2022-04-08, 19:51
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
En sak jag inte riktigt förstår är varför hår i armhålan på kvinnor anses osexigt samtidigt som väldigt få män ens bemödar sig om att ansa sin buske.
Ett förhållningssätt är naturligtvis att bejaka det naturliga men då bör det väl bara åt båda hållen. Att det skulle vara manligt att vara orakat och kvinnligt att vara rakad känns extremt mossigt och 1900-talet isch .

Vad tycker ni andra? Hur skulle exempel vis en man reagera om jag ställde krav på honom att raka sig där?
Citera
2022-04-08, 20:00
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
En sak jag inte riktigt förstår är varför hår i armhålan på kvinnor anses osexigt samtidigt som väldigt få män ens bemödar sig om att ansa sin buske.
Ett förhållningssätt är naturligtvis att bejaka det naturliga men då bör det väl bara åt båda hållen. Att det skulle vara manligt att vara orakat och kvinnligt att vara rakad känns extremt mossigt och 1900-talet isch .

Vad tycker ni andra? Hur skulle exempel vis en man reagera om jag ställde krav på honom att raka sig där?

Oh ja!!! Manligt och med god doft såklart
Citera
2022-04-08, 20:01
Medlem
Citat:

Det finns en enkel regel som går att det enbart är snyggt med hår på huvudet. Det gäller både män och kvinnor.
Citera
2022-04-08, 20:09
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Ja karlar ska ha hår där.
Citera
2022-04-08, 20:21
Bannlyst
Men för att återgå till topic så den förklaring jag läst så började det 1915 med att kvinnor efter en annons om barärmat började raka sig då modellen hade rakade armhålor i annonsen...

Så om nåt hängt med bland kvinnor i över 100 år så blir det ju att betrakta som "kvinnligt" till slut men jag är inte så säker på att det verkligen hängt med så länge på 70talet var det nog si och så med att raka armhålan och det skiljer sig säkert åt i olika länder.

Ett sätt kanske kan vara att befästa skillnaderna mellan könen att eftersom män generellt är mer håriga så blir män med mycket hår "mera män" och kvinnor mer mindre hår "mer kvinnor" i motsatsförhållandet till varandra... å andra sidan är ju slätrakade män och kvinnor, paradoxalt, mindre manliga och kvinnliga eftersom ingen kroppsbehåring hör barn till...

Knepigt det där. Skulle jag raka armhålan om min tjej tände på det? ja det låter inte som nån större uppoffring... skulle jag raka bröstet om jag hade hårig bringa som Magnum P.i.? inte en chans! då byter jag tjej hellre. (eller kille )
Citera
2022-04-08, 20:40
Medlem
Citat:

Måste säga att jag finner det betydligt sexigare med kvinnor som har åtminstone lite hår under armarna. Buskage, nej tack, gäller även fittan. Men litet krull är bara härligt.
Citera
2022-04-08, 20:54
Medlem
sfrges avatar
Jag rakar mig under armarna regelbundet.
En bra regel är att om du har på dig ett linne och låter armarna hänga ned på sidorna så skall inget hår synas mellan arm och bröst.

Det är en styggelse anser jag.
Citera
2022-04-08, 20:56
Medlem
DrVonAnkas avatar
Det är normsexigt för kvinnor att raka armhålorna men nästan sexigare när de inte gör det. Naturligt och något djuriskt över det.

För män finns det två läger; bögigt med rakade armålor och: hygieniskt och fräscht.
Citera
2022-04-08, 21:00
Medlem
Jag som tjej tycker det är vidrigt med hår i armhålan på killar, samma med extremt mycket hår på ex armar/ben och skägg. Tänker på hur mycket smuts och svett som samlas där…
Citera
2022-04-08, 21:11
Medlem
GanjaFarfars avatar
Går väl ansa/klippa lite när det blir för långt precis som med pubishåret.
Rakhyveln är till för ansiktet och pungen.
Citera
2022-04-08, 21:30
Avstängd
Bara bögar som rakar armhållan. En riktig man har hår på bröstet och armar och ben.
Citera
2022-04-09, 00:23
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Många tycks mena att män som rakar sig i armhålorna (, och genialt) är bögar. Är tanken att även kvinnor som rakar sig där då skulle vara lesbiska? Att heterosexualitet innebär en kärlek till det naturligt orakadet?

Min erfarenhet av jämnåriga gubbar sällan rakar sig vare sig här eller där till skillnad från yngre förmågor som oftast är välrakade " därnere". Men just armhålan tycks fortfarande vara en känslig punkt för män. Tvivlar på att det handlar om sexuell läggning. Kan bara säga att jag själv tycker en svettig och orakad armhåla är grymt osexigt.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2022-04-09 kl. 00:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in