2022-04-11, 16:51
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Nu är svenska vikinga/black metal-bandet Månegarm på gång med konserter.

Citat:
We will do three gigs in Sweden during April, including a release show (15/4) for our new album “Ynglingaättens öde”
Together with the amazing bands KVAEN and Zornheym we will create magic so come n’ join us friends!

15 april Debaser, Stockholm (Official release show)
22 april The Crypt, Linköping (Klubb Hellion)
23 april Frimis, Örebro

Någon som ska dit? Har ni sett Månegarm live förut? Är de mer speciella instrumenten som fiol, cello och mungiga förinspelade?
Citera
2022-04-11, 16:56
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Nu är svenska vikinga/black metal-bandet Månegarm på gång med konserter.

15 april Debaser, Stockholm (Official release show)
22 april The Crypt, Linköping (Klubb Hellion)
23 april Frimis, Örebro

Någon som ska dit? Har ni sett Månegarm live förut? Är de mer speciella instrumenten som fiol, cello och mungiga förinspelade?

Aldrig sett, kanske intresserad av att gå dock.
Citera
2022-04-11, 23:54
Medlem
Har tyvärr inte sett Månegarm live tidigare, men skall äntligen göra det nu på fredag vid spelningen i Stockholm. Hoppas på att de spelar många låtar från det nya albumet "Ynglingaättens öde", ska bli så spännande att höra det! Finns dock givetvis många fantastiska låtar från andra album som jag hoppas att de spelar, till exempel "Hemfärd", "Krakes sista strid", "Vargstenen" och många fler...

Citat:
Är de mer speciella instrumenten som fiol, cello och mungiga förinspelade?

Har sett i olika videor från spelningar att de spelar fiol live, se till exempel "Bärsärkarna från Svitjod" https://www.youtube.com/watch?v=wdJS3WjX2g0 framförd vid Månegarm Open Air 2019.
Citera
2022-04-15, 12:57
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartnir
Har tyvärr inte sett Månegarm live tidigare, men skall äntligen göra det nu på fredag vid spelningen i Stockholm. Hoppas på att de spelar många låtar från det nya albumet "Ynglingaättens öde", ska bli så spännande att höra det! Finns dock givetvis många fantastiska låtar från andra album som jag hoppas att de spelar, till exempel "Hemfärd", "Krakes sista strid", "Vargstenen" och många fler...

Ikväll smäller det. Skriv gärna hur konserten var, hur mycket folk det var där, stämningen o s v.
Citera
2022-04-16, 23:59
Medlem
Spelningen igår kväll var jättebra! Så glad att jag gick dit och kunde se Månegarm spela live för första gången. Jag kom dit runt 19:00, det var inte så mycket folk på plats då. Passade på och köpte nya albumet ”Ynglingaättens öde” och fick det signerat av bandet, så kul att träffa dem och dessutom få en pratstund – trevligt gäng! Förbanden (Kvaen och Zornheym) började spela vid 19:30 och Månegarm började så äntligen vid 21:30.

Skulle gissa att det var 100–150 personer där, tycker dock att det är svårt att uppskatta antalet. Lokalen (Debaser Strand) var mindre än jag hade föreställt mig, men det kändes aldrig direkt trångt. Stämningen var god och det verkade vara en hel del hängivna fans på plats. De som var längst fram närmast scenen head-bangade och hoppade runt mer eller mindre hela tiden, men så brukar det väl kanske vara på många konserter (jag är inte en van konsertbesökare).

Låtar som spelades (kommer dock inte ihåg ordning exakt):

Blodörn
Ulvhjärtat
Nattsjäl, drömsjäl
En snara av guld
Eld
Segervisa
Stridsgalten
Auns söner
Adils fall
Vedergällningens tid
Odin Owns Ye All
Hemfärd

Här har någon lagt upp en video från igår av låten "En snara av guld". Tycker tyvärr inte att man i videon lyckats fånga ljudet och energin i musiken som jag upplevde det på plats – det var helt enkelt bättre i verkligheten, men ett litet smakprov från igår i alla fall.

Summa summarum tycker jag att det var en fantastisk upplevelse att se Månegarm live och ser fram emot att se dem fler gånger!
Citera
2022-06-12, 09:44
Medlem
Foxylady57s avatar
Har köpt biljett till Månegarm Open Air 2022 på Pythagoras Industrimuseum i Norrtälje 27/8.
Hoppas på bra väder!
Har bara hört dom från min balkong tidigare.
Citera
2022-07-01, 14:11
Medlem
Köpte med biljett tll Månegarm Open Air efter att blivit frälst av deras musik i våras. Så fruktansvärt bra! Fick tyvärr bara tag i en 1-dagars biljett, hade varit fränt att se den aukustiska spelningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in