2023-06-23, 00:07
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleKrishna
Att kalla någon för cis och cisgender är nu skällsord på Twitter och kan leda till avstängning.

"Repeated, targeted harassment against any account will cause the harassing accounts to receive, at minimum, temporary suspensions.

The words “cis” or “cisgender” are considered slurs on this platform."
https://twitter.com/elonmusk/status/1671389996333268992

Låter ju helt sjukt.
Milsvid skillnad mellan exempelvis "Cis White Male" och "Trans White Male".

Viktigt att även peka ut att det är just Cis, för att påpeka att det faktiskt rör sig om en extremt priviligerad grupp och inte en hårt förtryckt minoritet.
Citera
2023-06-23, 01:43
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Stödjer ni fortfarande Elon Musk och använder ni Twitter?

Jag tillhör nationalisterna och extremhögern. Elon Musk flörtar ju mycket med den falangen, men jag har så svårt för honom, så jag har vägrat använda Twitter sedan han köpte sajten.

Dels har vi hur han simpar för Putin, att han har sex med sina anställda, sin fetisch för att ha många barn med olika personer, hans flickvänner och skilsmässor, alla hans lögner om vad hans teknik ska kunna göra (Tesla Autopilot som exempel), hans cringe memes på Twitter, hur barnslig han är, etc.

Förr såg jag upp till honom, och jag sympatiserar med de som han politiskt stödjer. Så det är synd att han i övrigt är en så vidrig människa. Jag hoppas Twitter går under och att clownen blir luspank.

Jag ogillar Musk starkt och var Twitter är på väg då jag är vänster men jag använder fortfarande Twitter, det finns helt enkelt inte många bättre alternativ. Samtidigt var jag en av de som alltid sa "flytta till en annan plattform om det inte passar" till högern när det inte var högerdominerat så känns bara karma-igt att jag ska få rasbiologi i mitt flöde från folk varken jag eller någon jag följer följer.

Däremot gör jag allt för att minimera tweets från Musk själv och det är inte pga politik utan för hur otroligt dålig humor han besitter samtidigt som hans största önskan i livet tycks vara att vara rolig.
Citera
2023-06-24, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Jag ogillar Musk starkt och var Twitter är på väg då jag är vänster men jag använder fortfarande Twitter, det finns helt enkelt inte många bättre alternativ. Samtidigt var jag en av de som alltid sa "flytta till en annan plattform om det inte passar" till högern när det inte var högerdominerat så känns bara karma-igt att jag ska få rasbiologi i mitt flöde från folk varken jag eller någon jag följer följer.

Däremot gör jag allt för att minimera tweets från Musk själv och det är inte pga politik utan för hur otroligt dålig humor han besitter samtidigt som hans största önskan i livet tycks vara att vara rolig.
Har själv inte hört Musk skämta, men att det inte behagar en vänstermänniska behöver ju verkligen inte betyda att skämten är dåliga. Bra PK-skämt finns det ju inte gott om.
Citera
2023-06-25, 01:34
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Har själv inte hört Musk skämta, men att det inte behagar en vänstermänniska behöver ju verkligen inte betyda att skämten är dåliga. Bra PK-skämt finns det ju inte gott om.

Fast hans skämt och hans memes är inte anti-PK. Är det inte tråkigt att leva ett liv där du konstant måste kategorisera saker på det där viset? "Hm, han är vänster och gillar inte Musks humor. Musk har flörtat med högern på senare tid. Det innebär att Musks skämt antagligen inte är PK. Det är därför han ogillar Musks skämt". Som om du vore programmerad.

Råder dig att kolla hans återvunna "let that sink in"-repertoar. Från "I’m dressing as a sink on Halloween, as they will have no choice but to let me in" till att han bar in ett handfat när han köpte Twitter och tweetade "Entering Twitter HQ - let that sink in"

Det är så jävla cringe
Citera
2023-06-25, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Fast hans skämt och hans memes är inte anti-PK. Är det inte tråkigt att leva ett liv där du konstant måste kategorisera saker på det där viset? "Hm, han är vänster och gillar inte Musks humor. Musk har flörtat med högern på senare tid. Det innebär att Musks skämt antagligen inte är PK. Det är därför han ogillar Musks skämt". Som om du vore programmerad.

