2022-04-04, 17:40
Medlem
Fitt-Harrys avatar
Jag har suttit hos KFM för flera år sedan men "pricken" försvann 2015. Senast jag kollade min upplysningskopia från 2022 så hade jag 100,000:- i skulder och 10 snabblångivare hade tagit upplysning på mig.

Jag vann nyligen på bingo och betalade av alla mina skulder och har nu egentligen 0:- i skulder. Dock kvarstår alla långivare i min upplysning vilket i sig är ett skitbra system, men jag antar att om en "riktig bank" skulle ta en kreditupplysning och se det, när jag exempelvis ansöker om ett lån på 1 miljon (fast anställning, 350k/år), då skulle dom automatiskt neka min ansökan?

Jag undrar därför att jag har fått ett helt nytt liv tack vare vinsten och har ett ordnat liv i övrigt så nu tänkte jag spara ihop pengar och flytta senare i år men då måste jag ta ett lån på 1 miljon.
Citera
2022-04-04, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Jag har suttit hos KFM för flera år sedan men "pricken" försvann 2015. Senast jag kollade min upplysningskopia från 2022 så hade jag 100,000:- i skulder och 10 snabblångivare hade tagit upplysning på mig.

Jag vann nyligen på bingo och betalade av alla mina skulder och har nu egentligen 0:- i skulder. Dock kvarstår alla långivare i min upplysning vilket i sig är ett skitbra system, men jag antar att om en "riktig bank" skulle ta en kreditupplysning och se det, när jag exempelvis ansöker om ett lån på 1 miljon (fast anställning, 350k/år), då skulle dom automatiskt neka min ansökan?

Jag undrar därför att jag har fått ett helt nytt liv tack vare vinsten och har ett ordnat liv i övrigt så nu tänkte jag spara ihop pengar och flytta senare i år men då måste jag ta ett lån på 1 miljon.

36 månader har jag för mig upplysningar / sökta krediter sitter kvar,

har du kontantinsats så får du nog låna en miljon utan problem,
Citera
2022-04-04, 18:18
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry

Det du söker heter manuell granskning men med tanke på din historik med både lån och leva på att spela bingo så skulle jag faktiskt inte vara speciellt vänligt inställd till att låna pengar av mig, och du borde inte se låna pengar som ett alternativ för dig själv.
Citera
2022-04-04, 18:36
Medlem
ring banken istället för att skriva här? wtf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här