2022-04-06, 01:06
Medlem
Jag är inte helt klar över kopplingen mellan feminism och promiskuösitet. Det är dock ett empiriskt faktum att feminister knullar runt som attans. Det förvånar mig då feminism är en åskådning om rättigheter. Knullande är fortplantning, i biologisk mening.

Nu råkar det vara så att män har knullat runt sedan urminnes tider, och man kan inte låta bli att undra om kvinnor gör det för att bli kvitt. Eller genomgår deras hjärnor en könsmässig härdsmälta, dvs kollaps?

Jag anser att män är svin och att kvinnor är det "rena" könet. Det finns därmed ingen anledning att moralisera över mäns sexualitet. De är vidriga av sin natur.

I början av kvinnorörelsen splittrades enormt många familjer. De vita riddarna sopade undan problemet som "en oundviklig konsekvens av förtryck". Fair enough.

Vi har dock kvar fenomenet att feminister har lösa förbindelser och att det mer eller mindre hör ihop med den ideologiska åskådningen. Detta trots att feminister är moralpoliser och pryda som fan utåt sett.

Diskussionsunderlaget är: vad tror ni är förklaringsgrunden till att feminism och promiskuös livsstil går hand i hand?
Senast redigerad av Ekvilibrium1 2022-04-06 kl. 01:12.
Citera
2022-04-06, 01:19
Medlem
Subterraneans avatar
Det handlar om samhällets normer och regler.
Finns ingen ”slampighet” i t.ex. arabländer, men däremot vill jag tillägga att kvinnor vill knulla lika mycket som män.
Inget fel med det.
Citera
2022-04-06, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subterranean
Inget fel med det.

Kvinnor som ligger runt känner sig smutsiga efteråt. Det har varit en hel del bekännelser inte minst på FB. Män känner inte motsvarande känslor, om de inte är atypiska. Kvinnor går emot sin natur med att ligga runt, män följer den. Om det inte är fel att gå emot sin natur, vad är då fel?
Citera
2022-04-06, 01:28
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Kvinnor som ligger runt känner sig smutsiga efteråt. De har varit en hel del bekännelser inte minst på FB. Män känner inte motsvarande känslor, om de inte är atypiska. Kvinnor går emot sin natur med att ligga runt, män följer den. Om det inte är fel att gå emot sin natur, vad är då fel?

Det har jag också hört.
En tjej berättade att hon skäms så mycket över antalet sexpartners och förklarar att det berodde på psykisk ohälsa. De har inte brutit mot några lagar och regler men kan det sitta biologiskt helt enkelt?
Eller är det just samhällets oskrivna regler? Dvs att det inte är okej att ligga runt som kvinna.
Citera
2022-04-06, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subterranean
Det har jag också hört.
En tjej berättade att hon skäms så mycket över antalet sexpartners och förklarar att det berodde på psykisk ohälsa. De har inte brutit mot några lagar och regler men kan det sitta biologiskt helt enkelt?
Eller är det just samhällets oskrivna regler? Dvs att det inte är okej att ligga runt som kvinna.

Det är ju okej. Vi lever i ett jämställt land. Ändå känner de skam. Jag tror inte att kvinnor vill knulla runt innerst inne. Vissa skiter i vilket. Men att skita i vilket är inte samma sak som "naturligt".

Jag vill likna det vid godisfabriken som plötsligt står öde. Det infinner sig en lockelse att tillskansa sig allt. Ett underliggande "jag gör det för att jag kan". Om sex är njutning, då dubblerar eller tripplar vi det! Sexuell anarki.

Men kvinnorna har inte tänkt igenom att de har en annan biologisk uppsättning. De har köpt propagandan att kön är en social konstruktion.

Ovanstående är alltså manlig simuleringsteori. Det kan ju också vara att kvinnor vill knulla runt och att detta eviga tjat om att stadga sig var könsindoktrinering. Men i så fall borde kvinnor vara i paradiset just nu... Lyckligare än någonsin.
Senast redigerad av Ekvilibrium1 2022-04-06 kl. 02:12.
Citera
2022-04-06, 02:45
Medlem
Som ung vuxen hade jag en föreställning om feminister som drygfittor med vitaminbrist. Det är vad jag gjorde mig redo för, och det stämde. De saknar vitaminer från kött, och de är dryga.

Men jag blev paff över sexualiteten. Sen tänkte jag en gång till, och då slog det mig att feministerna vill inte enbart ha det likställt med mannen, de vill vara män!

