Citat:
Ursprungligen postat av
Ondquist
Jag köpte slutligen en A53, direkt från Samsungs svenska webshop när de i förra veckan hade kampanj så att den blev en femhundring billigare.
Inte f-n satt det någon "Approved for Nordic"-försegling på förpackningen, så man undrade lite om de hade fått något logistikproblem i lagerhållningen.
Dessbättre var den fullt "Norden-kompatibel", både Samsung Pay och Wifi-samtal funkar som tänkt, så jag känner mig trygg och forskar inte mer i det hela.
Tja, vad ska man säga om telefonen... Alla testartiklar och YT-klipp vill ju gärna jämföra med föregångaren A52S och ondgör sig över slöare processor, avsaknad av 3.5mm-uttag, ingen medföljande laddare med mera, men jag utgår från det jag de facto håller i handen:
Prissatt lite i överkant, men välfungerande i alla avseenden. Den tar utmärkta bilder, fingeravtrycksläsaren klickar aldrig så det går på nolltid att t ex identifiera sig den vägen för inloggningar, BankID etc.
5A-batteriet är kraftfullt, har till och med slagit på permenent visning av klocka på låsskärmen under vakna timmar utan märkbar dräneringsbelastning.
Förvånansvärt få bloatware-appar också, kanske ett par tre stycken ointressanta som gick att avinstallera utan problem.
Den blir bra för mina behov. Huruvida den passar för andra personer också lämnar jag därhän, men kan ju alltid ge min personliga syn om någon kommer på någon fråga där svaret inte framgår uppenbart i testerna på nätet.