2022-04-11, 19:31
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Hellfueled r ett hrdrocksband frn Huskvarna. Bandet startade 1998 och medlemmarna r Jocke Lundgren (gitarr), Kent Svensson (trummor), Andy Alkman (sng) och Henke Lnn (basgitarr). Bandet spelar tung gitarrbaserad metal med tydliga influenser av Black Sabbath och Ozzy Osbourne.

Man slog igenom hyfsat med frsta albumet "Volume One" (lten "Midnight Lady" spelades ganska friskt i radio) och det r den plattan jag lyssnat som mest p. Vissa riff r s tunga och svngiga att sjlvaste Tony Iommi hade kunnat bli avundsjuk. Huskvarna-killarna gillar allts 70-talet vldigt mycket men det fanns nd en modern touch p soundet.

Bandet var produktivt i brjan:
"Volume One" (2004)
"Born II Rock" (2005)
"Memories In Black" (2007)
"Emission Of Sins" (2009)

Sen hnde ngot tydligen. Inte ngot nytt livstecken frn Hellfueled-lgret p mnga r nu? Den senaste posten p deras Facebook r frn mars 2011. Frsvann drivet?
Citera
2022-04-15, 10:28
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Skulle snoka lite p Facebook, Hellfueled-sngaren Andy Alkmans personliga sida, fr att se om man kunde hitta ngon information om vad som hnde med bandet.

Ngot snt hittade jag inte men tydligen har sngaren sysslat med ett band som heter Firegod Mountain. Det visste jag inte.

Hursom sg jag p Facebook att Andy Alkman delar artiklar om islamiseringen av Sverige, att svenska pensionrer har det smre nr staten lgger massa pengar p invandrare frn diverse lnder o s v.

Vldigt uppfriskande med folk som talar klarsprk och skippar PK-filtret.
Citera
2022-04-15, 11:23
Medlem
Secunduss avatar
Minns dem mest fr att de lt som en karbonkopia av Ozzy med Zakk Wylde fr tre decennier sedan. Ganska ospnnande med andra ord.
Citera
2022-04-15, 11:32
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secundus
Minns dem mest fr att de lt som en karbonkopia av Ozzy med Zakk Wylde fr tre decennier sedan. Ganska ospnnande med andra ord.

Ospnnande r ett lmpligt ord som beskriver i alla fall "Volume One" (2004). Det andra i diskografin har jag som inte lyssnat s mycket p.

Trots att det r ospnnande s r det ngra riktigt hrliga ltar killarna fick ihop. "Let Me Out" och "Midnight Lady" till exempel.
Citera
2024-09-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Hellfueled r ett hrdrocksband frn Huskvarna. Bandet startade 1998 och medlemmarna r Jocke Lundgren (gitarr), Kent Svensson (trummor), Andy Alkman (sng) och Henke Lnn (basgitarr). Bandet spelar tung gitarrbaserad metal med tydliga influenser av Black Sabbath och Ozzy Osbourne.

Man slog igenom hyfsat med frsta albumet "Volume One" (lten "Midnight Lady" spelades ganska friskt i radio) och det r den plattan jag lyssnat som mest p. Vissa riff r s tunga och svngiga att sjlvaste Tony Iommi hade kunnat bli avundsjuk. Huskvarna-killarna gillar allts 70-talet vldigt mycket men det fanns nd en modern touch p soundet.

Bandet var produktivt i brjan:
"Volume One" (2004)
"Born II Rock" (2005)
"Memories In Black" (2007)
"Emission Of Sins" (2009)

Sen hnde ngot tydligen. Inte ngot nytt livstecken frn Hellfueled-lgret p mnga r nu? Den senaste posten p deras Facebook r frn mars 2011. Frsvann drivet?
De la ner. Frmsy p.g.a gitarristen Jocke Lundgren som trttnade.
Citera
2024-09-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Skulle snoka lite p Facebook, Hellfueled-sngaren Andy Alkmans personliga sida, fr att se om man kunde hitta ngon information om vad som hnde med bandet.

Ngot snt hittade jag inte men tydligen har sngaren sysslat med ett band som heter Firegod Mountain. Det visste jag inte.

Hursom sg jag p Facebook att Andy Alkman delar artiklar om islamiseringen av Sverige, att svenska pensionrer har det smre nr staten lgger massa pengar p invandrare frn diverse lnder o s v.

Vldigt uppfriskande med folk som talar klarsprk och skippar PK-filtret.
Firegod Mountain r gitarristen Jocke Lundgrens hobby projekt.
Citera
2024-09-19, 16:43
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skapatcho
Firegod Mountain r gitarristen Jocke Lundgrens hobby projekt.

Det r helt OK fr mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in