2022-04-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Enligt Novus undersökning är försvarsviljan högst bland Sverigedemokraternas sympatisörer, medan den är lägst bland Socialdemokraternas sympatisörer.

Rätt naturligt då 7K redan har gett upp landet och accepterat invasionen av landet.
Citera
2022-04-06, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Vilket innebär specifikt vad?

Vad de tycker hon ska göra. Allt från torka gamla i baken till skjuta med vapen. I det här fallet skulle hon troligen ingå i samlingsregeringen och vara statsråd
Citera
2022-04-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Lol kommer med dra vad är de konstiga?
Jag är högutbildad betalar massa skatt men av de som styr är det jag som är problemet. Vit högavlönade. Tänker inte dö för maggan o kompani.
Skillnaden är väl att du inte är en vald företrädare för svenska folket.
Citera
2022-04-06, 18:25
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vad har vi att säga om det här? Ett allvarligt övertramp av en partiledare i riksdagen som rakt ut erkänner att hon är redo att överge sitt land och gå emot totalförsvarsplikten.

Kan vara något av det dummaste uttalande jag sett av en partiledare i Sverige någonsin. Hon erkänner alltså rakt ut att hon kommer att begå en brottslig handling. Hon kan väl omöjligt få sitta kvar efter det här?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...vi-till-norge/
Då balanserar jag upp Sabunis uttal och hävdar härmed att jag kommer resa från Norge till Sverige om det blir krig där.
Citera
2022-04-06, 18:26
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Skillnaden är väl att du inte är en vald företrädare för svenska folket.

Nej o klart jag hade stannat vi har lagar som hindrar oss o dra, mer en spontant tanke i affekt men jävlae vad hate man fick^^
Är dock övertygad om att blir vi anfalla kommer vi ha en exilregering
Citera
2022-04-06, 18:27
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vad de tycker hon ska göra. Allt från torka gamla i baken till skjuta med vapen. I det här fallet skulle hon troligen ingå i samlingsregeringen och vara statsråd

Förstår du nu varför hon fly landet vid ett eventuellt krig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Då balanserar jag upp Sabunis uttal och hävdar härmed att jag kommer resa från Norge till Sverige om det blir krig där.

Är du partiledare för Norska Folkpartiet ?
Citera
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Vad ska desertörerna ta vägen om det är krig i hela Norden; ditt lysande geni har inte räknat ut att en attack mot Sverige är en attack på hela området. Dvs då är det krig i Norge också. Och i Danmark också - och även i Finland. Varthän ska ni fegisar fly? Självmord?
Vilka "fegisar" menar du?
Citera
2022-04-06, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Vilka "fegisar" menar du?

Det framgår i min text - bara att läsa -
Citera
2022-04-06, 18:31
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vad har vi att säga om det här? Ett allvarligt övertramp av en partiledare i riksdagen som rakt ut erkänner att hon är redo att överge sitt land och gå emot totalförsvarsplikten.

Kan vara något av det dummaste uttalande jag sett av en partiledare i Sverige någonsin. Hon erkänner alltså rakt ut att hon kommer att begå en brottslig handling. Hon kan väl omöjligt få sitta kvar efter det här?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...vi-till-norge/

Flyktingar kommer fly igen om det blir krig. Det säger ju sig själv. Detta kommer vara de gamla vanliga som dör för Sverige, underklassen av vita svenska män långt ifrån Stockholm.
Senast redigerad av sxephil 2022-04-06 kl. 18:36.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Är du partiledare för Norska Folkpartiet ?
Nej. Är du?
Citera
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Hon erkänner därmed att Sverige inte är hennes land , och inget hon är beredd att kämpa för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in