Freud hade alltså rätt med sin penisavund-teori som alla lärare idag skrattar åt som trams.
Senast redigerad av Ekvilibrium1 2022-04-06 kl. 02:49.
Citera
2022-04-06, 03:35
Medlem
Citat:
Jag är inte helt klar över kopplingen mellan feminism och promiskuösitet. Det är dock ett empiriskt faktum att feminister knullar runt som attans. Det förvånar mig då feminism är en åskådning om rättigheter. Knullande är fortplantning, i biologisk mening.

Nu råkar det vara så att män har knullat runt sedan urminnes tider, och man kan inte låta bli att undra om kvinnor gör det för att bli kvitt. Eller genomgår deras hjärnor en könsmässig härdsmälta, dvs kollaps?

Jag anser att män är svin och att kvinnor är det "rena" könet. Det finns därmed ingen anledning att moralisera över mäns sexualitet. De är vidriga av sin natur.

I början av kvinnorörelsen splittrades enormt många familjer. De vita riddarna sopade undan problemet som "en oundviklig konsekvens av förtryck". Fair enough.

Vi har dock kvar fenomenet att feminister har lösa förbindelser och att det mer eller mindre hör ihop med den ideologiska åskådningen. Detta trots att feminister är moralpoliser och pryda som fan utåt sett.

Diskussionsunderlaget är: vad tror ni är förklaringsgrunden till att feminism och promiskuös livsstil går hand i hand?

Jag vet inte om just feminister "ligger runt" så särskilt mycket.

Men gällande de kvinnor som gör det, så finns det olika orsaker och förmodligen lika många olika orsaker som det finns kvinnor som gör det. Några orsaker kan tex. vara:

- Sex är nytt och spännande och kvinnan vill prova många olika män innan hon stadgar sig med sin "prins". Dessa "kvinnor" är ofta rätt unga, mellan 15-20 år och har nyss upptäckt sex. De mår i regel inte dåligt över att "ligga runt", då det mest ses som spännande och de ännu inte är redo för att stadga sig. Men om deras polare börjar moralisera över deras "runt-liggande", så kommer de må dåligt. Inte över "runt-liggandet" i sig, utan över att vara avvikande från den så viktiga kompiskretsen. Jag vet en och annan sådan dam som blev feminist pga. denna period i sina liv "varför ska inte kvinnor få ligga runt på samma villkor som män om nu kvinnan vill och mår bra av det?". När de väl blivit feminister låg de dock inte runt längre, utan är numera stadgade fruar med barn sedan många år tillbaka.

- Sex används som en del av självskadesyfte och kvinnan "ligger runt" för att skada sig själv. Vissa gör det även mot betalning. Eller för att hantera psykisk ohälsa på något sätt. Dessa kvinnor mår givetvis inte bra av att ligga runt.

- Kvinnor som gifte sig med den man som tog deras oskuld alternativt är mycket sexuellt oerfarna innan de gift sig och efter ett långt äktenskap som gått i kras vill "prova på annat". Dessa kvinnor kan förmodligen reagera olika på "runt-liggandet". En del mår säkert bra av det och kanske upptäcker ny frihet. Andra mår kanske dåligt av det och upplever det som plastigt och kallt.

- Kvinnor som lätt förälskar sig i män och vill ligga när de är förälskade, men där männen bara vill ha sex. Dessa kvinnor ligger runt ofrivilligt, då de ju egentligen vill ha en relation med var man de ligger med, men blir svikna gång efter annan. De kan mycket väl må bra av sexet, men inte av att bli sårade efteråt. Jag känner minst en kvinna som har haft det så.

- Kvinnor som inte vill ha förhållanden, men som ändå vill få sin sexualitet tillfredsställd. Dessa mår i regel inte dåligt av "runt-liggandet", eftersom syftet är just bara sex. Dessa kvinnor har i regel mognad och vet vad de gör och hur de ska göra för att inte kära ner sig i sina sexpartners.

- Kvinnor som har hög sexdrift och därför gärna vill ligga med attraktiva män, men som efter varje ligg blir kär i den man hon ligger med (pga. rent biologiska orsaker). Dessa kvinnor mår bra av själva sexet i sig, men inte av att bli sårade om det visar sig att mannen de låg med och därför blev kära i, inte ville ha dem. Och det är förmodligen dessa kvinnor du syftar på i din trådstart. Du har kanske träffat på sådana kvinnor och dessa dessutom råkar vara feminister?
Senast redigerad av TomatKungen 2022-04-06 kl. 03:52.
Citera
2022-04-06, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag vet inte om just feminister "ligger runt" så särskilt mycket.

