2022-04-15, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
och nu är prästen brottsmisstänkt:
https://www.expressen.se/nyheter/ringde-i-kyrkklockor-nu-misstankt-for-brott/
Ho, ho, ho!

Lille modige prelle.
Citera
2022-04-15, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset7

2. Det är ramadan, en helig tid för muslimerna. En stor del av Sveriges befolkning är muslimer vare sig ni vill det eller inte. Hur skulle det kännas om man brände Bibeln utanför flera kyrkor på julafton? Det är såklart en kränkning mot det muslimska folket. Man behöver inte vara raketforskare för att förstå .

Vi hade inte skapat kaos vare sig de brände bibeln eller svenska flaggan. Vi är ett fredligt högintellektuelt släkte i norden, vi låter oss inte använda våld och sabotera vid en kränkning. DET ÄR FEL! Att irrationella, aggressiva turister i detta landet inte förstår det kan man ju spekulera i. Men detta är Sverige och oavsett om danskjäveln är en stor idiot, så hade han all rätt att göra detta. Även fast han inte hann göra det, innan kaoset utbröt. Det visar på att han har rätt om att muslimer inte är fredliga. Och det kan man ju se rent historiskt också, de kommer inte överens någonstans och därav är det krig bla i deras hemländer.
Citera
2022-04-15, 00:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Då kan Paludan bränna koranen utan poliskydd. Paludan vill uppnå just detta, dvs upplopp, det är därför han gör det. Med polisskydd. Ta bort hans polisskydd och vi slipper sånt här.

Han har rätt till polisbeskydd och demokrati, demokratiska rättigheter och grundlagsfästa rättigheter. Till 100%. Han har inte gjort någonting, det är dom som kastar sten, våldför sig på andra och bränner och vandaliserar polisbilar och andra bilar som är skyldiga till sina beteenden, ingen annan.

Det är förkastligt det du uttrycker. Det är samma resonemang som att Åkesson inte skulle ha polisbeskydd, eller att Vilks inte skulle ha polisbeskydd. Men du försvarar primitiva impulsiva stenåldersbeteenden, det tycker du är helt förståeligt. Du tänker åt helvete fel du.
Citera
2022-04-15, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Man kan kränka och provocerade normalbegåvade människor, om man inte är impulsiv och från stenåldern går man inte dit och kastar sten, våldför sig på andra och bränner och vandaliserar polisbilar. Känner du gemenskap med detta impulsiva PACK? Det gör inte jag.

Om du bränner svenska flaggan kommer jag tycka det är fel och tycka illa om dig, men jag kommer inte kasta sten och bränna och vandalisera polisbilar. Ser du den skillnaden? Det är till 100% deras eget ansvar och INGEN annans fel. Paludan har rätt och påvisar just deras beteende. Hans syfte når ut till fullo om man inte vill missförstå. Det är inte kompatibelt med lagar, grundlagar och demokrati i Sverige med dessa ghetton och miljoner kaosinvandrare i landet.

Nej, jag känner inte gemenskap med de. Däremot så kan man inte kränka "normalbegåvade" människor hur som helst. Allt har sin gräns.
Citera
2022-04-15, 00:36
Avslutad
Citat:
Det är väl en sak att protestera och en annan att kränka. Ska de de som förespråkar billigare drivmedel gå bränna sina bilar utanför mackar?

Oerhört märklig jämförelse. Det vore inte en åsikt att bränna bilar, Paludan har uttryckt en åsikt och sitt ogillande av islam, det har han full rätt till på alla tänkbara sätt enligt grundlagarna.
Citera
2022-04-15, 00:37
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Nya tider, nya påskkärringar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Då kan Paludan bränna koranen utan poliskydd. Paludan vill uppnå just detta, dvs upplopp, det är därför han gör det. Med polisskydd. Ta bort hans polisskydd och vi slipper sånt här.
Du har missförstått, han visar problemet med grottmänniskor, som inte kan acceptera yttrandefrihet och att man kan ha en annan åsikt än dem. Hade de inte varit så primitiva grottmänniskor hade Paludan inte behövt polisskydd, det är det sorgliga och bedrövliga i det hela.
Citera
Medlem
Citat:
Det ni såg idag är ett resultat av mellanmjölk politik som pågått i åratal.

1. Varför godkänna extremistens hets? Från morgon till kväll vurmas det om religionsfrihet hit och dit. På varenda arbetsplats så finns det rutiner kring att inte kränka någons tro, kön m.m. Samtidigt så godkänns detta. Grovt hyckleri.

