2022-04-02, 14:27
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Sen invandrare började komma till Europa har utsläppen minskat något. Det stärker bara min tes.

Så du anser att invandrare i Europa använder ingen el, förbränningmotorer, eller konsumerar något som behöver importeras till Europa.

Stämmer det verkligen?
Citera
2022-04-02, 14:31
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Bakgrund

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Miljo/Utslapp-internationellt/koldioxidutslapp-i-varlden/

1970 släppte USA, EU och Ryssland ut drygt 10 000 ton CO2 (2/3 av världens utsläpp).
1970 släppte Subsahariska Afrika ut 272 ton CO2 (0,1 % av världens utsläpp)

2020 släppte USA, EU och Ryssland ut drygt 8 500 ton CO2.
2020 släppte Subsahariska Afrika ut 807 ton CO2.

Prognos

Afrikas befolkning har från 1970 - 2020 ökat från ca 350 000 000 till 1 500 000 000.
Europas befolkning har från 1970 - 2020 från ca 660 000 000 till 750 000 000.

Afrika förväntas fortsätta öka till ca 4 miljarder, medan EU väntas stagnera och minska ner till 600 000 000.

Afrika har, trots MASSIV befolkningsökning bara ökat sina utsläpp med drygt 500 ton CO2.
De vita länderna har, trots ENORMA "satsningar" på miljön bara minskat sina 1 500 ton på 40 år, trots marginell befolkningsökning.

De vitas utsläpp kommer att fortsätta utgöra ca 8-10 gånger större andel av jordens utsläpp TROTS Afrikas starkt ökande befolkning.

Slutsats

Vita länder har per capita, i absoluta tal och hur man än räknar bidragit med mer än 50 % av världens utsläpp i minst 40 år. Ingenting tyder på att det kommer att sluta.

Afrika har, trots sin i dag dubbelt så stora befolkning (mot EU), nätt och jämnt kommit upp i en tiondel av EU:s utsläppsnivåer.

Jag förordar därför sterilisering av vita män för att snabbt stoppa tillförseln av vita människor (som är världens värsta utsläppare av CO2). Afrika beräknas kunna bli ungefär 10 gånger större än i dag innan de börjar släppa ut på tillnärmelsevis jämförliga nivåer.

Frågeställning

Skulle du kunna tänka dig att sterilisera dig för att minska vitas förstörelse av klimatet?
Har du några förslag som snabbare kan minska utsläppen från vita länder, innan det är för sent?

Av miljöskäl anser jag att alla negrer i Europa återbördas till Afrika, att alla Araber i Europa skickas till MENA och alla centralasiater till Afghanistan.
Citera
2022-04-02, 15:14
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Bakgrund

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Miljo/Utslapp-internationellt/koldioxidutslapp-i-varlden/

1970 släppte USA, EU och Ryssland ut drygt 10 000 ton CO2 (2/3 av världens utsläpp).

Prognos

Afrikas befolkning har från 1970 - 2020 ökat från ca 350 000 000 till 1 500 000 000.

Afrika förväntas fortsätta öka till ca 4 miljarder, medan EU väntas stagnera och minska ner till 600 000 000.

Afrika har, trots MASSIV befolkningsökning bara ökat sina utsläpp med drygt 500 ton CO2.
De vita länderna har, trots ENORMA "satsningar" på miljön bara minskat sina 1 500 ton på 40 år, trots marginell befolkningsökning.

De vitas utsläpp kommer att fortsätta utgöra ca 8-10 gånger större andel av jordens utsläpp TROTS Afrikas starkt ökande befolkning.

Slutsats

Vita länder har per capita, i absoluta tal och hur man än räknar bidragit med mer än 50 % av världens utsläpp i minst 40 år. Ingenting tyder på att det kommer att sluta.

Afrika har, trots sin i dag dubbelt så stora befolkning (mot EU), nätt och jämnt kommit upp i en tiondel av EU:s utsläppsnivåer.

Jag förordar därför sterilisering av vita män för att snabbt stoppa tillförseln av vita människor (som är världens värsta utsläppare av CO2). Afrika beräknas kunna bli ungefär 10 gånger större än i dag innan de börjar släppa ut på tillnärmelsevis jämförliga nivåer.

Frågeställning

Skulle du kunna tänka dig att sterilisera dig för att minska vitas förstörelse av klimatet?
Har du några förslag som snabbare kan minska utsläppen från vita länder, innan det är för sent?
Det är inte vita män som förstör miljön, det är vita kvinnor. Finns inga mer bortskämda och verklighets frånvända människor än vita kvinnor.

Som MP kvinnan som flög ner till Afrika för att kämpa emot det globala miljöhotet.
Citera
2022-04-02, 15:35
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du vill självfallet främst sterilisera och utrota gula människor, då Kina ensamt släpper ut i särklass mest CO2 (>30%).

Är det rätt uppfattat?

Nej, som jag sa tidigare släpper Kina och Indien ut våra avgaser via ombud då vi flyttat vår industri dit. Det verkliga talet av våra utsläpp är ofattbart högt.
Citera
2022-04-02, 15:42
Medlem
SoCos avatar
Vi kan göra en deal, jag kastrerar mig när du eutaniserar dig själv.
Citera
2022-04-02, 15:52
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Vi kan göra en deal, jag kastrerar mig när du eutaniserar dig själv.

Bra deal, men i princip hela Europas och Nordamerikas barnföra befolkning måste göra samma sak. Vi behöver en folkrörelse för sterilisering, för Planeten.
Citera
2022-04-02, 15:53
Medlem
Citat:
Frågeställning

Ja. Främst för att jag inte vill ha barn, men också för att fortplantning är oetiskt av många anledningar.

Citat:

Ja, sterilisering är bra. Liv och medvetande möjliggör lidande och misär. Alla anledningar till att sterilisera sig är bra anledningar.
Citera
2022-04-02, 16:00
Medlem
DiscoInferno9s avatar
Citat:
Bakgrund

Prognos

Slutsats

Frågeställning

Jag tycker att du kan föregå med gott exempel och permanent sterilisera dig genom hopp från hög höjd
Citera
2022-04-02, 16:04
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Nej, som jag sa tidigare släpper Kina och Indien ut våra avgaser via ombud då vi flyttat vår industri dit. Det verkliga talet av våra utsläpp är ofattbart högt.

Högt räknat så är det blott en tredjedel av Kinas samlade CO2 utsläpp, som kommer från landets exportindustri, där kanske ca. hälften går till Västvärlden.

Så även om man skulle avskaffa all exportindustri i Kina, så är Kina fortfarande ensamt världens största producent av CO2 - varför du självfallet fämst vill sterilisera och utrota gula människor.

Är det rätt uppfattat?
Senast redigerad av Meiji 2022-04-02 kl. 16:16.
Citera
2022-04-02, 16:19
Medlem
happilappis avatar
TS borde ta livet av sig för att rädda klimatet.
Citera
2022-04-02, 16:29
Medlem
PK-befriads avatar
Anser du att judar är vita? Eller ska judiska män slippa undan ditt folkmord?
Citera
2022-04-02, 16:52
Medlem
Citat:
Sen invandrare började komma till Europa har utsläppen minskat något. Det stärker bara min tes.

Det har antagligen mer med miljösatsningarna att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in