• 1
  • 2
2022-04-07, 09:06
Avstängd
ApanAbdullas avatar
https://www.expressen.se/nyheter/pol...vid-sjukhuset/

Utredningen efter bråket där över 50 personer slogs utanför sjukhuset i Lund läggs ner.

Polisens egen dokumentation visar att man långt innan visste att det var två släktbaserade kriminella nätverk som drabbat samman, att stämningen var mycket aggressiv – och att stora grupper av män var på väg till sjukhuset.

Ändå fanns inte tillräckligt med poliser på plats för att stoppa bråket.

– Det är klart att det hade varit bra med fler personer på plats och det är någonting vi framöver får jobba med, säger Ann-Louise Kämpe, chef för polisområde Södra Skåne.

Man visste, man vet allt! Problemt är att våra politiker inte gör nåt åt saken!
Varför utvisar man inte klanen för?
Varför tar man inte efter som i Danmark, dessutom så har man åtalat vad jag förstått en enda person som bar på en pistol.

Dessa människor är ett större hot än Putin han själv.
Upprätta nya lagar där klanproblematiken bör betraktas som terrorism!

Vuxna män som bestämmer sig för att slåss offentligt istället för att göra upp i skogen om dom nu så gärna måste få ut sin aggressiva sida....

Dom slåss utanför ett sjukhus utanför en restaurang osv, dom borde inte vara i vårt land än mindre ute i det fria!
Jävla idioter till ledare vi har som hela jävla tiden ursäktar sig.....

Hur svårt ska det vara att utvisa hela familjen och klanen?
Det är ingen som jagar dom i hemlandet längre, tror dock inte ens deras eget hemland vill ha med dom att göra.....

Men oroligheterna i universitetsstaden fortsatte. Vid 13-tiden samlades plötsligt stora grupper av män utanför Lunds lasarett. Kort därefter utbröt ett nytt jätteslagsmål. 50–70 personer slogs vilt utanför sjukhusets stora entré. De fåtal poliser som var på plats hade inte en chans att stoppa kaoset.

Att man inte skäms visar att dom har en hjärna som ett barn under 3 år.
Slåss utanför ett sjukhus är barbariskt medeltida beteende!

Det som gör mig extra förbannad är,

Vill inte medverka
Kammaråklagare Mathias Larsson har utrett två fall av grov misshandel efter slagsmålen. Men i veckan meddelades att förundersökningen kring bråket utanför sjukhuset läggs ner.

Detta trots ett bra bevisläge. Bråket utanför sjukhuset filmades av flera personer och ett antal filmer har analyserats.

– Vi har uppfattningen att några personer är identifierade och de är delgivna misstanke om brott. Men de har antingen hävdat att de agerat i nödvärn, eller hävdat att de inte är de som är på filmerna, säger Mathias Larsson.

Man låter dom alltså få göra precis det dom vill!

"Det är inte vi på filmerna det är någon annan"
Haha det här landet är ett stort jävla skämt!

Så frågan jag ställer er alla, hur ska man lösa dessa problem utan att ändra på lagar som känns?
Utvisning är bäst, men det kommer aldrig ske i Sverige.
Senast redigerad av ApanAbdulla 2022-04-07 kl. 09:19.
Citera
2022-04-07, 09:29
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Godmorgon!

Ca 80 % tycker frågan är oviktig och röstar för att detta får fortgå. Troligtvis blir det heller inte någon skillnad efter höstens val.

Jag förutspår att det blir S, C, V och Nyans som styr Sverige inom en snar framtid.
Nu är väl heller inte Fredriks kompis Uffe någon som kommer förändra situationen. Jimmy är trots relativt höga väljarsiffror mesig och kommer tappa till AFS. Att de dessutom förespråkat vaccintvång är ju inte något som får deras väljare att stanna.

Den politiska viljan finns inte hos åttaklövern. De klarar ju inte ens reda ut landets energiförsörjning.

