Citat:
Ursprungligen postat av
next-chapter
Ja, om man går in och kollar på Indeed eller Platsbanken så är det väldigt ofta man ser exakt samma annonser komma upp flera gånger om. Jag var till exempel på en intervju för ett tag sen angående ett jobb på Schenkers lager i min stad och då sökte de 3 st nya medarbetare, och utöver mig var det säkert 10-15 st som gick på samma intervju. Jag fick sen svar att de gått vidare med andra ansökanden, och sen nu i veckan ser jag exakt samma annons dyka upp igen, att de söker nya lagermedarbetare till Schenker i stan. Det har varit samma visa på t.ex. Willys och DHL, de lägger alltid upp annonser att de behöver ny personal, trots att det bara är ett högst begränsat antal som slutar under ett år och behöver ersättas.
Om det hade varit typ Nasa som rekryterade ny personal kan man förstås förstå om de måste hålla 100 intervjuer innan de hittar rätt kandidat, men nu snackar vi okvalificerade jobb på lager eller i butik - vad är det frågan om egentligen? Varför lägger arbetsgivare upp annonser hela tiden trots att de aldrig tycks anställa knappt någon? Är det rent tidsfördriv för rekryterare att hålla på så, då de har betald arbetstid, eller vad tror ni?
Har settt samma företag annonsera om och om igen under m-å-n-g-a års tid.
Har sökt till några av dessa men får ibland ett automatmail typ tack du var en av många sökanden men vi har valt att gå vidare med annan sökanden.
Kontorsföretag, Nisse på Manpowerföretag, matvaruaffärer, försäljare av skurmedel, vårdföretag mm
En del svarar inte alls vilket är ganska förbluffande då jag har en bra CV.