2022-04-14, 23:50
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Vet vi hur mycket som ens hände i Linköping? 2 klipp har cirkulerat, knappt någonting och dom verkar ha eldat en bild och slagit sönder 3?

Det var en klick idioter och mig veterligen tror jag inte ens hälften var muslimer. Det är kriminellt slödder som tar chansen att bråka med polisen när dom får den.

Läser du bara expressen så är det klart du bara sett 2 klipp
Citera
Medlem
Polisen slår hårt mot hårt. Linköpingskåren flyr området och Norrköpingspolisen står bakom en vägg och KASTAR STENAR mot demonstranterna!!

https://imgur.com/a/UytQeRs
Citera
Medlem
Man kan skylla mkt på invandrare men detta är enbart polisen och LkPG kommun som får stå för.
Ger du personer tillåtelse att bränna koranen i ett utsatt område vad tror du kommer ske?
Har du ingen beredskap ifall ngt sånt här skulle hända?
Detta är bara ett politiskt misär som skapat denna förort som inte är ensamma ute i Sverige.
Tro fan att dessa reagerar och att ens polisen ger detta parti tillåtelse att bränna koranen i skäggetorp efter redan tappat området från första början är inte mer än pinsamt låt polisen smaka på sin egen medicin.
För ni är ansvariga till detta ingen annan ni kunde låta han bränna av det vart som helst men ni valde skäggetorp.
Sen stå där med brallorna nere är bara skrattretande och sen låta oss skattebetalarna betala denna summa för er totala inkompetens en treåring kunde räkna ut detta
Men inte ni!
Skäms över att inte polisen har mer självinsikt och inte tar det som sker ute i förorten på allvar även ni politiker som skapat detta ska skämmas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det var på 1300-talet. du menar alltså att dessa miljarder muslimer befinner sig moraliskt 700 år efter oss civiliserade människor? möjligt att du har rätt. tragiskt.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_child_brides
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Inte alls. Ni piskar upp detta och förstorar det. Vad jag kan se i de två klipp som cirkulerar är det väl inte ens så många som 70 aktiva våldsverkare här? 3 stycken slår sönder polisbilarna medans andra barn står bredvid och hejar på. Hur många dog ikväll?

du är alltid sämst på damage control.

topplocket har gått på sossarnas sandnegrer och som vanligt ska det relativiseras och förringas. kan du inte åka till sjukhuset och berätta för de skadade poliserna att det här var väl ingenting?
Citera
2022-04-14, 23:51
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundratolv
Läser du bara expressen så är det klart du bara sett 2 klipp

Nej jag har funnit otroligt få klipp från idag mot vad jag brukar finna. Skicka fler om du har, men jag tror inte det finns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
3 snutar på sjukan för vad exakt?

De har väl blivit misshandlade, stenkastning osv. Läs nyheterna som är vänstermedia. Säkert fler än vad som omnämns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar
Wow. Erkänn bara att både polisen och rättsväsendet tar i araber med silkesvantar.

Hade deras ambition varit att sätta dit folk som startar upplopp och bränner bilar hade dom lagfört snarare 70 pers än ynka 7.

Det är uppenbart att du tycker dom ska behandlas med extra mycket empati och juridiskt svängrum, vem försöker du lura?

Funderar allt mer om polisen beordrades från hög nivå att ligga lågt och spela förvirrad pajas i största allmänhet. Tänk på vad som hade hänt om man tagit i med hårdhandskarna. Det finns stor risk att bensin och olja skulle gå upp rätt ordentligt i pris för oss då Saudi skulle sätta morgonjuicen i halsen av att se Svensk kravallpolis dunka the living daylights ur koranskyddare.
Citera
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Linköping :
Tiotal polisbilar förstörda samt 2 bilbränder och 1 brand i byggnad. Minst 3 poliser skadade, ett tiotal gripna. I samband med att Polisen drog sig tillbaka blev dem rånade på uniformer och polisutrustning.

Norrköping:
Poliser beskjutna med raketer. Cirka 10 bilbränder runt om i staden, delar av kollektivtrafiken stängd efter att spårvagn attackerats. Brandbil förstörd i samband med protesterna och minst 1 gripen i Norrköping.

Tack för de svaren.
Finns här någon med kunskap om den tredje frågan jag ställde? Huruvida det tidigare hänt att en så stor svensk polisstyrka behövt retirera för att söka skydd?
Citera
2022-04-14, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
3 poliser till sjukhus
Uppeldade polisbilar
Över 20 fall av misshandel
Brandmän med glassplitter i ögat
Sönderslagna ambulanser
Köpcentrum satt i brand och tvingas hålla stängt
Polisuniformer som stals
Poliser från övriga delar av landet har fått åka ner för att förstärka upp

Och du menar att vi härinne förstorar?
S-T-O-L-L-E
Finspång för dig!

...och allt det här blir knappt en skandal eller stor händelse i Sverige, för att det ska mörkas och vara politiskt korrekt. Alla ser hur illa det här är med stulet polismaterial med mera, våld och stenkastning, massor av förstörda polisbilar, men inga upprörda artiklar, inga krönikor om hur farligt och fel det här är. Man blundar för att det inte passar ens agenda och nämner hellre den som demonstrerade och hade all rätt till detta som problemet, han var det minsta problemet idag om man har ögon att titta med.
Citera
Medlem
Massa poliser lägger benen på ryggen. Oklart vad dom springer ifrån.

https://youtube.com/shorts/8fkUqL_1WAk?feature=share
Senast redigerad av SpaceBase 2022-04-14 kl. 23:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Hade han bränt en bibel hade ingen protesterat.
Jo, det tror jag faktiskt. Det hade upprört och förargat och det olämpliga hade påtalats och diskuterats. Men accepterats.

Men att ta till våld? Eller ursäktats för det? Inte så troligt. Eller accepterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in