Svensken har på eget bevåg sett till att rasera vad tidigare generationer byggt upp, dessutom på bara några årtionden.
Citera
2022-04-07, 09:34
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Godmorgon!

Ca 80 % tycker frågan är oviktig och röstar för att detta får fortgå. Troligtvis blir det heller inte någon skillnad efter höstens val.

Jag förutspår att det blir S, C, V och Nyans som styr Sverige inom en snar framtid.
Nu är väl heller inte Fredriks kompis Uffe någon som kommer förändra situationen. Jimmy är trots relativt höga väljarsiffror mesig och kommer tappa till AFS. Att de dessutom förespråkat vaccintvång är ju inte något som får deras väljare att stanna.

Den politiska viljan finns inte hos åttaklövern. De klarar ju inte ens reda ut landets energiförsörjning.

Svensken har på eget bevåg sett till att rasera vad tidigare generationer byggt upp, dessutom på bara några årtionden.

Skitsnack att 80% inte bryr sig, kanske menar du 80% utav dom krimienlla släkterna och resternade 20% som sköter sig och vill väl?

https://www.svd.se/a/478n5o/brottsli...ragan-en-raket
Brottslighet viktigaste frågan: "En raket"
Inför förra valet var väljarna mest oroliga för miljön – nu är det organiserad brottslighet. Brotten ligger även i topp när svenskarna listar sina viktigaste samhällsfrågor.

Som-institutet tror inte ens att försvarsfrågorna har en chans att konkurrera, trots pågående krig.

"Jag förutspår att det blir S, C, V och Nyans som styr Sverige inom en snar framtid."^
Det där hade slutat illa!

Förövrigt, God morgon på dig med.

En sak jag inte förstår med våra politiker är, varför utvisar man inte dessa människor för?
Vad är det som sätter käppar i hjulen?
Att dom är ett problem har staten redan erkänt, varför utreder man inte det här närmare och utvisar hela klanen.

Sedan säger polisen att dom inget kunde göra när bråket uppstod, fastän dom går runt med tjänstevapen, är det brottslig att använda sitt tjänstevapen och sätta några kulor i benen på dessa idioter eller är det kostnaderna polisen oroar sig för samt rasist stämpeln?
Senast redigerad av ApanAbdulla 2022-04-07 kl. 09:39.
Citera
2022-04-07, 09:39
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Skitsnack att 80% inte bryr sig, kanske menar du 80% utav dom krimienlla släkterna och resternade 20% som sköter sig och vill väl?

https://www.svd.se/a/478n5o/brottsli...ragan-en-raket
Brottslighet viktigaste frågan: "En raket"
Inför förra valet var väljarna mest oroliga för miljön – nu är det organiserad brottslighet. Brotten ligger även i topp när svenskarna listar sina viktigaste samhällsfrågor.

Som-institutet tror inte ens att försvarsfrågorna har en chans att konkurrera, trots pågående krig.

"Jag förutspår att det blir S, C, V och Nyans som styr Sverige inom en snar framtid."^
Det där hade slutat illa!

Förövrigt, God morgon på dig med.
Ok 80% har inte haft tillräckliga kunskaper för att förstå utvecklingen och resultatet blir detsamma. Tror du de plötsligt kommer till insikt?
Något som jag inte förstår är varför de "normala" invandrarna inte sätter ner foten mot sin kriminella kusin... Önsketänkande från min sida kanske.

Polisen i detta fall har inte gjort sitt jobb. De verkar sällan våga gå emot just denna grupp.
Politiker och domare verkar också tycka det är helt i sin ordning.
Citera
2022-04-07, 09:43
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ok 80% har inte haft tillräckliga kunskaper för att förstå utvecklingen och resultatet blir detsamma. Tror du de plötsligt kommer till insikt?
Något som jag inte förstår är varför de "normala" invandrarna inte sätter ner foten mot sin kriminella kusin... Önsketänkande från min sida kanske.

Polisen i detta fall har inte gjort sitt jobb. De verkar sällan våga gå emot just denna grupp.
Det finns många riktigt bra människor ur dessa klaner, har arbetat som vakt i Göteborg blandannat men även en kort period i Stockholm.

