• 1
  • 2
2022-04-02, 15:51
Medlem
--corys avatar
Hej FB!

Har noterat att hundägare var mycket mer normala förr i tiden. Nu känns det som att nästan alla med hund har flippat ur helt och har någon form av besatthet över sin hund. Min syster har en chihuahua och det börjar bli sjukt irriterande att se en miljard bilder och videon på den stup i kvarten och hon låter den aldrig vara utan ska pilla och peta på den hela tiden. Hon är arbetslös och har hunden som ursäkt.

Detta konstiga beteende finns mest hos kvinnor 27+ som egentligen hade velat ha barn men inte skaffat det av olika orsaker.

Min vän hade taxar och var helt besatt av dessa och kollega på jobbet bara maler på om sin jäkla hund (jo den är söt). Kanske hundägare måste bli besatta av sina djur eftersom de kräver så mycket?
Bäst hade det varit om man skaffat en arbetarhund som hade ett uppdrag (polishund, jakthund, vallhund, terapihund etc).

Vad har ni för tankar om detta?

Senast redigerad av --cory 2022-04-02 kl. 16:01.
Citera
2022-04-02, 16:14
Medlem
Strychnos avatar
För många fruntimmer är deras jävla handväskhund ett barnsubstitut, med fördel att dom kan lämpa bort den när det behövs utan att känna skuld.

För endel andra personer är hunden en hobby, familjemedlem och bästa kompis, och kan gå lite över gränsen till obsessivitet i vissa fall. Det är bara hundhatare/icke hundägare som ser det som jättekonstigt, dom förstår inte.

Det är mest bara endel bönder och en viss typ av jägare som bara ser hunden som ett verktyg och inte ser den som en familjemedlem/kompis, för dom är det inga känslor inblandade, dör den ser dom det som en ekonomisk förlust.
Citera
2022-04-02, 19:18
Medlem
Hussefars avatar
Jag har hund. Hunden blir en familjemedlem. Har man inga känslor för djuret ska man inte ha djur heller. Men det är ju samma sak där med barn.

Håller med TS att folk som enbart pratar om sina hundar är dock precis lika jobbiga som folk som enbart pratar om sina små barn. Där bryr jag mig lika lite.
Citera
2022-04-02, 19:50
Medlem
Bjäbbande fittslickarhundar i väskstorlek, kan jag knappt se på utan att pulsen skenar, varför vill folk ha dessa överhuvudtaget, finns inget som är estetiskt tilltalande på dessa råttor, fryser konstant, skäller för allt, folk verkar ha en förkärlek till att skaffa det fulaste som finns.
Senast redigerad av peckapecan 2022-04-02 kl. 20:14.
Citera
2022-04-02, 20:27
Medlem
Hur är ägare till sk arbetarhund enligt din föreställning?
Citera
2022-04-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warcrime2.0
Hur är ägare till sk arbetarhund enligt din föreställning?

Nu pratar jag ju inte om hundägare utan hundtypen

De olika raserna är ju ämnade till olika saker, väskhundarna är väl just väskhundar och kan intte sättas i något fack, dom fyller ingen egentlig funktion alls utom att vara ett smycke i diorväskan
Senast redigerad av peckapecan 2022-04-02 kl. 20:55.
Citera
2022-04-02, 20:52
Medlem
KnivStinas avatar
Det är väl främst att folk ska hålla på och dutta och locka och tramsa när man är ute med hundarna. Mina skäller gärna på andra hundar men jag tar tag i dem och ryter till och sen går vi vidare, i en hel del möten så skäller ju mötande hund tillbaks och då ska det pjoskas, plockas med godis och pratas bebisspråk. Gå förbi för fan. Stå inte där med din jävla hund för då eskalerar ju skällandet, gå förbi och fortsätt med promenaden. Ska man träna möten med hund så ska man ändå inte göra det i skarpt läge när hunden är på toppen i sitt utåtagerande för det går inte att lära in något där och då. Helvete vad arg jag blir när jag tänker på det
Citera
2022-04-02, 21:26
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Hej FB!

Har noterat att hundägare var mycket mer normala förr i tiden. Nu känns det som att nästan alla med hund har flippat ur helt och har någon form av besatthet över sin hund. Min syster har en chihuahua och det börjar bli sjukt irriterande att se en miljard bilder och videon på den stup i kvarten och hon låter den aldrig vara utan ska pilla och peta på den hela tiden. Hon är arbetslös och har hunden som ursäkt.

Detta konstiga beteende finns mest hos kvinnor 27+ som egentligen hade velat ha barn men inte skaffat det av olika orsaker.

Min vän hade taxar och var helt besatt av dessa och kollega på jobbet bara maler på om sin jäkla hund (jo den är söt). Kanske hundägare måste bli besatta av sina djur eftersom de kräver så mycket?
Bäst hade det varit om man skaffat en arbetarhund som hade ett uppdrag (polishund, jakthund, vallhund, terapihund etc).

Vad har ni för tankar om detta?

Har hundra och varit på några utställningar... Mycket märkligt folk ofta.
Citera
2022-04-02, 21:51
Medlem
solstrålars avatar
Corona gjorde massor av singelkvinnor mycket mer desperata för ett barnsubstitut. Så
Jävla störande när man går ut i parken och varannan jävel har en hund. Hatar hundar o deras skit!
Citera
2022-04-03, 00:19
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Nu pratar jag ju inte om hundägare utan hundtypen

De olika raserna är ju ämnade till olika saker, väskhundarna är väl just väskhundar och kan intte sättas i något fack, dom fyller ingen egentlig funktion alls utom att vara ett smycke i diorväskan

”Väskhundar” har ofta haft funktionen att hålla koll, skälla och varna sina ägare för besökare och/eller sätta igång de större, trögare, angripande hundarna när det kommer okänt folk.

De har också haft funktionen att ligga innanför kläderna och i sängarna och värma sina ägare och samtidigt dra till sig loppor. En del har varit bra på att ta råttor och möss. Många har varit ”heliga” eller enbart maskotar och blivit bortklemade. Den sista funktionen har de flesta småttingar fortfarande. Intelligensen hos små hundar är inte sämre än hos stora, snarare tvärtom - de är bl.a. duktiga på att lära sig konster och att utnyttja sina ägare så de får som de vill. De blir också i genomsnitt betydligt äldre än större hundar så talesättet ”ont krut förgås inte så lätt” stämmer bra på dem.
Citera
2022-04-03, 07:59
Medlem
90% av dem som har hund fattar inte att hunden bara är en hund, d.v.s. tillskriver jycken mänskliga attribut. 80% av dessa blir byrackor: ouppfostrade irriterande skitdjur utan en grundlydnad som som sitter i alla lägen. Korrelationen irriterande hud, irriterande människa är hundraprocentig.

I nuvarande känslotidsålder har gruppen odugliga hundägare med skithundar exploderat.
Citera
2022-04-03, 08:07
Medlem
Evaristos avatar
Man ser ju ibland fullvuxna män som är ute och rastar en sån där liten frisserad strunthund. Det ser ut som att de skäms. I vilket fall tänker jag det, och skrattar lite för mig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in