Grattis! Du har just förklarat varför din trådstart har en jättekonstig vinkling!
Citat:
Ursprungligen postat av
Doraemon-FTW
Kriminaliteten är alltid högst bland de socioekonomiskt svagaste grupperna. Det stämmer i alla samhällen i hela världen i alla tider. Lösningen har aldrig varit att döda eller sterilisera de grupperna. Lösningen har alltid varit att lyfta upp så många som möjligt ur fattigdom och utsatthet.
Vad avser utsläppen är det en helt annan femma. Det är de rikaste få procenten som släpper ut överlägset mest farliga avgaser som på sikt kan göra vår Planet obeboelig. 1 % av de rikaste står för 50 % av flygets utsläpp. Det är alltså en högst priviligerad handling att släppa ut växthusgaser.
Precis! Rikedom korrelerar väl med utsläpp, liksom det korrelerar med hög livskvalitet. Det korrelerar även med vit hudfärg, och väldigt väl med att skaffa färre barn. Din lösning är då att välja ut en av dessa egenskaper – hudfärgen – och demonisera den. Detta är en vanlig metod, särskilt bland rasister. Nästan per definition faktiskt.
Precis som många andra rasister väljer du ut en grupp som du inte gillar, och kopplar allt du ogillar med dem till deras färg. När andra grupper uppvisar icke önskvärda egenskaper beror det plötsligt på andra omständigheter. Kolla hur svarta afrikaner som tjänar mer än medelsvensson lever. Skulle bli förvånad om de inte är bra mycket större miljöbovar än kritvita lilla jag, som inte flugit på snart ett decennium, inte köpt en ny dator eller telefon på ännu längre, är vegetarian, inte köper nya kläder just något annat etc etc. Jag tvivlar på att sterilisering av mig skulle göra större nytta än om det gjordes på någon av alla tusentals somalier här i förorten, som slänger skräp och glas omkring sig, trycker i sig kött, säkert skulle flyga om de fick råd och, framför allt, skaffar 6 barn var.
Återigen: Vita kan också göra alla de miljövidriga saker jag listar, det beror alltså INTE på färgen. Jag vill bara påpeka att mörkare människor inte är immuna mot att miljösvina. Beteendet att skaffa många barn korrelerar med färgen, men orsakas inte nödvändigtvis av att man har en viss färg. Snälla försök att inte missa detta stycke och påstå att jag rassar mot bruna människor.
Du skulle uppnå ungefär samma sak genom att sterilisera alla som inte skaffar så många barn.
Ett mycket intressantare projekt skulle vara att försöka frikoppla välstånd och konsumtion. Det skulle ge bättre effekt, och det vore bra mycket lättare att övertyga de vita om att undvara sina playstations än att få dem att gå med på sterilisering.
Citat:
Men du får gärna starta trådar om att sterilisera bruna personer. Det här är dock inte tråden för det.
Varför skulle jag vilja det? Inget i mina inlägg antyder att jag skulle vara intresserad av något sådant, men då jag misstänkte att du skulle försöka vinkla det på det viset la jag in ett stycke med en fetning för att understryka att det
inte var så jag menade. Du måste missförstå med flit.