Många ur dessa klaner arbetar som läkare, advokater, poliser ja listan kan göras lång. Men det som gör dessa klaner farliga är att dom vid problem och utbrott går ihop, dom slåss även offentligt för att visa upp sig för sina fiender skulle jag tro, att kolla oss vi är många..
Och jag håller med dig, varken polis eller övriga myndigheter verkar vilka ta tag i frågan..
Citera
2022-04-07, 09:49
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:

Det här säger egentligen allt....

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...i-och_H8022676

I en intervju för Sveriges radios lördagsintervju den 5 september 2020 förklarade Mats Löfving – chef för polisens nationella operativa avdelning (NOA) – att klan- och släktbaserad brottslighet har förgreningar in i det lokala och nationella beslutsfattandet. De politiska partierna har naturligtvis ett särskilt ansvar för att inte låta sig utnyttjas av kriminella och systemhotande krafter.

Grunden för den parlamentariska demokratin är att de politiska partierna tävlar om väljarnas röster, men det finns också exempel då partierna gjort nationella överenskom*melser om spelreglerna för denna konkurrens. Det har bland annat handlat om former för redovisning av partiernas ekonomiska bidrag och om förhållningsregler vid valaffische*ring. Det vore därför önskvärt om riksdagspartierna i god tid före nästa val kunde enas om en gemensam överenskommelse och avsiktsförklaring för hur parti*organisationerna inte ska göra sig beroende av kriminella krafter.

Den nödvändiga debatten om kriminella klanbaserade grupperingars påverkan på det politiska systemet får inte leda till en ökad misstänksamhet mot politiker med utländsk bakgrund. Motionärerna är väl medvetna om att det är politiker med rötter i andra länder som löper störst risk att misstänkliggöras för att vara lockbete för ”klanröster”. Men just för att undvika sådan misstänksamhet borde det vara en angeläget för partierna att öppet deklarera att den egna kandidatlistan inte föregåtts av något köpslående med påstådda representanter för någon släkt eller minoritetsgrupp. Hedersbrottslighet och gängkrimi*nalitet är organiserad brottslighet som ställer krav på den demokratiska rättsstaten om mer myndighetssamverkan och partiöverskridande samarbete.

Socialdemokraterna lever på klanerna.......

Polisen är i vart fall ärliga, tyvärr är inte våra politiker detsamma........

Rättssystemet har ju helt kollapsat, verkar som åklagare, är rädda för klanmedlemmar och klankriminalitet samt gängkriminalitet, måste bli en skärpning med en ny regering med SD M KD för att göra Sverige tryggare att leva i.
Senast redigerad av ApanAbdulla 2022-04-07 kl. 09:56.
Citera
2022-04-07, 10:08
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Så frågan jag ställer er alla, hur ska man lösa dessa problem utan att ändra på lagar som känns?
Utvisning är bäst, men det kommer aldrig ske i Sverige.
Man behöver förstås inte ändra några lagar.

Om rättsväsendet gjorde sitt jobb skulle det inte bara något problem.

Det som behöver göras är att ansvariga ska ställas till svars och avskedas och bytas ut tills rätt person är på rätt plats och samhället fungerar igen och dessa ”klaner” är tillbaka i sin sandöknen eller savann och inte på platser de inte ska vara som i Ängelholm, Piteå havsbad, lasarett eller universitetssjukhus i Lund.
Citera
2022-04-07, 10:15
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Man behöver förstås inte ändra några lagar.

Om rättsväsendet gjorde sitt jobb skulle det inte bara något problem.