Jo, feminister har massvis med lösa förbindelser, I Sverige åtminstone.

Citat:
- Kvinnor som inte vill ha förhållanden, men som ändå vill få sin sexualitet tillfredsställd. Dessa mår i regel inte dåligt av "runt-liggandet", eftersom syftet är just bara sex. Dessa kvinnor har i regel mognad och vet vad de gör och hur de ska göra för att inte kära ner sig i sina sexpartners.
.

Den här typen, som du sockrar, tenderar att ha stadiga KKs. Söker endast när det behövs byte. Jag har åtminstone aldrig haft några ONS-vibbar från dem. Skulle tro att denna kategori skiter i vilket. De skiter ju i killen så.. Minst charmiga kvinnorna på planeten. Och jo, feminister ingår där, inklusive "aktiva".
Citera
2022-04-06, 04:09
Medlem
Citat:
Jo, feminister har massvis med lösa förbindelser, I Sverige åtminstone.

Den här typen, som du sockrar, tenderar att ha stadiga KKs. Söker endast när det behövs byte. Jag har åtminstone aldrig haft några ONS-vibbar från dem. Skulle tro att denna kategori skiter i vilket. De skiter ju i killen så.. Minst charmiga kvinnorna på planeten. Och jo, feminister ingår där, inklusive "aktiva".

Finns gott om feminister som är i 30-70 årsåldern och som då verkligen inte ligger runt. Utan som är stadgade eller som lever ensamma i celibat. Jag känner flera sådana feminister.

Finns en väldigt varm och fin kvinna på detta forum som beskriver här hur hon gör. Hon skiter inte i männen. Hon bryr sig om dem, men är inte ute efter förhållande med dem. Hon är dessutom inte feminist. Du har säkert skrivit något med henne i Relationsforumsdelen. Jag vet fler kvinnor som är som henne. Som inte vill ha förhållanden, men vill ha värme och sex med män. Nej: de är inte "ocharmiga", de bryr sig om de män de ligger med. Men vill inte vara tillsammans med någon man.
Citera
2022-04-06, 04:31
Medlem
Citat:
Finns gott om feminister som är i 30-70 årsåldern och som då verkligen inte ligger runt. Utan som är stadgade eller som lever ensamma i celibat. Jag känner flera sådana feminister.

Finns en väldigt varm och fin kvinna på detta forum som beskriver här hur hon gör. Hon skiter inte i männen. Hon bryr sig om dem, men är inte ute efter förhållande med dem. Hon är dessutom inte feminist. Du har säkert skrivit något med henne i Relationsforumsdelen. Jag vet fler kvinnor som är som henne. Som inte vill ha förhållanden, men vill ha värme och sex med män. Nej: de är inte "ocharmiga", de bryr sig om de män de ligger med. Men vill inte vara tillsammans med någon man.

Varm och fin ickefeminist i relationsdelen som jag säkert skrivit med . Det ringer verkligen ingen klocka. Feminism eller ej gör varken till eller från.

Sorry...
Citera
2022-04-06, 05:13
Medlem
Citat:
. Och det är förmodligen dessa kvinnor du syftar på i din trådstart. Du har kanske träffat på sådana kvinnor och dessa dessutom råkar vara feminister?

Jag har inget agg mot feminister, astrologer, alternativ medicin. Det är inga respektabla discipliner. Finns inget att debattera. Jag har fått genomlida ett seminarium med en feministfilosof och hennes kandidat. Det räckte en livstid.

Feministers psykologi är intressant däremot.
Citera
2022-04-06, 09:29
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:

Det kallas den kvinnliga frigörelsen.
Att de inte begriper att det OCKSÅ betyder att deras värde som fruar och mammor minskar i takt med hur mycket kukkarusell de åkt, kommer de på i efterhand.

De kan inte både vara en stabil bas och fri radikal samtidigt, men den kognitiva dissonansen går inte att förklara för dem, så de väljer sin frihet ofta.

Jag investerar inte 20+ år på en som kan knulla runt fritt hur som helst och bara använda mig som bankomat och spermadonator.

Notera gärna också att de anser att barn är deras egna. Inte gemensamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in