2022-04-06, 15:49
Medlem
Jo nu är det så att jag fyllde i mina bankuppgifter på skatteverkets hemsida och nu ser jag i kivra att det har blivit utbetlalat men jag ser dom inte på kontot så jag går in på skatteverket och ser att jag glömt en siffra i banknummret, har någon tipps på vad fan jag kan göra ? känns jävligt surt att inte få ut dom 5 tusen om det inte skulle gå att ändra eller något.
(första gången ja gjorde det så dont blame me)

så har ni några tips på hur fan jag löser detta?? väldigt tacksam för svar

Edit: för att förtydliga så är mitt clearingnummer 5 siffrigt (swedbank)och det är den 5e siffran som är borta men allt annat är rätt
Senast redigerad av affelito23 2022-04-06 kl. 16:42.
Citera
2022-04-06, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affelito23
Jo nu är det så att jag fyllde i mina bankuppgifter på skatteverkets hemsida och nu ser jag i kivra att det har blivit utbetlalat men jag ser dom inte på kontot så jag går in på skatteverket och ser att jag glömt en siffra i banknummret, har någon tipps på vad fan jag kan göra ? känns jävligt surt att inte få ut dom 5 tusen om det inte skulle gå att ändra eller något.

Ta kontakt med banken genast. Säg exakt samma sak, det kan hända att de har möjlighet att frysa transaktionen till dig! Men kan vara försent redan..

Ev. ring till skatteverket och säg samma sak.
Citera
2022-04-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Ta kontakt med banken genast. Säg exakt samma sak, det kan hända att de har möjlighet att frysa transaktionen till dig! Men kan vara försent redan..

Ev. ring till skatteverket och säg samma sak.
tack, gör det akut
Citera
2022-04-06, 16:14
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

SKV gör väl en koll mot bankgirocentralen att det konto du angivit faktiskt tillhör dig? Eftersom det endast är möjligt att få utbetalning till ett konto som tillhör en själv. Ergo, det du beskriver borde inte kunna ha skett..

Är du säker att det har satts in på ett konto? Det kanske har utbetalats från SKV men eftersom du angivit ett icke-godkänt bankkonto så kommer en utbetalningsavi med posten om några dagar.
Citera
2022-04-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
SKV gör väl en koll mot bankgirocentralen att det konto du angivit faktiskt tillhör dig? Eftersom det endast är möjligt att få utbetalning till ett konto som tillhör en själv. Ergo, det du beskriver borde inte kunna ha skett..

Är du säker att det har satts in på ett konto? Det kanske har utbetalats från SKV men eftersom du angivit ett icke-godkänt bankkonto så kommer en utbetalningsavi med posten om några dagar.

De skickar inte ut utbetalningsavier längre, om inte personen begär en sådan. I övrigt håller jag med dig.
Citera
2022-04-06, 17:18
Medlem
Om det saknas en siffra finns ju inte det kontot, varför pengarna inte borde betalas ut. Ring skatteverket, eller gå in på hemsidan och rätta till, så löser det sig
Citera
2022-04-06, 17:20
Medlem
Citat:

Edit: för att förtydliga så är mitt clearingnummer 5 siffrigt (swedbank)och det är den 5e siffran som är borta men allt annat är rätt

Du kan bara se de 4 första siffrorna i clearingnumret på Skatteverkets e-tjänst. Kolla imorgon om pengarna satts in.
Citera
2022-04-06, 17:58
Medlem
Aktieklipparns avatar
Sista siffran brukar ofta inte synas.. dont worry
Citera
2022-04-06, 23:20
Bannlyst
Det är normalt att du bara ser 8166, den där 1an ska inte synas.
Citera
2022-04-07, 14:35
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

Gällande clearingnumret:
Den femte siffran är bara en kontrollsiffra, så det har nog ingen betydelse att du inte skrivit den. (ofta vill de inte att man anger den överhuvudtaget)
Citera
2023-04-13, 16:52
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Bumpar tråden, Swedbanks clearingnummer är XXXX-X, men på SKVs hemsida är det bara XXXX-resten av kontonumret, är det korrekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in