Citat:
Ursprungligen postat av
Ratad
Paludan vill såklart att "de flesta araber" måste bekänna färg. Antingen är de fixerade vid en sagobok eller så får de mer högljutt börja protestera mot salafism, att det så lätt blir upplopp i deras hemorter, Polismyndigheten eller politikerna.
Att det här kommer kosta Linköping, Norrköping och Jönköping massor av pengar och sämre polistäckning är såklart fult uträknat av honom. Det kommer tvinga inte bara muslimer att ta ställning utan även den mest konflikträdda hipster kommer till sist behöva fråga "Vad fan får jag för pengarna och ska är det så att det ska behöva skickas snutar till Skägget varje gång någon släpper en fjärt".
Kom också ihåg att det lokalpolitiskt kan vara svårt för kommunens starke soyboy Demirok att förklara att Skägger, Berga och Ryd är missförstådda områden som bara haft lite otur med sina invånare. Skattebetalarna i polisområdena i resten av Östergötland och norra Småland är inte glada åt att återigen behöva skicka sina fåtaliga patruller till Linkan och Norrköping för att någon velat elda en bok. Adjektivet "utmaning" har Demirok nog använt en gång för mycket.
Paludan förstår såklart vad koranbränningen medför. Det är ju inte första gången han eldar böcker.
Man kan tänka sig att Paludan inte vill ha mer muslimer till Europa över huvud taget.
Själv så blir jag upprörd över våldet mot poliser och förstörandet av statens utrustning.
Det är samma stat som har givit de har unga männens familjer allt de har behövt när de har flyttat till Sverige. För min del så är det rimligt att ge förövarna kännbara straff eller utvisa dem om det finns möjlighet.
Hur växer en kultur fram där man vill straffa samma stat som har givet dem allt?