• 1
  • 2
2022-04-02, 02:05
Medlem
Poliserna knackade på förra veckan och sa att dom hört att jag beställt narkotika. Jag orkade inte ljuga utan körde på att vara ärlig och sa att jag gjort det förut.

Dom gick in och hittade det jag hade vilket var:
2-3g svamp
100mg 2CB
150ug LSD (15st mikrodoseringslappar på 10ug)
300mg Elvanse.
500mg Meskalin

Stämningen var bra och jag kände att jag kunde stå för grejerna jag hade hemma och när dom frågade hur en så ordningsam kille med lägenhet, jobb och allt kan "halka dit" så sa jag att det är pga framför allt svampen jag numer är en bättre människa som har ett bra liv.

Jag minns inte allt som sas men dom pratade om att det var ringa narkotika brott MEN att det troligtvis/kanske kunde bli normalgraden istället.

Jag skulle hämta ut "handlingar" i mitten på maj.

Min fråga är, finns det ens en risk att brottet är av normalgraden och att straffet då blir fängelse? Jag menar det dom hittade var väl absolut i för låga mängder för det?

Så jobbigt att gå runt och behöva oroa sig hela våren och sommaren på vad som kommer hända. (Och ja såklart dumt att jag ens hade grejerna hemma)

Förstår att ni är lockad att skriva att jag var dum som erkände men om ni kan ge värdefulla svar vore det uppskattat.

PS: dom frågade om jag kände till någon säljare som hette nåt på Rolex, så troligtvis är det den säljaren som sparat allas adresser trots att dom lovar att inte göra det. Så var försiktiga om ni beställt där.
Senast redigerad av theslave 2022-04-02 kl. 02:12.
2022-04-02, 03:25
Medlem
Asså jag måste men är du dum?

Tror svaret på den frågan är nej, förmodligen bara orutinerad med att bli överraskad av poliser.

Dagsböter förmodligen, dock kan det vara rätt jävla drygt de också om man betalar sina räkningar.,

Även att det handlar om milligram, för att åka i fängelse för innehav av tjack ska det vara mer än 400 gram ha ja fö mej.

Sök droghjälp nu på närmsta mottagning/vårdcentral. Eventuellt kan det se bra ut i rätten om du förklarar läget och att du sökt hjälp. Såklart också bra för din hälsa .

Lycka till uppdatera hur det gick
2022-04-02, 06:28
Medlem
Halte Haralds avatar
Rol*xbutik*n (*=e) hette väll en säljare på FS3?
Kan ju även haft flera säljarkonton med andra namn.

Du är ju ostraffad sedan tidigare(?)
Är ganska säker på att du klarar dig ifrån fängelse men någon mer kunnig bör nog kunna svara ganska definitivt.
2022-04-02, 08:03
Medlem
Eftersom du är ostraffad och lever ett skötsamt liv så kommer det stanna vid dagsböter om ringa brott, är det av normalgraden så kommer du fortfarande att få dagsböter men än flera och så även eventuellt villkorlig dom..

Det är inte tillräckligt för att bura in en ostraffad skötsam dom där mängderna... Det ska jävligt mycket till för att fängelse ska utdömas.
2022-04-02, 08:34
Medlem
Nu kommer de ha ögonen på dig och äntra ditt hem när de känner för det.
2022-04-02, 08:49
Bannlyst
Rolexbutiken sparar alla adresser.
2022-04-02, 09:37
Medlem
Jävla snutar, så fega och vågar inte gå på riktiga kriminella som de är rädda för så de jagar "pinnar" och droganvändare får sina liv och och ner pga av idiot lagarna vi har, lagarna skapar mer problem än vad drogerna gör, men poliserna kan välja att lägga sin energi på riktiga brott istället.
2022-04-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theslave
Poliserna knackade på förra veckan och sa att dom hört att jag beställt narkotika. Jag orkade inte ljuga utan körde på att vara ärlig och sa att jag gjort det förut.

Dom gick in och hittade det jag hade vilket var:
2-3g svamp
100mg 2CB
150ug LSD (15st mikrodoseringslappar på 10ug)
300mg Elvanse.
500mg Meskalin

Stämningen var bra och jag kände att jag kunde stå för grejerna jag hade hemma och när dom frågade hur en så ordningsam kille med lägenhet, jobb och allt kan "halka dit" så sa jag att det är pga framför allt svampen jag numer är en bättre människa som har ett bra liv.

Jag minns inte allt som sas men dom pratade om att det var ringa narkotika brott MEN att det troligtvis/kanske kunde bli normalgraden istället.

Jag skulle hämta ut "handlingar" i mitten på maj.

Min fråga är, finns det ens en risk att brottet är av normalgraden och att straffet då blir fängelse? Jag menar det dom hittade var väl absolut i för låga mängder för det?

Så jobbigt att gå runt och behöva oroa sig hela våren och sommaren på vad som kommer hända. (Och ja såklart dumt att jag ens hade grejerna hemma)

Förstår att ni är lockad att skriva att jag var dum som erkände men om ni kan ge värdefulla svar vore det uppskattat.

PS: dom frågade om jag kände till någon säljare som hette nåt på Rolex, så troligtvis är det den säljaren som sparat allas adresser trots att dom lovar att inte göra det. Så var försiktiga om ni beställt där.
Normalgraden = kanske fängelse!

Och efter dom kommer du aldrig mer kunna jobba i Sverige.

De snutar som var hemma hos dig förstörde ditt liv, men du förstår det inte än
2022-04-02, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groja
Asså jag måste men är du dum?

Tror svaret på den frågan är nej, förmodligen bara orutinerad med att bli överraskad av poliser.

Dagsböter förmodligen, dock kan det vara rätt jävla drygt de också om man betalar sina räkningar.,

Även att det handlar om milligram, för att åka i fängelse för innehav av tjack ska det vara mer än 400 gram ha ja fö mej.

Sök droghjälp nu på närmsta mottagning/vårdcentral. Eventuellt kan det se bra ut i rätten om du förklarar läget och att du sökt hjälp. Såklart också bra för din hälsa .

Lycka till uppdatera hur det gick

Haha lite dum kanske men mest orutinerad.

Vet inte om det kommer hjälpa så mycket mer i rätten att ha sökt droghjälp än att bara förklara att jag inte har problem med droger, därav den lilla mängden.
2022-04-02, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Normalgraden = kanske fängelse!

Och efter dom kommer du aldrig mer kunna jobba i Sverige.

De snutar som var hemma hos dig förstörde ditt liv, men du förstår det inte än

Har det hänt dig?

Dom har väl bara förstört det om det visar sig att jag får fängelse, och det känns väldigt orimligt.
2022-04-02, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Nu kommer de ha ögonen på dig och äntra ditt hem när de känner för det.

På vilket sätt menar du att dom kommer ha ögonen på mig?
2022-04-02, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theslave
På vilket sätt menar du att dom kommer ha ögonen på mig?
Du är på snutens lista och de kommer att hålla koll på dig. Får de minsta anledning att äntra ditt hem kommer de att ta den.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in