2022-04-19, 18:47
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Han borde förlorat jobbet givetvis men vi vet alla att SVT och SR är vänsterns lakejer!

Om SVT stänger av en journalist som kallar en högerextremist för idiot så låter det iaf inte så mycket vänster.

Blir du inte glad då?
Citera
2022-04-19, 18:47
Medlem
Rätt eller fel, jag vill ha nyhetsrapporteringen som är så neutral som möjligt vilket ger mig större möjligheter att bestämma själv hur jag ska reagera på innehållet
Citera
2022-04-19, 18:48
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag säger bara att det var ju bra att dom inte var PK ändå, i detta fallet då.

Där är vi ense.

Citat:
Ursprungligen postat av kissfittan
Så kan det vara men att Palludan är en idiot det finns det knappast någon som inte håller med om, det är helt enkelt den objektiva sanningen. "högerextrem", "främlingsfientlig" det är inte speciellt objektivt rapporterat och borde ifrågasättas men "idiot" ser jag som helt oproblematisk och korrekt beskrivning av Paludan.

Varför anser du att han är en idiot?
Citera
2022-04-19, 18:49
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Där är vi ense.

Ja det var bra gjort av SVT.
Citera
2022-04-19, 18:50
Medlem
Fimbulramns avatar
Problemet är att hans arbetsgivare är så vänstervridet att reportern inte hade en tanke på att han gjorde något olämpligt. SVT var tvunget att agera. Finns inget på SVT som faktiskt förstår vad han gjort för fel. Att det tagit så lång tid att stänga av honom måste bero på långa interna diskussioner om vad som gjordes fel. Som en lång scen med rumpnissarna från Ronja rövardotter. Normalt sett utan vänstervridning hade beslutet tagit två timmar.
Citera
Medlem
Nu vet jag inte exakt hur journalisten kommenterade eller agerade eller så, men visst måste SVT aktivt jobba på neutraliteten.

Man ska inte känna att SVT väljer sida, dock så sker det hela tiden att det är vinklat på något sätt som gynnar ena eller andra parten. Det känns därför en aning löjligt att de statuerar exempel just nu.

Sedan blev journalisten väl inte avstängd, utan omplacerad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Detta bekräftar att globalisterna som styr våra medier även sponsrar Paludan, vilket jag redan nämnt i tidigare inlägg. De vill öka motståndet mot dessa lagar som skyddar demonstranter för att få bort dem och på så vis öka kontrollen och makten åt sig själva. De vill få bort demonstrationsrättigheter i demokratier helt enkelt genom att missbruka lagarna, att tänja på gränser tills de spricker för att sedan komma med "lösningen" som redan finns nerskriven och klar i form av lagändring/propositioner och liknande.

Hade inte ens tänkt den tanken men det låter väl inte helt omöjligt. Man ska aldrig förvånas över vad som kan hända och bakomliggande drivkrafter.
Citera
2022-04-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Stängs av från nyhetsarbetet på SVT efter orden till Paludan

En utsänd SVT-reporter på plats filmades när han tog ställning mot Rasmus Paludan.
Nu uppger SVT Nyheter Västs ansvarige utgivare Anton Svendsen att reportern stängts av från allt nyhetsarbete under resten av året.
– Förtroendet för SVT har riskerat att ta skada, säger han.

Diskussion: Har ditt förtroende för SVT tagit skada? Är det rätt att journalisten blir avstängd ett helt år? Är ditt förtroende för SVT återskapat efter denna kraftfulla åtgärd? samt relevanta diskussioner omkring detta.

https://www.expressen.se/nyheter/sta...-till-paludan/
Klart att det var rätt beslut, en sådan person har ingenting att göra i en kanal som ska vara oberoende. Får han bara ett års avstängning är det dock för milt, han skulle bli avstängd för gott!
Citera
2022-04-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Journalisten hade ju rätt, Paludan är ju en idiot.Att stänga av Journalisten för att han talade sanning är ju pinsamt.Lägg ned SVT.

Idiot är ett osakligt tillmäle med en från början definierad medicinsk betydelse (IQ under 30) och Paludan uppfyller inte kriterierna. Det är ungefär som om en journalist skulle kalla Morgan Johansson för jävla dvärg.

I drängstugan kan vi kalla Paludan för jävla idiot och Morgan för jävla dvärg om vi vill men journalister på SVT skall inte uttrycka sig så.
Citera
2022-04-19, 18:52
Medlem
Rätt så klart. Och det finns många journalister som inte klarar av det mest basala inom deras yrke, att vara objektiva och inte ta ställning. Samtliga borde stängas av. Vissa permanent.
Citera
2022-04-19, 18:56
Medlem
Star Witnesss avatar
Ännu en arbetslös journalist som kommer hänga på Flashback. Undrar hur många vänsterkonton han mäktar med att ratta.
Citera
2022-04-19, 18:58
Helt rätt! Han får tycka vad han vill om Paludan men i sitt jobb ska han vara opartisk och inte ta ställning som han gjorde.

Vet inte om jag tycker värre om SVT än andra, men var en gång på en arbetsintervju hos dom och det kändes verkligen inget trevligt där, fick dåliga vibbar. Kanske kände jag av vänsterblivenheten som råder där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in