2. Det är ramadan, en helig tid för muslimerna. En stor del av Sveriges befolkning är muslimer vare sig ni vill det eller inte. Hur skulle det kännas om man brände Bibeln utanför flera kyrkor på julafton? Det är såklart en kränkning mot det muslimska folket. Man behöver inte vara raketforskare för att förstå det.

3. Va ska poliserna gör? Deras uppgifter, bostadsort m.m. finns på nätet. Agerar de kraftfullt så väntar förortsungarna på de vid nästa hörn. Sveriges system är inte gjort för att Ahmed ska agera mot poliser. Det är gjort för Ronny och Janne som blir lobbade efter efter dansbandsveckan i Malung. TA BORT BLÅLJUS personalens uppgifter från nätet.

4. Alla ni som förespråkar att Paludan ska kunna gå runt och bränna koran, vill i själva verket få bort islam och muslimer från Sverige. Folk är inte dumma. Det ni yttrar på era läppar är bara en bråkdel av vid ni känner inombords. När ni känner hat för muslimer, så känner muslimer hat mot er. 1+1 är 2.

5. Sverige måste få till en fungerande poliskår som vågar sätta hårt mot hårt. En poliskår som respekteras.

En väldigt liten del av Sverige är muslimer.

Det vi ser är att muslimer är våldsamma extremister som dyrkar pedofiler och tror på sagor.

Självklart har de ingenting i Sverige att göra.
Citera
2022-04-15, 00:38
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Man kan kränka och provocerade normalbegåvade människor, om man inte är impulsiv och från stenåldern går man inte dit och kastar sten, våldför sig på andra och bränner och vandaliserar polisbilar. Känner du gemenskap med detta impulsiva PACK? Det gör inte jag.

Om du bränner svenska flaggan kommer jag tycka det är fel och tycka illa om dig, men jag kommer inte kasta sten och bränna och vandalisera polisbilar. Ser du den skillnaden? Det är till 100% deras eget ansvar och INGEN annans fel. Paludan har rätt och påvisar just deras beteende. Hans syfte når ut till fullo om man inte vill missförstå. Det är inte kompatibelt med lagar, grundlagar och demokrati i Sverige med dessa ghetton och miljoner kaosinvandrare i landet.

Paludan är sjukdomen, upploppen symptomet. Ingen paludan, inget upplopp. Syftet är att söndra och att skapa oordning, som inte bara bidrar till motsättningar men också kostar skattebetalarna pengar. Han fick precis som han ville så det är inte mer än rätt att skicka fakturan till honom.
Citera
2022-04-15, 00:39
Avslutad
Citat:
Nej, jag känner inte gemenskap med de. Däremot så kan man inte kränka "normalbegåvade" människor hur som helst. Allt har sin gräns.

Jag tycker mitt land är totalt förstört på många sätt, med ditt resonemang skulle jag kunna kasta sten, våldföra mig på folk och vandalisera och bränna polisbilar och bete mig precis hur som helst, det vore förståeligt.
Citera
2022-04-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Härligt att se hur vår svenska polis med kraft slår tillbaka mot marodörerna.

Wtf, hur kan man som polis springa & lämna sina sönderslagna fordon bakom sig. Har inte den svenska polisen skjutvapen? Vrf används dom inte?

Pinsamt att som polis inte våga bemöta våld med våld. Men slå mot obeväpnade & fredliga demonstrationer kan dom, typ anti covid-pass demonstranter etc.

Pinsamt.

Morgan Johansson:

Citat:
Bra att polisen agerat resolut för att omhänderta våldsverkarna och upprätthålla ordningen
.

https://mobile.twitter.com/johanssonmorgan/status/1514661579006091278

🤦
Citera
2022-04-15, 00:40
Medlem
Invandrarna "protesterar" för att deras arrogans inte har någon gräns.
Man ger sig på den inhemska befolkningen, sätter landet i brand om man inte får allt serverat på ett silverfat.
Det är Svenssons huvud man vill ha serverat till sig på ett silverfat, allt annat duger inte.
Det handlar inte om någon socioekonomiskt bullshit.
Detta är en maktuppvisning mot den inhemska befolkningen om vad kommas skall.
Att Svensson inte har fattat situationen än, trots att man har blivit bortschasad från sina egna områden.
Blivit utsatta för våld och övergrepp.
Som om den explosionsartade utvecklingen med allt fler och fler invandrare plötsligt skulle ge ett annat resultat?
Vad är definitionen av galenskap och idioti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in