• 1
  • 2
2022-04-19, 20:06
Medlem
https://ottawasun.com/news/weird/wok...ting-blackface
https://www.youtube.com/watch?v=oR51oLrIFPk

Två "mångfaldsexperter" i Arizona har hamnat i hetluften efter att ha kallat skolor för rasistiska för att ha hyrt in en en DJ som sminkats till neger, sk blackface. Problemet? DJ:n är svart på riktigt. Aktivisterna hånas nu i sociala medier
Stuart Rhoden och Jill Lassen beskriver sig själva som "experter" inom mångfald och anti-rasism.
De anklagade Scottsdales skoldistrikt för att vara rasistiska efter att skoldistriktet bjudit in en DJ för att uppträda "sminkad till att vara en svart man".

Problemet? Den 56 år gamla DJ:n ÄR en svart man.
Skoldistriktets ordförande, Megan Livengood, har skrivit ett brev till aktivisterna där hon kallar deras agerande för oansvarigt, förolämpande och oansvarigt. Den kvinnliga aktivisten har gått ut med en ursäkt, medan den manliga woke-aktivisten fortsätter att försvara tilltaget.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-04-19 kl. 20:11.
Citera
2022-04-19, 20:12
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://ottawasun.com/news/weird/wok...ting-blackface
https://www.youtube.com/watch?v=oR51oLrIFPk
Två "mångfaldsexperter" i Arizona har hamnat i hetluften efter att ha kallat skolor för rasistiska för att ha hyrt in en en DJ som sminkats till neger, sk blackface. Problemet? DJ:n är svart på riktigt. Aktivisterna hånas nu i sociala medier
Stuart Rhoden och Jill Lassen beskriver sig själva som "experter" inom mångfald och anti-rasism.
De anklagade Scottsdales skoldistrikt för att vara rasistiska efter att skoldistriktet bjudit in en DJ för att uppträda "sminkad till att vara en svart man".

Problemet? Den 56 år gamla DJ:n ÄR en svart man.
Skoldistriktets ordförande, Megan Livengood, har skrivit ett brev till aktivisterna där hon kallar deras agerande för oansvarigt, förolämpande och oansvarigt. Den kvinnliga aktivisten har gått ut med en ursäkt, medan den manliga woke-aktivisten fortsätter att försvara tilltaget.

Det är kanske inte så konstigt då ”black face” är en företeelse som kontinuerligt pågår bland rasister. Även denna icke-vita person kan ha varit lierad med högern för att ”lura” dem i en fälla, det vet vi inte.
Citera
2022-04-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Det är kanske inte så konstigt då ”black face” är en företeelse som kontinuerligt pågår bland rasister. Även denna icke-vita person kan ha varit lierad med högern för att ”lura” dem i en fälla, det vet vi inte.

Japp! Så är det nog. Negern är själv rasist mot neger och har styrt upp allt i smyg tillsammans med högern. Du har säkert rätt
Citera
2022-04-19, 20:18
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Japp! Så är det nog. Negern är själv rasist mot neger och har styrt upp allt i smyg tillsammans med högern. Du har säkert rätt

Tyvärr finns det vissa förvirrade icke-vita som går extremhögerns ärenden. De är nog tyvärr själva lurade av personer som de tror är deras vänner, ekonomiska incitament kan även förekomma.
Oavsett så är det framförallt denna DJ offret i sammanhanget, hen har blivit en måltavla i diskussionen.
Citera
2022-04-19, 20:29
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Finns det någon bild på DJ:n?

Ser han ovanlig ut på något sätt? Som Al Jolson (bildsök) där man ser på en millisekund att det är en låtsasneger? Han kanske är född sådan.

Förstå bagaget att vara rasifierad och född med ett naturligt black-face. The horror... The HORROR!
Citera
2022-04-19, 20:32
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Finns det någon bild på DJ:n?

Ser han ovanlig ut på något sätt? Som Al Jolson (bildsök) där man ser på en millisekund att det är en låtsasneger? Han kanske är född sådan.

Förstå bagaget att vara rasifierad och född med ett naturligt black-face. The horror... The HORROR!

Det finns en länk i TS. Han hade peruk oxh var utklädd.
Citera
2022-04-19, 20:38
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Det finns en länk i TS. Han hade peruk oxh var utklädd.
OK, jag klickade.

Negern ser genuin ut och jag kan inte begripa varför man går igång på att han har peruk. Är det för att peruken är stereotypisk?

Vad jag blir mer upprörd är att någon lajvar min luftgevärsinstruktör från 1980-talet. Snubben med slokmustaschen. Är inte det också oetiskt?
Citera
2022-04-19, 20:45
Medlem
Citat:
OK, jag klickade.

Negern ser genuin ut och jag kan inte begripa varför man går igång på att han har peruk. Är det för att peruken är stereotypisk?

Vad jag blir mer upprörd är att någon lajvar min luftgevärsinstruktör från 1980-talet. Snubben med slokmustaschen. Är inte det också oetiskt?

Håller med. Det skriker afrikan om bilden direkt. Det är inte möjligt att missuppfatta den om man inte verkligen försöker hitta något att klaga på
Citera
2022-04-19, 20:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
OK, jag klickade.

En riktigt stilig neger skulle jag vilja påstå. Fattar inte hur man kan få för sig att han skulle vara påmålad.
Kul att du hade Georgio Moroder som luftgevärsinstruktör.
Citera
2022-04-19, 20:53
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Det hela är väldigt snurrigt och komiskt och visar hur sinnesjuk woke-vänstern här.

Två vita är förbannad på en svart kille (som de tror ä'r vit) för att han målat sig svart och därmed är rasist mot svarta. Dock är han svart, men en av dem hävdar då att belysningen är så dålig att han skulle kunna vara en person med en mindre nyans av svart som målat sig helsvart och därmed är rasist mot svarta igen.
Citera
2022-04-19, 21:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
När man tror man hört och sett det mesta, då tycker nåt sånt här upp.

1) Klassiska afro-amerikanska drag hos mannen. Det finns ju liksom ingen tvekan. Den som inte kan se det måste skaffa sig nya glasögon eller starkare glas.

2) De som har en mörkare hy kan bli mörkare i visst ljus. De är lite svårare att ljussätta. I synnerhet om de står bredvid vita och likaså beroende på vilka färger de bär. Oprah Winfrey visade just det i ett program. Att när hon fotograferas med vita måste ljussättningen vara annorlunda. Den vita husen suger åt sig ljuset och lyser mer.

3) Att ens komma på tanken att en mörkhyad man målar sitt ansikte ännu svartare är totalt galet. Och ja, även mörkhyade blir solbrända. Så de kan precis som vita ha olika färgtoner under året.

4) Att man inte ens orkar googla och se efter om det var en mörkhyad man på bilden, utan bara anta att de är en vit. Herre jisses. Det säger nåt om hur det är ställt i deras huvuden.

Som en sketch i ett humorprogram.

TS, pluspoäng för tydlig trådstart och rubrik!
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2022-04-19 kl. 21:25.
Citera
2022-04-20, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution

Jepp, anklagas någon för rasism så är de rasister. Nu försökte de verkligen luras de där rasisterna, fy vad nedrigt att hyra in någon som inte är vit.

Borde inte den färgade dömmas till livstids fängelse - något mer bevis behövs ju inte. Vi har två säkra vittnen på att det är rasism det handlar om.

Viktig insats av Stuart och Jill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in