Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-09, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Jag förstår verkligen inte. Skulle det bli krig i Sverige skulle jag ta familjen och försöka fly till Norge också. Inte för att jag röstar på L, men uttalandet gjorde att jag fick mer förtroende för henne, inte mindre.

Precis. Ärlighet är väldigt viktigt och gör att hon utmärker sig som politiker då de andra hade säkert sagt något annat för att vara mer PK. Hon verkade säga det hon tyckte. Tyvärr verkade inte alla förstå detta.

Hoppas hon inte låter detta förstöra för henne.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-04-09 kl. 00:59.
Citera
2022-04-09, 05:28
Medlem
Hon sa att hon skulle fly till NORGE! Hon tänker att om/när det blir krig i vårt land så är det fortfarande fred i Norge! Liksom HUR dum får man bli?
Citera
2022-04-09, 05:37
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Jag förstår verkligen inte. Skulle det bli krig i Sverige skulle jag ta familjen och försöka fly till Norge också. Inte för att jag röstar på L, men uttalandet gjorde att jag fick mer förtroende för henne, inte mindre.
I grund och botten handlar det om en moralisk fråga och att inse att man inte bara har rättigheter i ett land utan också skyldigheter som t ex att försvara landet i krig. Lite som att ta en springnota på krogen någon måste ändå betala för maten du ätit även om du själv väljer att inte göra det och detta skulle av de flesta anses som egoistiskt och ansvarslöst.
Många skulle inte vilja ha en politiker som agerar ansvarslöst och egoistiskt även om personen är ärlig med det då denna typ av agerande också avspeglar hur personen skulle agera i mindre extrema situationer än krig.
Citera
2022-04-09, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Vi har totalförsvarsplikt. Sabuni avslöjar sig med att hon tänker bryta lagen.

Är det inte för män bara?
Citera
2022-04-09, 05:41
Nyamko Sabuni är uppfostrad som en vit bratt med en svart hud.
Äkta korrupt neger, samma som i Afrika som sedan köper in sig med egen armé och tar över naturresurser.
Det är värsta ankan, hon måste blivit invald av orsaken hon är svart desperat och behöver färga till den svenska riksdagen som annars inhyser ett ganska blekt klientel och rätt smaklöst.
Hon har varit den där eftertraktade kryddan, den kinesiska vitlöken som egentligen inte smakar något.
Hon gillar pannkakor och är trött på politik, nu har hon en pension så hon kan värpa påskägg och snorta kola tills solnedgången går ner och lejonen brölar i fjärran.
Citera
2022-04-09, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
I grund och botten handlar det om en moralisk fråga och att inse att man inte bara har rättigheter i ett land utan också skyldigheter som t ex att försvara landet i krig. Lite som att ta en springnota på krogen någon måste ändå betala för maten du ätit även om du själv väljer att inte göra det och detta skulle av de flesta anses som egoistiskt och ansvarslöst.
Många skulle inte vilja ha en politiker som agerar ansvarslöst och egoistiskt även om personen är ärlig med det då denna typ av agerande också avspeglar hur personen skulle agera i mindre extrema situationer än krig.
Exakt, jobba på kontor istället om du vill har en sån inställning. Erkänna att man vill fly som politiker asså vilket sätt att skjuta sig själv i foten
Citera
2022-04-09, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Är det inte för män bara?

Nej
Citera
2022-04-09, 06:46
Bannlyst
Hon är antagligen den afrikanen med högst IQ. Hon förvånar mina fördomar ibland. Men till saken. Nej ingen invandrare skulle försvara vårt land. Det som flytt en gång kommer fly en gång till. Utan Svenskarna är de som försvarar sitt land. Därför ska vi endast ha svenskar eller europeiska invandrare i försvaret, dom kommer inte fly. Eftersom att de försvarar sitt land, eller sin kontinent. Ja, lite generaliserat. Men hon har min respekt för att hon säger sanningen och inte ljuger om det som de flesta andra politiker.

Man är lojal till det land som man är ursprungen ifrån sen 40 000 år sedan. Och folk. Och sen är man snäll emot dom andra länderna, så håller man ihop en global värld utan att gå under som land.
Senast redigerad av vackrahav100 2022-04-09 kl. 06:50.
Citera
2022-04-09, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Hon är antagligen den afrikanen med högst IQ.

Vilket dock inte säger mycket. Hur kunde de tro att en negerkvinna skulle kunna göra en bra insats, nu blir det en vit medelålders man istället och det hade förstås varit ett mycket bättre val från början.
Citera
2022-04-09, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Nej vi har ingen som skulle stanna och slåss. Jan Björklund, kom tillbaka, allt är förlåtet!
Jo då, samtliga människor som flyttat hit från MENA skulle stanna och slåss för Sverige av ren tacksamhet för sitt nya land.
Citera
2022-04-09, 10:12
Medlem
Faceless-Voids avatar
Kan inte bara Göran Persson utföra en kupp och ta tillbaka Sverige. Han eller kungen, eller båda. De skulle försvara Sverige.
Citera
2022-04-09, 11:21
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceless-Void
Kan inte bara Göran Persson utföra en kupp och ta tillbaka Sverige.

Han trivs väl på sin bondgård någonstans ute på vischan. Finns ingen anledning för den gamle tjockisen att utföra en kupp annat än i spritskåpet.

Citat:
Han eller kungen, eller båda.

Kungen skulle bara läsa informationen fel och försöka ta över Norges regering i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in