2025-04-14, 18:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Jag är inte helt klar över kopplingen mellan feminism och promiskuösitet. Det är dock ett empiriskt faktum att feminister knullar runt som attans. Det förvånar mig då feminism är en åskådning om rättigheter. Knullande är fortplantning, i biologisk mening.

Nu råkar det vara så att män har knullat runt sedan urminnes tider, och man kan inte låta bli att undra om kvinnor gör det för att bli kvitt. Eller genomgår deras hjärnor en könsmässig härdsmälta, dvs kollaps?

Jag anser att män är svin och att kvinnor är det "rena" könet. Det finns därmed ingen anledning att moralisera över mäns sexualitet. De är vidriga av sin natur.

I början av kvinnorörelsen splittrades enormt många familjer. De vita riddarna sopade undan problemet som "en oundviklig konsekvens av förtryck". Fair enough.

Vi har dock kvar fenomenet att feminister har lösa förbindelser och att det mer eller mindre hör ihop med den ideologiska åskådningen. Detta trots att feminister är moralpoliser och pryda som fan utåt sett.

Diskussionsunderlaget är: vad tror ni är förklaringsgrunden till att feminism och promiskuös livsstil går hand i hand?

Feministiska kvinnor är som vilka kvinnor som helst. Olika.

Vissa är kåta och gillar att ligga runt och ligger sannolikt runt innan/när/om de stadgar sig.

Andra kvinnor är kåta men satsar på långa och stabila relationer.

Andra är polyamorösa.

Osv.

Finns troligen lika många olika livsval som det finns kvinnor.
Citera
2025-04-15, 08:59
Medlem
Feminismen har pressat kvinnor till att försöka emulera män.

Det är oundvikligt att inse att män (som grupp) är mer kapabla än kvinnor i så gott som allt.

Lite kan bero på rent fysikaliska förutsättningar som en aning mindre hjärna, ömtåligare kropp (att testa gränser med) och ett skönhetsideal / skönhetskapital som gör att man är rädd att offra det.

Flickor / kvinnor (som grupp) växer upp i en miljö där det inte finns fysiska 'check points' enkelt uttryckt. Feminismen hade kunna vara framgångsrik om de erkände att detta behövs i dag. Nu så vill kvinnorna både kunna emulera män och samtidigt spela på sin kvinnlighet (till extrem, läs OF). Big fail.

Detta leder bara till en framtid där vulgäritet är nyckeltalet för den feministiska framgången. Ett perverst 'lajvande'.
Citera
2025-04-15, 12:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Jag är inte helt klar över kopplingen mellan feminism och promiskuösitet. Det är dock ett empiriskt faktum att feminister knullar runt som attans. Det förvånar mig då feminism är en åskådning om rättigheter. Knullande är fortplantning, i biologisk mening.

Nu råkar det vara så att män har knullat runt sedan urminnes tider, och man kan inte låta bli att undra om kvinnor gör det för att bli kvitt. Eller genomgår deras hjärnor en könsmässig härdsmälta, dvs kollaps?

Jag anser att män är svin och att kvinnor är det "rena" könet. Det finns därmed ingen anledning att moralisera över mäns sexualitet. De är vidriga av sin natur.

I början av kvinnorörelsen splittrades enormt många familjer. De vita riddarna sopade undan problemet som "en oundviklig konsekvens av förtryck". Fair enough.

Vi har dock kvar fenomenet att feminister har lösa förbindelser och att det mer eller mindre hör ihop med den ideologiska åskådningen. Detta trots att feminister är moralpoliser och pryda som fan utåt sett.

Diskussionsunderlaget är: vad tror ni är förklaringsgrunden till att feminism och promiskuös livsstil går hand i hand?

Fick denna video i flödet.

https://www.youtube.com/watch?v=YldadcAEThg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in