Citat:
Ursprungligen postat av
PalmeKiller
Låte rörigt! Du skriver i Windows forum, att du fått bootsektor virus. Har du fått bootsektor virus på Windows eller Android?
Tro mig, det är rörigt. Förstår mig inte på hur det gått till. Alla telefoner verkar vara synkade till en datorerna jag har om jag läser loggarna. En avstängd iPhone får fortfarande loggar om att den startar och preload visa packs från en win mappen, mer än så har jag inte lyckats med. Har rensat diskarna men verkar inte hjälpa. Så är väl både Windows och telefon hjälp som jag behöver.
Citat:
Ursprungligen postat av
daTkonshens
Till din Androidmobil testa NetGuard - no-root firewall, då kan du se alla anslutningar samt blockera dessa
Ok tack ska testa, men vågar inte koppla upp dem mot något nätverk ( dock har dem mottagning även fast dem inte har sim och allt är av. ) som sa sa ovan, någon verkar ha tagit över telefonerna och rootat dem och har googlemanager och kan styra dem. Hitta även ett eSim som inte var mitt och tillhörde inte min operatör. Så måste på något sätt på ett säkert sätt kunna öppna eller koppla upp telefonerna mot en dator eller nätverk utan att det drabbar enheten/nätverket..
Så kanske ska skrivs på Nätverks säkerhet? Men det rör sig iofs om allt.. Windows,Android,IPhone och nätverk. Alla enheter som varit uppkopplade mot min router har blivit infekterade, man kan som sagt läsa i loggen att den preload configs från en Windows maskin, remote controll program osv kan skriva mycket mer.. Som sagt vill ha hjälp att öppna dessa enheter på ett säkert sätt samt hur jag verkligen städar upp datorn till 100%. Kör DBAN sen installerar win10 ( men då verkar det som att dessa preconfigs finns där ) så därför jag antar att det är boot sector virus. Så ska försöka låta Bitdefendef rescue kolla en dator som varit uppkopplad mot nätverket. Blir galen, förstår inte hur det går till, har ju inte något internet igång? Endå lyckas personen styra t.ex android telefonerna?
Skriver en bok känns det som. Skicka gärna PM om du har en lösning.. eller vill veta lite djupare. .. tack.