Det som behöver göras är att ansvariga ska ställas till svars och avskedas och bytas ut tills rätt person är på rätt plats och samhället fungerar igen och dessa ”klaner” är tillbaka i sin sandöknen eller savann och inte på platser de inte ska vara som i Ängelholm, Piteå havsbad, lasarett eller universitetssjukhus i Lund.
Enligt mig krävs det hårdare lagar, dessa människor bryr sig inte om vad svensk polis eller stat ägnar sig åt eller kräver från dom.
Citera
2022-04-07, 10:48
Medlem
Den här patetiska myndigheten e bara fräck när det kommer till fotbollsmatcher, då passar det med kravall utrustning, sprayande hejvilt med peppar spray och vevande med batonger …
Här e dom så patetiska så man spyr!
Citera
2022-04-07, 11:20
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Den här patetiska myndigheten e bara fräck när det kommer till fotbollsmatcher, då passar det med kravall utrustning, sprayande hejvilt med peppar spray och vevande med batonger …
Här e dom så patetiska så man spyr!
Jag förstår inte heller det här, polisen säger själva att dom visste om vad som skulle ske, men hade ändå för få poliser.

Men när det gäller svenskar som protesterar eller huliganer, då jävlar finns där poliser.....
Citera
2022-04-07, 11:27
Medlem
Citat:
Det finns många riktigt bra människor ur dessa klaner, har arbetat som vakt i Göteborg blandannat men även en kort period i Stockholm.

Många ur dessa klaner arbetar som läkare, advokater, poliser ja listan kan göras lång. Men det som gör dessa klaner farliga är att dom vid problem och utbrott går ihop, dom slåss även offentligt för att visa upp sig för sina fiender skulle jag tro, att kolla oss vi är många..
Och jag håller med dig, varken polis eller övriga myndigheter verkar vilka ta tag i frågan..

Bra människor? Dom är lojala mot klanen i första hand, liksom alla invandrare som kommer från klansamhällen. Dom skiter i Sverige och våra regler, klanen är prio 1.

Se på Ali Khan klanen, en stor del av dom är redan dömda för grova våldsbrott ge det några år till och en klar majoritet kommer vara det.

Folk är så naiva och korkade i det här landet, tror folk kommer bli fina änglar bara dom byter land, jävla mongos ni förstör Sverige med era jävla allas lika värde åsikter flytta till Afrika istället om ni vill bo nära terrorister och våldtäktsnegrer ni behöver inte importera hit skiten till oss som vill leva ifred.
Citera
2022-04-07, 11:33
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovetstefan
Bra människor? Dom är lojala mot klanen i första hand, liksom alla invandrare som kommer från klansamhällen. Dom skiter i Sverige och våra regler, klanen är prio 1.

Se på Ali Khan klanen, en stor del av dom är redan dömda för grova våldsbrott ge det några år till och en klar majoritet kommer vara det.

Folk är så naiva och korkade i det här landet, tror folk kommer bli fina änglar bara dom byter land, jävla mongos ni förstör Sverige med era jävla allas lika värde åsikter flytta till Afrika istället om ni vill bo nära terrorister och våldtäktsnegrer ni behöver inte importera hit skiten till oss som vill leva ifred.
Men det finns bra människor ur dessa klaner att du inte tycker så respekterar jag som din åsikt men behöver inte betyda att jag håller med dig i ditt uttalande.

En sak har du dock rätt i klanen när det gäller hjälper varandra fullt ut, finns säkerligen poliser som skickar info till kusinerna osv advokater har ju redan åkt fast som exempel.

Det roliga och samtidigt skrämmand med Khan släkten är att överhuvudet Ali Khan när han ansökte om medborgarskap förklarade för polisen att han är efterlyst för mord mm i hemlandet, han fick ändå ett svenskt pass, finns att läsa om på Aftonbladet.

Han är efterlyst för ett kvinnomord tror jag samt att han hamnat i kläm med poliserna nere i hemlandet.
En sak är dock säker i hemlandet hade han förmodligen varit död.
Det är just därför jag inte förstår mig på dessa människor, dom flyr sitt land undan förföljelse mm sedan hånar dom staten och polisen i Sverige istället...Jag vet inte riktigt vad jag ska säga...
Senast redigerad av ApanAbdulla 2022-04-07 kl. 11:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in