Citat:
Ursprungligen postat av
Hijabitrades
Hej, vill ge min bror möjlighet att bo i en lägenhet som jag nyss köpt utan att behöva hyra ut i andrahand å riskera att de inte vill förnya eller att det nekas.
Min tanke är så:
Han har ingen inkomst då han pluggar (jag litar på honom 100% och vi är mkt nära sedan vi var små) vill ge över minsta procent-andel som tillåter att han kan bo där utan problem. Vad gäller föreningen så tillåter de att äga tillsammans (det är en borätt).
Jag har tagit lån på den och tänker fortsätta betala av själv. Det han kommer att göra är betala avgiften och hälpa lite med lånet, så ingen riktig vinst som är tanken.
Är det enkelt att göra detta? Förstått det som om att jag ska bara behöva skriva ett brev till styrelsen och inget annat. Och om de godkänner kan han bo där. Har jag fått rätt för mig?
Med tanke på att de tillåter delat ägande är det väldigt svårt att neka honom. Ja, du ska skriva till styrelsen iaf det inte var delat ägande blir det andrahandsuthyrning vilket man kan godkänna enda problemet är om man redan har för många andrahandsuthyrningar. I din situation känns det lugnt.