2022-04-06, 18:32
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Då balanserar jag upp Sabunis uttal och hävdar härmed att jag kommer resa från Norge till Sverige om det blir krig där.
En intressant idé. Tänk om någon någorlunda känd norrman skulle ställa sig upp nu och säga "den dag Sabuni flyr från Sverige till Norge så kommer jag komma till Sverige för att täcka upp hennes svek som ledare".

Vore intressant att se Twitterkommentarer och framförallt Sabunis svar.
Citera
2022-04-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Nej. Är du?

Du ville ju balansera - för det krävs att du är Norsk - och partiledare - och säger öppet "om det blir krig i Norge så drar jag till Sverige"

Men du ville bara se din egen text - du ville inte diskutera?
Citera
2022-04-06, 18:34
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det framgår i min text - bara att läsa -
Ah, du menar "desertörerna". Tack för ohjälpsamheten. Och vilka är desertörerna i ditt huvud?
Citera
2022-04-06, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Hon erkänner därmed att Sverige inte är hennes land , och inget hon är beredd att kämpa för.
onekligen spännande tider vi lever i
Citera
2022-04-06, 18:35
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
En intressant idé. Tänk om någon någorlunda känd norrman skulle ställa sig upp nu och säga "den dag Sabuni flyr från Sverige till Norge så kommer jag komma till Sverige för att täcka upp hennes svek som ledare".

Vore intressant att se Twitterkommentarer och framförallt Sabunis svar.

Under andra världskriget flydde både regeringen och kungahuset från Norge.
Citera
2022-04-06, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Ah, du menar "desertörerna". Tack för ohjälpsamheten. Och vilka är desertörerna i ditt huvud?

Detta är inte en chat - desertörer definieras av lag. slut.
Citera
2022-04-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Skillnaden är väl att du inte är en vald företrädare för svenska folket.

Lugn i stormen. Enligt den finska EU parlamentarikern Ville Niinistö (släkt med president Saul Niinistö) så är det ca 90% säkert att Finland i maj söker om Nato medlemskap och ansökan blir behandlad i juni. Går ansökan igenom innebär det att Sverige får en Nato skyddsmur mot Ryssland bestående av Finland och baltstaterna. Trodde nog att Finland skulle ligga litet lågt och vänta tills röken skingrat sig i Ukraina och flere osäkerhetsfaktorer klarnat. Men icke sa Nicke.
I och för sig tror jag nog att även Sverige ansöker om Finland gör det, och Sabuni behöver inte fly till Norge.
Citera
2022-04-06, 18:41
Medlem
Bajsolle1s avatar
Ja det är väl möjligt att de ryska beväringarna vill testa lite svart " zkoja" som omväxling men, jag tror inte Norje är rätt ställe att gömma sig bättre odds i Afrika tror jag.
Citera
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Skillnaden är väl att du inte är en vald företrädare för svenska folket.

Det är inte Nyamko heller. Hon sitter ej i Riksdagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Förstår du nu varför hon fly landet vid ett eventuellt krig?

Hon lyder under samma lagar som alla andra svenskar.
Citera
2022-04-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vad har vi att säga om det här? Ett allvarligt övertramp av en partiledare i riksdagen som rakt ut erkänner att hon är redo att överge sitt land och gå emot totalförsvarsplikten.

Kan vara något av det dummaste uttalande jag sett av en partiledare i Sverige någonsin. Hon erkänner alltså rakt ut att hon kommer att begå en brottslig handling. Hon kan väl omöjligt få sitta kvar efter det här?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...vi-till-norge/
Inget att förvånas över eftersom Sverige inte är hennes land och Europa inte hennes kontinent.
Citera
2022-04-06, 18:46
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hon lyder under samma lagar som alla andra svenskar.

Fast att bli tvungen att torka rövar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in