2006-06-22, 01:45
Medlem
Är det lätt att få resept eller måste jag söka mig till den svarta marknaden?
Är på jakt efter Flunitrazepam Merck NM märkta fm1 .
Citera
2006-06-22, 10:25
Medlem
smärtpatients avatar
Beror på vilken läkare du får, hur gammal du är osv. Känns lite som ett "jag vill köpa knark" inlägg
Citera
2006-06-22, 12:18
Medlem
Knäckebröds avatar
Du hade redan suttit med receptet i handen ifall det hade varit lätt. Citerar smärtpatient; "Känns lite som ett "jag vill köpa knark" inlägg" Slutcitat.
Citera
2006-06-22, 19:00
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jafar_
Är det lätt att få resept eller måste jag söka mig till den svarta marknaden?
Är på jakt efter Flunitrazepam Merck NM märkta fm1 .

Nej, det är inte lätt att få dem på recept.
Citera
2006-06-22, 20:43
Medlem
Med tanke på att flunitrazepam fått rykte om sig att vara en s.k våldtäktsdrog och således klassas tyngre än andra bensodiazepiner i många länder - nej. För x antal år sen kanske det hade gått, men många läkare är högst tveksamma till att skriva ut just flunitrazepam. Om du är en jävel på att övertala kanske det går, men lita inte på det.
Citera
2006-06-23, 09:54
Medlem
lakritspipans avatar
Just det här med Flunitrazepam och att de är dyrare på gatan och klassas värre än andra bensoz, är det enbart tack vare "ryktet" som våldtäcktsdrog och det stora missbruket hos unga, därav en populär drog eller ligger det nåt mer vettigt bakom det? När man kollar ekvivalenstabeller så ser man ju att det finns starkare bensoz så egentligen är det inget speciellt med just flunisar eller?

Jag själv använder främst benso i medicinskt syfte och då inte Flunitrazepam så jag har inte så stor koll på detta...
Citera
2006-06-23, 15:00
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritspipan
Just det här med Flunitrazepam och att de är dyrare på gatan och klassas värre än andra bensoz, är det enbart tack vare "ryktet" som våldtäcktsdrog och det stora missbruket hos unga, därav en populär drog eller ligger det nåt mer vettigt bakom det? När man kollar ekvivalenstabeller så ser man ju att det finns starkare bensoz så egentligen är det inget speciellt med just flunisar eller?

Jag själv använder främst benso i medicinskt syfte och då inte Flunitrazepam så jag har inte så stor koll på detta...

Flunitrazepam har många goda egenskaper, som tillsammans bildar en svårslagen kombination: man (jag) somnar snabbt, sover inte jättelänge och vaknar utvilad.

Men visst är det mycket ryktet: många tycker att det är coolt med roppar, och en del är till och med beredda att betala mer för Roches gröna och blåfärgsfyllda tabletter än för vita flunitrazepamtabletter från andra tillverkare.

En annan aspekt, som gör att det kan vara motiverat att ta mer betalt för dem, är att det, eftersom de befinner sig i en högre narkotikaklass än annan benso, är mer riskabelt ur straffrisksynpunkt att befatta sig med flunitrazepam.
Citera
2006-06-24, 11:05
Medlem
fifofas avatar
nej FM1'or på recept är inte lätt att få, själv får ja 6mg xanor om dagen men
får väl nöja mig med det.
Citera
2006-06-25, 17:27
Bannlyst
jag jobbar med pensionärer, och där flödar fm1 fortfarande, fast jag vet att flera av dem missbrukar dem, men läkare tror väl inte att gamlingar kan missbruka.
Citera
2006-06-26, 08:49
Medlem
smärtpatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basket22
jag jobbar med pensionärer, och där flödar fm1 fortfarande, fast jag vet att flera av dem missbrukar dem, men läkare tror väl inte att gamlingar kan missbruka.

Läkare bryr sig snarare inte så mycket om någon som är född 1910 hamnar i ett benso beroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in