2022-04-10, 19:59
Medlem
JustZlatans avatar
Jag är 40 år nu och om jag spenderar de kommande 5 åren på att bli ekonomiskt rik kan jag bilda familj när jag är 45. Om jag då träffar en fertil kvinna som är max 36-37 år som kan ge mig barn. Är det bara önsketänkande eller kan det gå? En 25-årig kvinna fungerar också, fast de är nog lite för omogna och bortskämda, åtminstone om de har vuxit upp i Sverige.
Citera
2022-04-10, 20:02
Bannlyst
Att få barn kräver bara en kväll på krogen, det är många som blivit till på det viset.
Citera
2022-04-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag är 40 år nu och om jag spenderar de kommande 5 åren på att bli ekonomiskt rik kan jag bilda familj när jag är 45. Om jag då träffar en fertil kvinna som är max 36-37 år som kan ge mig barn. Är det bara önsketänkande eller kan det gå? En 25-årig kvinna fungerar också, fast de är nog lite för omogna och bortskämda, åtminstone om de har vuxit upp i Sverige.

Menar du att du ska spara ihop massa pengar på 5 år för att sedan leta tjej? Ta med i dina beräkningar att barn inte alltid blir till efter ett samlag. Börja leta redan nu istället.

Snarare osäker på om en 25 åring kvinna vill ha en 45 åring man. Tror du kan utesluta det.
Citera
2022-04-10, 20:07
Medlem
Manissas avatar
Ja varför inte men du kanske får inkludera lite tid I planen att hitta en kvinna du faktiskt vill ha barn med sen göra henne gravid plus 9 månader tills ingen är ute. Så 47-48 som nybliven pappa låter väl mera rimligt med lite flyt.

Kan du inte träffa någon som tar ansvar för barnen tills du gjort er rika?
Citera
2022-04-10, 20:18
Medlem
Citat:
Efter att ha läst flera av dina inlägg. Är du säker på att någon kvinna ens vill ha dig?
Citera
2022-04-10, 20:20
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Att få barn kräver bara en kväll på krogen, det är många som blivit till på det viset.

Ja, det kanske räcker för de flesta, men jag är själv inte intresserad av krogslynor.
Citera
2022-04-10, 20:21
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Menar du att du ska spara ihop massa pengar på 5 år för att sedan leta tjej? Ta med i dina beräkningar att barn inte alltid blir till efter ett samlag. Börja leta redan nu istället.

Snarare osäker på om en 25 åring kvinna vill ha en 45 åring man. Tror du kan utesluta det.

Okej, jag kanske börjar leta om 2-3 år när jag börjar bli rik.
Citera
2022-04-10, 20:23
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Ja varför inte men du kanske får inkludera lite tid I planen att hitta en kvinna du faktiskt vill ha barn med sen göra henne gravid plus 9 månader tills ingen är ute. Så 47-48 som nybliven pappa låter väl mera rimligt med lite flyt.

Kan du inte träffa någon som tar ansvar för barnen tills du gjort er rika?

Jag vill hellre ha ekonomin på torra land innan kvinnan och barnen kommer in.
Citera
2022-04-10, 20:24
Medlem
Citat:
Jag vill hellre ha ekonomin på torra land innan kvinnan och barnen kommer in.
Och du ska bli rik på 2-3 år? Genom att köra taxi? Lycka till.
Citera
2022-04-10, 20:25
Medlem
Sooks avatar
Säger inget om dina planer. Själv fick jag barn när jag va 25 och gick på socialbidrag. Nu är jag snart 50. Har vuxna barn och en helt okej ekonomi (medelklass).

Så mitt förslag (lite sent om du redan är 40) är att skaffa barn när man är relativt ung och skapa ekonomin efteråt. För det kan inte vara kul att vara 60 år och ha tonåringar… fast å andra sidan känner jag sådana som verkar lyckliga. Så mitt tips är väl egentligen att man ska göra det som känns bäst.
Citera
2022-04-10, 20:25
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Efter att ha läst flera av dina inlägg. Är du säker på att någon kvinna ens vill ha dig?

Ja, det hoppas jag.
Citera
2022-04-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ja, det hoppas jag.
Om du inte lyckats hittills, vad får dig att tro det kommer gå bättre nästa 2-3 år?

Börsen var hysterisk förra året.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in