Råder dig att kolla hans återvunna "let that sink in"-repertoar. Från "I’m dressing as a sink on Halloween, as they will have no choice but to let me in" till att han bar in ett handfat när han köpte Twitter och tweetade "Entering Twitter HQ - let that sink in"

Det är så jävla cringe

Jag tror nog att Musk kan ha dålig humor. Han har trots allt autism och ett av kännetecknena för autism är just avsaknad av humor.
Citera
2023-06-30, 08:49
Medlem
krautbrains avatar
Tack Elon Musk.

Först gjorde du så att oregistrerade användare ej kan klicka på trendande topics.
Och nu kan jag inte ens längre gå in på någon användare utan att logga in.

Twitter är skräp. En tidstjuv som aldrig gett mig annat än innehållslöst slösurfande.
Tyvärr var jag inte stark nog på egen hand att sluta öppna sidan ett tiotal gånger per dag för att kolla vad som skrivs.

Inte nu längre. Tack Elon.
Citera
2023-07-01, 04:44
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Twitter är skräp. En tidstjuv som aldrig gett mig annat än innehållslöst slösurfande.
Tyvärr var jag inte stark nog på egen hand att sluta öppna sidan ett tiotal gånger per dag för att kolla vad som skrivs.

Det fantastiska är ju att Twitter, iaf. för ~ett år sedan, faktiskt var världens mest etablerade och mest använda internetplattform. Så gott som varenda politiker och organisation av någorlunda betydelse hade egna Twitter-konton och drog ögonen till sig. Men "geniet" Elon Musk har nu stängt allmänhetens möjlighet att överhuvudtaget kunna se innehåll och kommunikation från Twitter...

Lättillgänglighet är vad som skapade plattformen. Men att dess ägare, som köpte den i ett sorts försök till självupprättelse efter en skilsmässa, nu istället slagit upp murar och portar runt den har nästan helt slagit sönder detta säljargument. Och inte bara det: Att han utan förvarning låst ute ~90%+ av den tillgängliga publiken kommer göra att annonsörer som köpt reklamplats hos företaget känner sig minst sagt snuvade... Överhuvudtaget har Twitters förhållande till denna huvudsakliga inkomstkälla blivit allt mer instabilt och opålitligt under Elons ledning?
https://eu.usatoday.com/story/tech/2...k/10790189002/
Citat:
Half of Twitter's top advertisers have left the platform since Elon Musk's takeover
^Detta var f.ö. för över ett halvår sedan. Det ser knappast bättre ut nu.
Citera
2023-07-01, 16:18
Medlem
swebarbs avatar
haha nu har dom ändrat att man inte kan se innehåll om man inte är inloggad... twitter har verkligen inte blivit bättre efter elons uppköp.
Citera
2023-07-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
haha nu har dom ändrat att man inte kan se innehåll om man inte är inloggad... twitter har verkligen inte blivit bättre efter elons uppköp.
Verkar bara vara temporärt enligt Musk själv...
Citera
2023-07-01, 17:18
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Så var det ju innan Elon köpte upp det, efter uppköpet så vart det mycket öppnare. Jag tror att det bara är tillfälligt.
Citera
2023-07-01, 17:49
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Tack Elon Musk.

Först gjorde du så att oregistrerade användare ej kan klicka på trendande topics.
Och nu kan jag inte ens längre gå in på någon användare utan att logga in.

Citat:
Jag är inloggad, men de har begränsat mina sökningar??

Mycket synd om det är permanent. Söka på twitter är ett mycket bra sätt att hitta rykande färska nyhetsartiklar och följa händelser "live". Vad finns det för bra alternativ till twitter om det är det man huvudsakligen är intresserad av?

Edit:
Det verkar åtminstone delvis vara fel på twitter nu. Dålig källa:
https://gulfnews.com/business/market...ets-1.96721814, idag
Senast redigerad av Madagascar 2023-07-01 kl. 17:58.
Citera
2023-07-01, 19:20
Medlem
hjaelploskilles avatar
Haha alltså Elon

Citat:
To address extreme levels of data scraping & system manipulation, we’ve applied the following temporary limits:

- Verified accounts are limited to reading 6000 posts/day
- Unverified accounts to 600 posts/day
- New unverified accounts to 300/day

Han driver sajten som om han ständigt har några dagar på sig att fixa ett par tusen till hyran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in