2022-04-09, 00:32
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorsLillaHorOlle
Skärp till dig ditt äckel, förstår mig inte på folk med dålig hygien.
Duscha varje dag gör man om man är frisk i HuVä´TT!

Förbenade äckelpäckel, no offence nu tjÅkCisar men det är ofta ni tjÅKcsmåckar som luktar, masa er in i duschen och tvättar er föriHelvete, det tar 10 min.

Att duscha varje dag är sjukligt. Visst om man har svettats mycket kan det vara skönt, men fan du vad tjejer tänder på den lukten. Varierar säkerligen, men det är av en anledning vissa gräver sig ner i min armhåla.
Citera
2022-04-09, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
En sak jag inte riktigt förstår är varför hår i armhålan på kvinnor anses osexigt samtidigt som väldigt få män ens bemödar sig om att ansa sin buske.
Ett förhållningssätt är naturligtvis att bejaka det naturliga men då bör det väl bara åt båda hållen. Att det skulle vara manligt att vara orakat och kvinnligt att vara rakad känns extremt mossigt och 1900-talet isch .

Vad tycker ni andra? Hur skulle exempel vis en man reagera om jag ställde krav på honom att raka sig där?

Jag ser inget sexigt med hår i armhålan hos en man, men heller inget osexigt, bara naturligt förekommande.
Kanhända hänger det till viss del på ålder, då jag tror att fler yngre män/killar rakar eller anser även i armhålan likväl som på andra ställen på kroppen?
Så länge man tar hand om sin hygien och inte luktar svett så kvittar det för min del och jag är inte hypernoga själv även om jag inte gillar buskar under armarna.
Citera
2022-04-09, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risgrynsros
Jag som tjej tycker det är vidrigt med hår i armhålan på killar, samma med extremt mycket hår på ex armar/ben och skägg. Tänker på hur mycket smuts och svett som samlas där…

Påstår du att män ska raka sina armar och ben?

Kan garantera att du sedan går och väljer en hårig kille för att han inte gör som du vill.
Citera
2022-04-09, 08:18
Medlem
Citat:
Många tycks mena att män som rakar sig i armhålorna (, och genialt) är bögar. Är tanken att även kvinnor som rakar sig där då skulle vara lesbiska? Att heterosexualitet innebär en kärlek till det naturligt orakadet?

Min erfarenhet av jämnåriga gubbar sällan rakar sig vare sig här eller där till skillnad från yngre förmågor som oftast är välrakade " därnere". Men just armhålan tycks fortfarande vara en känslig punkt för män. Tvivlar på att det handlar om sexuell läggning. Kan bara säga att jag själv tycker en svettig och orakad armhåla är grymt osexigt.

Varför blandar du ihop könen i din feministiska agenda?
Citera
2022-04-09, 08:32
Medlem
Jag får väl anses som vuxen när man är i medelåldern.

Jag rakar mig under armarna. För min egen skull, tycker det är bekvämare utan hår, känner mig finare.

Rakar även annat, bröst, ben..

Är inte det minsta homosexuell
Citera
2022-04-09, 09:04
Medlem
Hazizas avatar
Bara smygbögar och fikusar till män rakar något annat än pungen!
Citera
2022-04-09, 09:14
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Många tycks mena att män som rakar sig i armhålorna (, och genialt) är bögar. Är tanken att även kvinnor som rakar sig där då skulle vara lesbiska? Att heterosexualitet innebär en kärlek till det naturligt orakadet?

Min erfarenhet av jämnåriga gubbar sällan rakar sig vare sig här eller där till skillnad från yngre förmågor som oftast är välrakade " därnere". Men just armhålan tycks fortfarande vara en känslig punkt för män. Tvivlar på att det handlar om sexuell läggning. Kan bara säga att jag själv tycker en svettig och orakad armhåla är grymt osexigt.

Självklart handlar det ju inte om sexualitet då flera av de största kvinnotjusarna rakar sig i armhålan och en hel del t.om benen i vissa länder. Och de är liksom motsatsen till böger. sen får man i sin osäkerhet kalla folk för bögar och feminina hur mycket man vill men vem orkar bry sig om man inte är osäker.

Själv ansar jag armhålorna då mycket hår inte personligen känns så het och så får jag grymt håriga lår med så de tar jag med rakapparaten med ett längdsskydd på så att det inte blir renrakat utan bara det värsta försvinner.
Citera
2022-04-09, 09:22
Medlem
Pusts avatar
Män är hårigare än kvinnor och om de skall bli lika lena har de fler områden på kroppen att raka. En man som duschar lika länge som och/eller spenderar mer tid i badrummet än en kvinna är... inte normalt.

https://youtu.be/a4G73OCwX1E
Citera
2022-04-09, 14:01
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Det är ju lite trend i detta med hår och rakat också. När jag gick på gymnasiet var det inga tjejer som rakade sig i de nedre regioner, det hade setts som märkligt. Tanken att en medelålders kvinna skulle köra helrakat hade kännts rätt perverst. Varför skulle en vuxen kvinna försöka se ut som ett barn i de nedre regionerna?

Detsamma gäller väl armhålan. På sjuttiotalet var det helt ok för tjejer att köra orakat. Sågs inte alls som märkligt. Vad jag däremot aldrig förstått är varför just kvinnor skulle raka armhålorna men inte män. Den regionen känns ju inte som en markör för att visa på maskulinitet eller feminitet. Som jag uppfattar det så är väl behåringen just där ungefär densamma för män och kvinnor, till skillnad från annan kropps och ansiktsbehåring.
Citera
2022-04-12, 04:43
Medlem
Så jävla fult och äckligt och ohygieniskt. Borde vara olagligt.

Kräks varje gång jag ser det hänga stora feta svettiga kalufser från mäns armhålor. Snacka om att inte ha någon skam i kroppen.
Citera
2022-04-14, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrVonAnka
Det är normsexigt för kvinnor att raka armhålorna men nästan sexigare när de inte gör det. Naturligt och något djuriskt över det.

För män finns det två läger; bögigt med rakade armålor och: hygieniskt och fräscht.

Håller helt med. Fan vad jag gillar när tjejer har hår i armhålorna. Tycker det är sjukt hett. Är kanske pga det är lite förbjudet i vår skeva värld. Min tjej rakar sig tyvärr. Men hon har iaf en liten buske mellan benen så alltid något.

Ang män så vet jag inte, då jag inte tänder på män är det svårt att uttala sig.
Citera
2022-04-14, 05:02
Medlem
Fan vad trådar det dyker upp om hår. Det verkar engagera... Smaken är som baken - hårig!

Det är bäst med naturlig behåring på både män och kvinnor tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in