Citat:
Ursprungligen postat av
Ekvilibrium1
Jag är inte helt klar över kopplingen mellan feminism och promiskuösitet. Det är dock ett empiriskt faktum att feminister knullar runt som attans. Det förvånar mig då feminism är en åskådning om rättigheter. Knullande är fortplantning, i biologisk mening.
Nu råkar det vara så att män har knullat runt sedan urminnes tider, och man kan inte låta bli att undra om kvinnor gör det för att bli kvitt. Eller genomgår deras hjärnor en könsmässig härdsmälta, dvs kollaps?
Jag anser att män är svin och att kvinnor är det "rena" könet. Det finns därmed ingen anledning att moralisera över mäns sexualitet. De är vidriga av sin natur.
I början av kvinnorörelsen splittrades enormt många familjer. De vita riddarna sopade undan problemet som "en oundviklig konsekvens av förtryck". Fair enough.
Vi har dock kvar fenomenet att feminister har lösa förbindelser och att det mer eller mindre hör ihop med den ideologiska åskådningen. Detta trots att feminister är moralpoliser och pryda som fan utåt sett.
Diskussionsunderlaget är: vad tror ni är förklaringsgrunden till att feminism och promiskuös livsstil går hand i hand?
Jag vet inte om just
feminister "ligger runt" så särskilt mycket.
Men gällande de
kvinnor som gör det, så finns det olika orsaker och förmodligen lika många olika orsaker som det finns kvinnor som gör det. Några orsaker kan tex. vara:
- Sex är nytt och spännande och kvinnan vill prova många olika män innan hon stadgar sig med sin "prins". Dessa "kvinnor" är ofta rätt unga, mellan 15-20 år och har nyss upptäckt sex. De mår i regel inte dåligt över att "ligga runt", då det mest ses som spännande och de ännu inte är redo för att stadga sig.
Men om deras polare börjar moralisera över deras "runt-liggande", så kommer de må dåligt.
Inte över "runt-liggandet" i sig, utan över att vara avvikande från den så viktiga kompiskretsen. Jag vet en och annan sådan dam som blev feminist pga. denna period i sina liv "varför ska inte kvinnor få ligga runt på samma villkor som män om nu kvinnan vill och mår bra av det?". När de väl blivit feminister låg de dock inte runt längre, utan är numera stadgade fruar med barn sedan många år tillbaka.
- Sex används som en del av självskadesyfte och kvinnan "ligger runt" för att skada sig själv. Vissa gör det även mot betalning. Eller för att hantera psykisk ohälsa på något sätt. Dessa kvinnor mår givetvis
inte bra av att ligga runt.
- Kvinnor som gifte sig med den man som tog deras oskuld alternativt är mycket sexuellt oerfarna innan de gift sig och efter ett långt äktenskap som gått i kras vill "prova på annat". Dessa kvinnor kan förmodligen reagera olika på "runt-liggandet". En del mår säkert bra av det och kanske upptäcker ny frihet. Andra mår kanske dåligt av det och upplever det som plastigt och kallt.
- Kvinnor som lätt förälskar sig i män och vill ligga när de är förälskade, men där männen bara vill ha sex. Dessa kvinnor ligger runt
ofrivilligt, då de ju egentligen vill ha en relation med var man de ligger med, men blir svikna gång efter annan. De kan mycket väl må bra av sexet, men inte av att bli sårade efteråt. Jag känner minst en kvinna som har haft det så.
- Kvinnor som inte vill ha förhållanden, men som ändå vill få sin sexualitet tillfredsställd. Dessa mår i regel inte dåligt av "runt-liggandet", eftersom syftet är just bara sex. Dessa kvinnor har i regel mognad och vet vad de gör och hur de ska göra för att inte kära ner sig i sina sexpartners.
- Kvinnor som har hög sexdrift och därför gärna vill ligga med attraktiva män, men som efter varje ligg blir kär i den man hon ligger med (pga. rent biologiska orsaker). Dessa kvinnor mår bra av själva sexet i sig, men inte av att bli sårade om det visar sig att mannen de låg med och därför blev kära i, inte ville ha dem. Och det är förmodligen dessa kvinnor du syftar på i din trådstart. Du har kanske träffat på sådana kvinnor och dessa dessutom råkar vara feminister?