Citat:
Ursprungligen postat av
Uluchsheniye
Spännande. Vad består själva granskningen av?
Gäller ju trådämnet. Tänkte fråga honom hur han tänkte, om han fortfarande anser att han själv har rätt att välja när han ska vara opartisk, om han -genom att likställa Paludan med SD, vilket han gör i videon- anser att han kan frångå neutralitetsprincip även när han rapporterar om Sverigedemokraterna. Om han tror att han bidrog till våldet på demonstrationen genom att själv medverka på ett så uppviglande vis. Om han erbjuder
mig sitt jobb, på samma sätt som han erbjöd det till den stackars kvinna som dristade sig att konfrontera honom.
Och så vidare. Har 19 frågor, så det blir lite svårt att redogöra frågeställning i denna tråd med mindre än att jag publicerar hela frågeformuläret. Grill har (tror jag) varit verksam på SVT sedan 1993, så det är många reportage han haft möjlighet att snedvrida, och mycket inflytande på redaktionens beslut han hunnit utöva.
Hittills har Grill inte nämnts med namn av SVT, och Grill har mig veterligen inte uttalat sig till
någon angående demonstrationen eller avstängningen. Och om ingen tvingar honom till att uttala sig, kommer han garanterat vara tillbaka på redaktionen efter nyår. Det är en medveten mörkningsstrategi från SVTs sida för att undvika att behöva kassera honom. Vilket är uppseendeväckande i sig.