Citat:
Ursprungligen postat av
gniknus2
Varenda gång jag går på bio, men inte VIP då, verkar det sitta 1/10 som egentligen bara trillat in av ren rastlöshet, kastat en hundring och lite skrammel på biljett-apparaten och satt sig med en läsk för att "se nån film". Ofta ungdomar, och följden blir alltid prat, mobil-sken, in- å ut-spring osv osv.
Om det är så billigt att man bara råkar hamna på bio framför en film, är det inte då FÖR billigt?
En kompis i Polen berättade att där kostar bio-besöket ungefär samma som här, men de har 1/3 av vår lön också, alltså 3x dyrare än för oss, så sett!
Det låter mer rimligt för mig.
Måste folk ha råd att kunna gå på bio 2 ggr per vecka?
Kan inte bio-besöket vara nåt mer ovanligt man faktiskt behöver spara lite pengar inför?
Jag tycker bio-besöket lätt kunde kostat 2-3 ggr mer, så blir det samma känsla som i VIPen, jag numera ALLTID går till.
Där är alla för att se filmen, inte för att de inte hade nåt bättre för sig..
En rimlig iakttagelse.
Jag tror att svaret handlar om att folk har tillgång till biocheckar i stor utsträckning, med förbehållet att det säkert heter något snitsigare idag. Hursomhelst menar jag gratis biobiljetter. Då struntar man fullt i vad som händer på duken.
Det fanns en period när jag tvingades med på gratisvisningar, alltså innan filmen visas för allmänheten, maken till publik som sket totalt i vilket har jag aldrig varit med om. Var tvungen att be om att få slippa gå.