Citat:
Ursprungligen postat av
Manissa
Bara för man är i en dålig ekonomisk situation behöver man inte sätta sig i en ännu sämre situation.
Skulder suger, men man behöver inte leva skuldsatt för evigt, se det som en dyrköpt lärdom.
Upplever att du gett upp?

Ja, och nej.
Temporärt har jag det. Att helt enkelt ha som mål att "efter semestern så blir det topprioritet" gör att jag vet att jag dels har det på att-göra-listan, och dessutom inom en konkret tidsram.
Dessutom kan jag känna mig mer fri på det sättet. Blir det någon tusenlapp till är det inte hela världen, tycker jag. Jag tycker ändå jag gör rätt för mig bara genom att gå med på att betala räntan med gott samvete. Men det naggar inte på mig att "ååh, det där skulle jag verkligen behöva ha gjort", eftersom jag har som konkret mål att få det gjort vid en viss tidpunkt.
Eller ja, det är ju kul att tala med glädje för sina vänner om kronogodens nya tjänst.
De samlar alla skulder åt en helt automatiskt för en mindre avgift
Men jag löste det på smidigast möjliga sätt och beställde hem 1000 euro i kontanter från forex.
Det räcker till mat och mindre förströelser under semestern, och allt över det får ses som en bonus, även om det antagligen vore smidigt med en slant kvar på kontot till dess så man kan skaffa digitala tunnelbanekort och grejer enkelt.