2022-04-23, 18:57
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubblysense
Bo inte bland negrer och blattingar så slipper du problemet att paketet stjäls? Nästa gång välj att få det levererat till ett ombud om det är så att du har en massa negrer omkring dig som stjäler.

Men vi som bor i civiliserade områden fortfarande vill få paketet till dörren.

När det var pandemi, var det en tjej som stal 5 pizzor utanför en dörr här, hon var vit.
Citera
2022-04-23, 18:58
Medlem
bubblysenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
När det var pandemi, var det en tjej som stal 5 pizzor utanför en dörr här, hon var vit.

Jag känner en lång kines.

Vad är din poäng?
Citera
2022-04-23, 21:32
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubblysense
Bo inte bland negrer och blattingar så slipper du problemet att paketet stjäls? Nästa gång välj att få det levererat till ett ombud om det är så att du har en massa negrer omkring dig som stjäler.

Men vi som bor i civiliserade områden fortfarande vill få paketet till dörren.

är dina föräldrar syskon?
negrer och blattar äger ombudet oxå
Citera
2022-04-23, 21:35
Medlem
bubblysenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
är dina föräldrar syskon?
negrer och blattar äger ombudet oxå

Är väl dina föräldrar som är syskon om du inte ser skillnaden mellan att ombudet skulle stjäla någonting och en random person som vandrar förbi din dörr.

Det sistnämnda skulle fungera, det tidigare skulle bli problematiskt då alla steg verifieras.

Vad är det för fel på sådana som du?
Citera
2022-04-23, 22:03
Medlem
Vet inte med Citymail, men Postnord frågar numera vid bokning av leverans om de kan lämna paketet vid dörren om ingen är hemma. Jag svarar alltid nej på frågan. Det är ja automatiskt om man inte ändrar det. En gång förr länge sedan satte de ett paket utanför min dörr en timme innan första tiden för leverans. Då hade de inte ens det alternativet. Det var kattmat för närmre 900 kr. Som tur för mig och katten men speciellt Postnord så fann jag det.
Citera
2022-04-24, 13:30
Medlem
swebarbs avatar
ett bud kan ju sno paketet efter man har dumpat det utanför dörren, vad gör man då ? känns värdelöst att paket ska dumpas och tro inget händer vi lever i såna tider man kan inte ens lita på grannen längre än mindre okända människor.

bättre dom satsar på massa paketboxar runtom i landet så kan man hämta när det passar och ingen risk för stöld nästan.
Citera
2022-04-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ett bud kan ju sno paketet efter man har dumpat det utanför dörren, vad gör man då ? känns värdelöst att paket ska dumpas och tro inget händer vi lever i såna tider man kan inte ens lita på grannen längre än mindre okända människor.

bättre dom satsar på massa paketboxar runtom i landet så kan man hämta när det passar och ingen risk för stöld nästan.

Och det valet finns ju alltid att välja.

Väljer man leverans hem och det står att det kommer ställas utanför dörren ifall det inte går ner i brevlådan så kan man ju inte bli förvånad över att det ställs utanför dörren.

Är ju bara att välja leverans till närmaste ombud så hamnar det där.
Citera
2022-04-24, 15:07
Medlem
Nochillss avatar
Citymail låter som en Dröm i jämförelse med hur puckat Postmord fungerar idag. "Leveransaddressen kunde inte hittas, skickas åter tillbaka till avsändaren".

Då har inte brevbäraren inte ens försökt att ta kontakt med Kunden per SMS här och spårningssystemet fungerar överhuvudtaget inte, ingen vet var försändelsen finns!
Citera
2022-04-24, 17:55
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ett bud kan ju sno paketet efter man har dumpat det utanför dörren, vad gör man då ?

Du får tänka på att du inte är kunden när det gäller paket. Du är mottagaren.
Du är kund hos företaget som köpte frakttjänsten - så det är hos dem du ska klaga i första hand om fraktbolaget missköter sig och ni inte lyckats lösa det.

Det som händer är att de får reklamera frakttjänsten och kan välja att byta leverantör om det är återkommande problem. Du får ersättning eller ny vara av företaget du köpte av eftersom de inte kan visa att du mottagit produkten p.g.a. deras val av frakt. Har företaget valt billiga frakttjänster utan skydd så är det dem som ersätter dig om något går fel som stöld p.g.a. fraktvalet. Lämna utanför dörr har blivit populärt för det är mycket billigare att skicka och svinnet är fortfarande mindre än vad man sparar på frakt då 99% kommer fram utan problem.

Om budet har förfalskat en namnteckning och fraktbolaget vägrar ersätta kunden och företaget vägrar skicka ersättning får du polisanmäla fraktbolaget för urkundsförfalskning och företaget till ARN. De flesta hederliga företag ersätter sina kunder.

Anställda som snor paket brukar ofta bli för giriga och eskalera tills arbetsgivaren blir medveten om det och gillrar en fälla. Om både du som mottagare och de som kund anmäler att något fuffens har hänt med paketet så ger det bättre underlag för att utreda vart felet är. Får man in många anmälningar där samma anställd varit inblandad är det lättare att göra något åt det.
Citera
2022-12-28, 22:30
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Jag väntar på ett paket som har skickats med YunExpress och när jag kollar status på deras hemsida så står det Citymail som distributör.

Försändelsen anlände till Holland i morse. Kan man förvänta sig att Citymail slänger paket på golvet utanför dörren?

Vad tryggt. Antingen så snor någon granne paket, eller så struntar budet att leverera försändelsen.
Citera
2023-01-02, 18:33
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Jag fick ett SMS några dagar innan leveransen om att ett paket var på väg.

Efter leveransen så fick jag ett SMS om att paketet finns utanför dörren.
Citera
2023-01-02, 21:48
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Beror garanterat på hur du valt leveranssätt. Hemleverans eller hämta i t ex affär.Och eftersom många paket är omöjliga att lämna i brevlåda eller brevinkast så levereras dom framför din ytterdörr vid ett ungefärligt klockslag om du inte är hemma. Ringer man inte på eller någon inte öppnar dörren så har ju också något gått fel med överenskommet leveranssätt och paketet lämnas sålunda utanför dörren med en leverantör som tar kort på att man verkligen var på plats.Om man sedan upplever detta som uppmuntrande för individer med långa fingrar i grannskapet är en helt annan fråga ifråga om hur du valde leveransen där det då kanske är bättre att hämta paketet hos ett ombud om du är rädd för stöld av varan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in