Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-04-12, 12:28
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Programutbudet blir inte bättre för att det finns flera tablå-appar eller web-sidor.

Nej det har du helt rätt i.
Jag kan inte förändra programutbudet men jag kan göra det användarvänligare, individanpassat, enklare och smidigare att hitta bra program/filmer/serier.

Förstår du hur jag tänker?
Citera
2022-04-12, 12:36
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johansson877
Nej det har du helt rätt i.
Jag kan inte förändra programutbudet men jag kan göra det användarvänligare, individanpassat, enklare och smidigare att hitta bra program/filmer/serier.

Förstår du hur jag tänker?

Nej. Finns redan alldeles för många meningslösa appar och web-sidor. Märkligt nog har det blivit någon form av självändamål att skapa ännu fler.
Citera
2022-04-16, 13:23
  #15
Medlem
lasternassummas avatar
Kan EPG (Electronic program guide) vara användbart?

https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_program_guide

Citera
2022-06-10, 23:47
  #16
Medlem
Det verkar som att TV-tablåer har blivt business och inte längre är så lätt att hitta gratis.

Jobbade en gång för en site som innan min tid hade haft nån TV-tablå gratis men när man sedan ville återinföra detta några år efteråt då jag börjat så hittade vi inga seriösa gratis-tjänster utan allt hade blivit betaltjänster.
(Då va det nog inte ens ett API det gällde utan kanske snarare en iframe - men efter en snabbkoll va det ändå så att alla seriösa tablåer ville ha betalt X tusen per månad för att överhuvudtaget visa upp deras innehåll på nån form som funkade för oss, dvs utan hundra annonser och utan att fuska)
__________________
Senast redigerad av MarcoBolan 2022-06-10 kl. 23:52.
Citera
2022-06-10, 23:51
  #17
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johansson877
Hej!

Jag har en idé om att skapa en digital tv tablå liknade Tv-tabla.nu och Tv.nu

Men jag har problem med att hitta ett API för svenska tv-kanaler. Är det någon här som vet vart man kan få tag på ett API? Vart får de andra tv tablåerna informationen om tv-tider?

Ni får gärna också komma med tips och förslag på andra funktioner som saknas hos de digitala tablåer som finns idag.

Tack på förhand,
//Erik
Är det verkligen något som saknas i befintliga tjänster tänker du. Vad är på tv liksom?
Citera
2022-06-10, 23:59
  #18
Medlem
wwwwwww
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Är det verkligen något som saknas i befintliga tjänster tänker du. Vad är på tv liksom?
Spontant tänker jag samma sak. Att bara visa grundläggande info med tid och program är gjort.
Men man ska aldrig säga aldrig - bara mellan dessa två (tv.nu och tv-tabla.nu) är ju skillnaden rätt stor och jag vet helt klart vilken min favorit är, - jag blir liksom NOL sugen på att använda tv-tabla.nu när man måste välja kanal först.

Men om tv-tabla.nu hade varit den enda som funnits innan tv.nu skapats hade man kanske sagt samma åt tv.nu-gänget "Lägg ned, det finns redan".

En tredje kandidat med små förändringar kan lätt gå vinnande ur striden.

Eller så kan man göra en variant som har nån helt unik vinkel som åtminstone några gillar.
Själv är jag tex sån som inte längre kollar film eller tv-serier på tv, för mig skulle det va intressant med en tablå som bara visade lite mer "TV-unika" grejor eller sånt som inte finns på de streamingtjänster jag redan har.
__________________
Senast redigerad av MarcoBolan 2022-06-11 kl. 00:02.
Citera
2022-06-11, 21:05
  #19
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
wwwwwwwSpontant tänker jag samma sak. Att bara visa grundläggande info med tid och program är gjort.
Men man ska aldrig säga aldrig - bara mellan dessa två (tv.nu och tv-tabla.nu) är ju skillnaden rätt stor och jag vet helt klart vilken min favorit är, - jag blir liksom NOL sugen på att använda tv-tabla.nu när man måste välja kanal först.

Men om tv-tabla.nu hade varit den enda som funnits innan tv.nu skapats hade man kanske sagt samma åt tv.nu-gänget "Lägg ned, det finns redan".

En tredje kandidat med små förändringar kan lätt gå vinnande ur striden.

Eller så kan man göra en variant som har nån helt unik vinkel som åtminstone några gillar.
Själv är jag tex sån som inte längre kollar film eller tv-serier på tv, för mig skulle det va intressant med en tablå som bara visade lite mer "TV-unika" grejor eller sånt som inte finns på de streamingtjänster jag redan har.
Jo men för mig, en gammal tråkig jävel som inte har större krav än att ha lite hum om vad som är på g spelar flashiga appar ingen roll. Funkar rätt ok med det som redan finns.
Citera
2022-06-27, 23:05
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Jo men för mig, en gammal tråkig jävel som inte har större krav än att ha lite hum om vad som är på g spelar flashiga appar ingen roll. Funkar rätt ok med det som redan finns.
Absolut! Men det är lite av grejen - man kan känna sig helnöjd men det man har tills man får se nåt bättre.

Tror många känt liknande inför alla lanseringar av nya telefoner och datorer - "jag har allt jag behöver", även inom spel sa väl många runt 1999 "nu behöver grafiken inte bli bättre" osv.

Inte sagt att jag tror TS kommer skapa världens bästa TV-tjänst men haha nu blev detta ett kul sidospår
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback