2022-04-18, 21:22
Medlem
Tja

Måste sluta röka, det påverkar mig alldeles för negativt, har ni några funderingar eller har ni kanske gjort det själva, isåfall funkade det?

Tacksam för hjälp.
2022-04-18, 21:30
Medlem
knark-kungens avatar
Här är en video på dina lungor det kanske kan hjälpa?

https://youtu.be/uirINayrSJs
2022-04-18, 21:33
Medlem
Knastratts avatar
Inga problem - jag har slutat ett tjugetal gånger. ;-) Det smärtfriaste sättet jag hittat är att köpa fyra billiga, tjocka cigarrer och smula sönder och koka med en dryg liter vatten. Låt svalna. Krama ur och häll upp i en liten flaska. Varje gång du blir röksugen tar du en slurk. Det är tillräckligt illasmakande att du håller konsumtionen nere men tillräckligt potent för att göra jobbet.

Efter en vecka så minskar du dosen successivt. Efter två veckor är du klar.
2022-04-18, 21:34
Medlem
WolframTungstens avatar
Själv kör jag med snus och röker kanske fem cigaretter om dagen. Snus tycker jag faktiskt funkar.
2022-04-18, 21:37
Medlem
trasig-axels avatar
Hur fan ska du sluta röka har du tänkt? Det är ju skit nice. Sen när du slutat i en vecka så kommer det gå nån skit snygg brud förbi dig och ta upp en marlboro gold helt nytt paket och så känner du den ljuva doften och kan inte motstå att ta en cigg
2022-04-18, 21:40
Medlem
Kapitalistkalles avatar
https://www.bokus.com/bok/9781785998...tet-att-sluta/

Den här hjälpte mig. Jag snusade. Men boken handlar ju om rökning.
2022-04-18, 21:40
Medlem
Mikibus avatar
Börja snusa som ett alternativ.

Det gör nästan alla svenska män i arbetarklassen och de är sunda och friska.

Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Inga problem - jag har slutat ett tjugetal gånger. ;-) Det smärtfriaste sättet jag hittat är att köpa fyra billiga, tjocka cigarrer och smula sönder och koka med en dryg liter vatten. Låt svalna. Krama ur och häll upp i en liten flaska. Varje gång du blir röksugen tar du en slurk. Det är tillräckligt illasmakande att du håller konsumtionen nere men tillräckligt potent för att göra jobbet.

Efter en vecka så minskar du dosen successivt. Efter två veckor är du klar.

Mycket bra svar!
2022-04-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Tja

Måste sluta röka, det påverkar mig alldeles för negativt, har ni några funderingar eller har ni kanske gjort det själva, isåfall funkade det?

Tacksam för hjälp.

Vilket jä-la sug. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till - Det positiva var att den jä-la tortyren gjorde att jag blev förbannad, ville aldrig utsätta mig för det igen. Och så blev det. Aldrig i hel-ete att jag riskerar komma i beroende mer.
2022-04-18, 21:50
Medlem
hockexs avatar
Varje sug varar 2-3 min så håll ut under den tiden istället för att gå direkt på impulsen som man brukar göra som nikotinbrukare.

Antal sug per dag blir mindre och mindre och efter ett par månader tänker du inte på det alls längre
Jobbigaste är humörsvängningar, håll emot och släpp inte lös några aggressioner, börja träna isåfall och använd ilskan som bränsle istället.

Lycka till
2022-04-18, 21:52
Medlem
AriskGeggamojja54s avatar
Börja kolla på Joel Davidsson.
2022-04-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Tja

Tacksam för hjälp.

Det finns ett par sätt. 4 skulle jag vilja säga.
Det ena är att bara sluta rakt av.
Det andra är att börja träna, det blir jobbigare att röka då och du får endorfiner genom träning.
Det tredje är att börja snusa, du får i dig nikotin och det enda du behöver bryta är vanan att hålla i en cigg att suga på.
Det fjärde är att börja med nikotin plåster.
Eller en kombination av ovanstående.

Byt inte till ett sockerberoende bara.
Siegfrids avatar

Moderatormeddelande

Postat av Siegfrid 2022-04-18, 22:12
Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in