Hela Sverige är idag fylld av sk. pizzerior och restauranger som drivs av invandrare som av tillfälligheter har amnat inom restaurangbranchen. De har noll kunskap i matlagning och sätter därmed ihop en meny som består av fläskfilé oskar, plankstek och något annat hopkok. Dessa menyer kan man hitta från Kiruna i norr till Ystad i söder och det smakar skit överallt. Den enda konkurensfördel man har är priset då varenda rätt går att få för 79:- inkl. stor stark el. liknande. Det bästa man kan säga om den typ av mat är att jag dog ju inte av den.
Om gott och snabbt är de enda kriterierna vad kommer då att hända med urvalet i längden Jag tycker att det borde finnas ett större urval kring utbudet och inte den här likriktningen som jag upplever finns idag.
Som sagt, för att det är gott och till ett bra pris. Och urval finns det gott om. Det finns ju inte enbart 'utländska' restauranger. Ingen som tvingar dig att äta på de ställena.
Som sagt, för att det är gott och till ett bra pris. Och urval finns det gott om. Det finns ju inte enbart 'utländska' restauranger. Ingen som tvingar dig att äta på de ställena.
Sant men är det inte konstigt att de flesta av desa restauranger har ganska lika meny. Det vore ju bättre om de lagade mat som de har koll på dvs från de områden de kommer ifrån och inte försöka "svenska till det" så mycket för det klarar de ju inte. enligt min uppfattning.
Det är mycke "invandrare" som äger restauranger för de är vana / har lättare för sig att starta eget. tar 100 år för en "svensk" att få fingrarna ur och våga sattsa på en egen restaurang eller gatukök. Svensk kultur och politik är inte vänligt inställd till egenföretagare men de flesta invadrare kommer från länder där det är mer eller mindre självklart att man har eget företag.
Sen att du alltid väljer att äta där när du vet de smakar skit bara för att spara en tjuga är en annan femma.
Nja, brukar för det mesta käka från ett svenskt hamburgerställe. Souvastallrik/Souvaskebab är då min favorit förutom dom klassiska hamburgermealen. När det gäller pizza är det dock svårare och då får man helt enkelt ta att man är en hycklande lat slö idiot.
För att alla ni "ädelvita" patrioter inte kan laga mat eller ens ha tillstymmelse till ambition att starta eget?
Ärligt så är jag asless på slentrianheilande moppemustascher som gnäller på att invandrare lagar mat åt svenskar.
Starta en egen jävla pizzeria och sluta gnäll. Där kan du servera ädelvit kebab och renrasig pizza och glatt heila hela dagen.
För att alla ni "ädelvita" patrioter inte kan laga mat eller ens ha tillstymmelse till ambition att starta eget?
Ärligt så är jag asless på slentrianheilande moppemustascher som gnäller på att invandrare lagar mat åt svenskar.
Starta en egen jävla pizzeria och sluta gnäll. Där kan du servera ädelvit kebab och renrasig pizza och glatt heila hela dagen.
om jag startar eget skulle jag inte starta en pizzeria, det ger väl inte staden så mycket
De få invandrare som startar eget legalt, försöker ju till viss del komma ur soss-fällan. Är väl något värt att uppmana (sen är ju svartjobb och konkursutnyttjande en hel annan historia).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!