• 3
  • 4
2022-04-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Så snuten ljög för mig när jag blev topsat och släppt av åklagaren.. då ville jag att dom skulle slänga mitt DNA men fick svaret att det skulle sparas i registret???
Detta hände dock närmare 20år sen..
Kom inte med ditt skitsnack om killgissningar och påståenden när jag snackar om mina egna erfarenheter..

Ja, polisen ljög för dig. Tror du på allt som folk påstår för dig? Och jo, det är rena killgissningar oavsett om det är anekdoter eller inte.
Citera
2022-04-15, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Ja, polisen ljög för dig. Tror du på allt som folk påstår för dig? Och jo, det är rena killgissningar oavsett om det är anekdoter eller inte.
Det är du som snackar skit här på juridikdelen.. jag hade advokat med mig på förhöret då
Citera
2022-04-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Polismyndigheten Gallrar nog rätt nu, för Den 21 Oktober 2019 gjorde Integritetsskydds myndigheten en Tillsyn hos Polismyndigheten, dom är Tillsynsmyndighet för alla Personuppgiftsbehandlare!

Integritetsskydds Myndigheten granskar polisens misstankeregister
Myndigheten ska kontrollera om uppgifter om personer som inte längre är misstänkta tas bort från polisens misstankeregister.
https://www.imy.se/om-oss/arkiv/nyhe...tankeregister/

Svarade du på rätt inlägg nu?
Citera
2022-04-16, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Svarade du på rätt inlägg nu?

Det var inte så där jätte bra prickat av mig, men det visar i alla fall att TS kan känna sig tämligen säker på att misstanke registret är gallrat, med tanke på att IMY var där på en inspektion hos Polismyndigheten för att försäkra sig om att Polisens handhavande av Misstankeregistret följer lagen! så när Länsstyrelsen gör sin kontroll så hittar dom inget! Andra Polisregister har förts på tal i tråden, IMY granskade ASP år 2014, vilket ledde till 6 förelägganden som polisen måste åtgärda, och 3 Rekommendationer!
https://www.imy.se/om-oss/arkiv/nyhe...ningsregister/
Citera
2023-11-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Jag blev förhörd av polis för att de misstänkte att jag slog ett barn. Åklagaren la sedan ned ärendet efter att jag förhörts så det gick aldrig till åtal.

Jag har sökt jobb där länsstyrelsen ska kolla om jag är lämplig. Kommer detta att synas i misstankeregistret?

Det var även andra som jobbar med barn som blev förhörda men även mot dem LAS det ned o den personen arbetar dagligen med barn.

Känns orättvist om det ska förstöra mina chanser till jobb.

Hur gick det för dig, låg du kvar i ngt register?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in