2022-04-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Jag försvarar ju bara den kritiska sanningen. Vi har ju alla tidigare sett att Ukaina sidan är mycket påhittig och produktiv när det gäller att hitta på en ändlös ström av propaganda-lögner.

Det är inte ett folkmord för att man har skjutit ett mindre antal personer av okänd anledning. För att det ska vara ett folkmord så måste man ha skjutit dem för att de var en del av en folkgrupp och inte för att de ställde till djävulskap eller eller något annat som är tänkbart.
Ja för barn ställer ju till med så många partisanattacker mot ryska styrkor. Idiot.
Citera
2022-04-04, 21:24
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ja det kan man ju säga men den ryska sidans lögner sprids inte miljoner gånger av väst-media vilket Ukraina sidans lögner gör.

Nej, de sprids mest i proryska kanaler. Jättemärkligt det där...
Citera
2022-04-04, 21:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är också möjligt att t.ex. en grupp människor tyckte det var en bra idé att kasta brandbomber mot passerande militärfordon vilket inte uppskattade av soldaterna i fordonen och att de då började skjuta på brandbombskastarna.

Att tvinga civila ner på knä och avrätta dom om de har kastat brandbomber mot fordon är hämnd och inte självförsvar, helt klart ett brott med civiliserade länders mått. Men så är ju Ryssland inte särskilt känt för en human syn på rättskipning.

Varför lemlästa och avrätta i en källare, gräva ner i skogen, kasta i brunnar?

Att ryska militärer avrättar egna skadade och lämnar kvar finns det vittnesmål som säger, så att man dödar civila ligger helt i linje med övrigt barbari man sysslar med.
Citera
2022-04-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Någon har uppenbarligen dödat civila. Fråga dem vad syftet är. Vad är syftet med att bomba sönder hela städer?

Syftet med att bomba städer i detta kriget är att få de inne i staden att ge upp det är inte att döda civila. Det är inte bra om civila dör för det är dålig reklam.
Citera
2022-04-04, 21:27
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Man behöver inte döda någon. Man kan ta lik av personer som har dött i annat sammanhang t.ex. soldater som har blivit skjutna och binda deras händer och placera dem rätt ställen.
Men ditt jävla avskum, ingen bryr sig om dina jävla teorier. Det finns ett överflöd av video och vittnesmål från vänner och familjemedlemmar till dom döda. Leta upp närmaste spegel och fundera över vad fan det är du ser.
Citera
2022-04-04, 21:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag är inte ett rysstroll och jag hatar Putin och kriget.
Förstå mig rätt nu!

När jag ser bilderna på döda civila på gatorna så är det några saker som slår mig spontant:
Man ser inga ansikten. Alla har täckta huvuden.
De ligger jämt utspridda på gatorna. Det borde vara mer i kluster.
Man ser inget blod.
Man ser inga "kött" bilder - det är bara kroppar utan spår av våld.
De ligger alla ihopkrypta. Inga spretiga positioner.

Jag menar inte att det är fejk - och jag har förmodligen inte sett alla bilder, men av det som visas på Svt så är det som ovan beskrivet.

Finns det rimlig chans att det är fejk?

Vissa har kanske utsatts för nervgas, då blir det inte så blodigt?
Citera
Medlem
Citat:
Förstå mig rätt nu!

När jag ser bilderna på döda civila på gatorna så är det några saker som slår mig spontant:
Man ser inga ansikten.
Varför ska man visa ansikten på döda vars anhöriga kanske inte är informerade? Tycker du vi ska göra likadant på svenskar som dör i tex trafikolyckor?
Citat:
Varför ska de ligga i kluster?
Citat:
Man ser inget blod.
Finns gott om bilder där blod syns. Sen kan blodet ha sugits upp av kläderna på andra bilder.
Citat:
Hur stora skador tror du avrättade får och varför ska deras skador visas för omvärlden?
Det är svårt att ligga spretigt när man är bakbunden.
Citat:
Nej, fejk är helt orimligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att tvinga civila ner på knä och avrätta dom om de har kastat brandbomber mot fordon är hämnd och inte självförsvar, helt klart ett brott med civiliserade länders mått. Men så är ju Ryssland inte särskilt känt för en human syn på rättskipning.

Varför lemlästa och avrätta i en källare, gräva ner i skogen, kasta i brunnar?

Att ryska militärer avrättar egna skadade och lämnar kvar finns det vittnesmål som säger, så att man dödar civila ligger helt i linje med övrigt barbari man sysslar med.

Du vet noll om det är en människa som faktiskt ligger där så och vet ännu mindre om vad som har hänt.
Vet du ens vad det är som ligger vid vägen i det svarta paketet om det är en skyltdocka eller en hög med kläder? Du vet inte ett piss mer än vad du får reda på av media.
Citera
2022-04-04, 21:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du vet noll om det är en människa som faktiskt ligger där så och vet ännu mindre om vad som har hänt.
Vet du ens vad det är som ligger vid vägen i det svarta paketet om det är en död hund eller en hög med kläder? Du vet inte ett piss mer än vad du får reda på av media.

Det spelar ingen roll vad personerna har gjort. Även om de skulle ha varit illegala kombatanter får man inte avrätta dem.
Citera
2022-04-04, 21:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Syftet med att bomba städer i detta kriget är att få de inne i staden att ge upp det är inte att döda civila. Det är inte bra om civila dör för det är dålig reklam.

Trots det har tusentals civila dött. Så den dåliga reklamen blir svår att undkomma.
Citera
2022-04-04, 21:30
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Förstå mig rätt nu!

Man ser inga ansikten. Alla har täckta huvuden.
Man ser inget blod.
De ligger alla ihopkrypta. Inga spretiga positioner.

Jag menar inte att det är fejk - och jag har förmodligen inte sett alla bilder, men av det som visas på Svt så är det som ovan beskrivet.

Nej finns massor av videos både på lik samt vittnesmål från folk som känner de döda från olika nyhetskällor på youtube.
Citera
2022-04-04, 21:30
Medlem
Citat:
Nej jag blir inte medbrottsling. Jag påstår inte att det är så utan jag påstår att man inte kan utesluta att det är så.

"Medbrottsling"? Du har noll koll på juridik ser jag. Gå och drick vatten från en toalett så att du kyler ner ditt upprörda sinne.
Handlar inte om juridik huruvida du är en medbrottsling moraliskt ur folks ögon.

Man är inte skyldig att hjälpa någon i ens klass som blir mobbad eller på en arbetsplats.
Dock tar man mobbarens parti om man inte väljer att göra något.

Jag har inte satt någon stämpel på dig då jag inte vet vad du har skrivit.

Men tittar vi historiskt så är det sällan konspirationsteorier stämmer, false flag operationer är ytterst sällsynta osv.
Världen är tråkigare än vad vi hoppas samtidigt som människor tiping point till ondska är kortare än vad vid tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in