2022-04-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är komiskt att folk är så rädda för att ryssen ska komma när fienden redan befinner sig i landet...

Hoppas att detta sprider sig över hela landet så att folk kan vakna.

Detta är politiskt medvetet. Man bygger upp att hotet kommer utifrån, hotet kallas numera för Putin. Vi måste göra si och så för att skydda oss.

Egentligen är det största hotet mot Sverige inifrån genom korkade politiker och hög kriminalitet.
Citera
2022-04-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Polisen ljuger. Videon visar minst 5 polisbilar som förstörs inte 3 som presstalespersonen säger.

TV4 ljög och mörkade också på 19-nyheterna. Där sa dom att en polisbil skadades.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Paludan vill såklart att "de flesta araber" måste bekänna färg. Antingen är de fixerade vid en sagobok eller så får de mer högljutt börja protestera mot salafism, att det så lätt blir upplopp i deras hemorter, Polismyndigheten eller politikerna.

Att det här kommer kosta Linköping, Norrköping och Jönköping massor av pengar och sämre polistäckning är såklart fult uträknat av honom. Det kommer tvinga inte bara muslimer att ta ställning utan även den mest konflikträdda hipster kommer till sist behöva fråga "Vad fan får jag för pengarna och ska är det så att det ska behöva skickas snutar till Skägget varje gång någon släpper en fjärt".

Kom också ihåg att det lokalpolitiskt kan vara svårt för kommunens starke soyboy Demirok att förklara att Skägger, Berga och Ryd är missförstådda områden som bara haft lite otur med sina invånare. Skattebetalarna i polisområdena i resten av Östergötland och norra Småland är inte glada åt att återigen behöva skicka sina fåtaliga patruller till Linkan och Norrköping för att någon velat elda en bok. Adjektivet "utmaning" har Demirok nog använt en gång för mycket.

Paludan förstår såklart vad koranbränningen medför. Det är ju inte första gången han eldar böcker.
Man kan tänka sig att Paludan inte vill ha mer muslimer till Europa över huvud taget.

Själv så blir jag upprörd över våldet mot poliser och förstörandet av statens utrustning.
Det är samma stat som har givit de har unga männens familjer allt de har behövt när de har flyttat till Sverige. För min del så är det rimligt att ge förövarna kännbara straff eller utvisa dem om det finns möjlighet.

Hur växer en kultur fram där man vill straffa samma stat som har givet dem allt?
Citera
Medlem
Nestor Xs avatar
Morgan säger att detta är oacceptabelt och att polisen agerat resolut. Är han omgiven av ett gäng jasägare som är rädda för att säga honom sanningen likt Putin?
Citera
2022-04-14, 21:58
Medlem
Vad har en vanlig polisbil för utrustning som dom kriminella kan ha kommit över?
Citera
2022-04-14, 21:59
Bannlyst
SVT har nu gått från ”tumult” till ”Våldsamma upplopp” till ”Kaos” 😱😱👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️😂😂🐣🐣✌️✌️
Citera
2022-04-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeNickolay
Invandrarna är som Putin... Polisen är som Sverige. Sverige utgick från att invandrare skulle kunna bete sig.

O i slutet av dagen respekterar alla det Putin säger ännu lite mindre.

Där kom den. Jag visste att ni NATO-ivrare skulle hitta något sätt att skylla utvecklingen i Sverige på Putin. Det är inte Putte eller andra ryssar som kravallar och pang-pangar i svenska städer. Det var heller inte Putte som bjöd in dem.
Citera
2022-04-14, 22:00
Medlem
fendadens avatar
SD fick precis +5 % från gruppen ”osäkra väljare”, gott så.
Citera
2022-04-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.expressen.se/nyheter/valdsamma-protester-vid-hogerextremt-tal/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z7J89w/valdsamt-upplopp-vid-allman-sammankomst-angrepp-pa-polis

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/valdsamt-upplopp-i-skaggetorp-polisbilar-skadade

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/april/14/14-april-1525-polisinsatskommendering-linkoping/

Någon som vet mer?
Här sitter en annan och är lurad av staten..
60% skatt på soppan..och man vet att dessa pengar går rakt av till ett enda stort djävla hål..
Nu gick mer stålar till att reparera snutbilar..
Djävla korkade Sverige....
Citera
2022-04-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinso
Riktigt dåligt av polisen som inte klara av att mobilsera sig ordentligt innan helvetet bröt loss. Tragiskt o se skiten

Svenska polisen är ett skämt som låter sig förnedras dagligen av nyadeln. Utskrattade av alla.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Paludan är definitivt en idiot men han sätter fingret exakt på ett samhällsproblem. Kanske är han inte en idiot, trots allt .. det är den extremt lättriggade pöbeln som vid enbart hot om att elda upp en bok måste kravalla som om det vore armageddon.

Att den du svarade på skriver som han gör - köpt bärs, skiter i ramadan, men om nån eldar en bok så jävlar .. indikerar ju bara problemet med att försöka integrera stenålder med vårt samhälle.

Huruvida Paludan är en idiot eller inte låter jag vara osagt. Jag har ingen större koll på vad han tycker i olika frågor, annat än hans förkärlek för att bränna koranen. Min poäng var mest att det förstås är fritt fram för var och en att ogilla både honom och vad han gör hur mycket man vill, men inte att utifrån det bete sig hur som helst.

Oavsett det kan jag hålla med om att vad han gör, eller snarare reaktionerna på vad han gör, säger något både intressant och oroväckande om dagens samhälle och vilka kulturella klyftor som finns om man skrapar lite på ytan.
Citera
Medlem
Invandrarna tackar för gästfriheten. Har polisen i Linköping patrull- bilar att köra med imorgon? Kom ihåg att Morgan fördömer händelsen, det är otroligt viktiga ord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in