2024-05-17, 16:07
Jag söker information om ett pågående mål, jag vet inte varför han sitter häktad och jag får inte ut något från tingsrätten. Han blev tagen i Helsingborg i februari. Rättegången startar den 30/5 i Malmö tingsrätt, så jag antar att det är säkerhetssalen.
T*ny H*rryss*n heter han, personnummer 197*1020-00*1, han var ansvarig för knarkfabriken i Sangis som blev så stort.

Jag hittar inget i tidningarna och som sagt så får jag inte ut något från tingsrätten. Har inte ens fått ett svar.

*= O.A.O. 9.9.
Citera
2024-05-17, 18:54
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birabruden
Jag söker information om ett pågående mål, jag vet inte varför han sitter häktad och jag får inte ut något från tingsrätten. Han blev tagen i Helsingborg i februari. Rättegången startar den 30/5 i Malmö tingsrätt, så jag antar att det är säkerhetssalen.
T*ny H*rryss*n heter han, personnummer 197*1020-00*1, han var ansvarig för knarkfabriken i Sangis som blev så stort.

Jag hittar inget i tidningarna och som sagt så får jag inte ut något från tingsrätten. Har inte ens fått ett svar.

*= O.A.O. 9.9.

Är du helt säker på att det är Malmö tingsrätt och inte Helsingborgs tingsrätt?
De brukar svara inom en dag på
helsingborgs.tingsratt@dom.se
och
malmo.tingsratt@dom.se

Du kan be om målförteckning för aktuellt personnummer.
Du kan också be om stämningsansökan och förhandlingsplan om åtal är väckt.
Häktningsbeslut brukar lämnas ut men i vissa fall är det sekretess på den häktades identitet.
Citera
2024-05-20, 23:22
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Är du helt säker på att det är Malmö tingsrätt och inte Helsingborgs tingsrätt?
De brukar svara inom en dag på
helsingborgs.tingsratt@dom.se
och
malmo.tingsratt@dom.se

Du kan be om målförteckning för aktuellt personnummer.
Du kan också be om stämningsansökan och förhandlingsplan om åtal är väckt.
Häktningsbeslut brukar lämnas ut men i vissa fall är det sekretess på den häktades identitet.

Yes jag är helt säker. Vet vilken dag förhandlingen börjar så jag får väl helt enkelt hålla utkik.
Citera
2024-05-20, 23:51
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birabruden
Yes jag är helt säker. Vet vilken dag förhandlingen börjar så jag får väl helt enkelt hålla utkik.

Om du vet datum och brottsrubricering så kan du mejla till domstolen och be om att få stämningsansökan för det målet.
Citera
2024-05-21, 19:28
Medlem
Söker mål där kvinna i Malmö hittades död och förmodade gärningsmannen blev friad i hovrätt även där ung kille i Arlöv blev skjuten misstänkta friade. Ca 2013-14 el vet ej
Senast redigerad av popll 2024-05-21 kl. 19:39.
Citera
2024-05-21, 20:13
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Söker mål där kvinna i Malmö hittades död och förmodade gärningsmannen blev friad i hovrätt även där ung kille i Arlöv blev skjuten misstänkta friade. Ca 2013-14 el vet ej
Menar du hon som blev styckad? Han som blev friad nu i veckan?
Citera
2024-05-21, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Menar du hon som blev styckad? Han som blev friad nu i veckan?
Nej det var inte så länge sen
Ja, det fallet.. mycket speciellt undras att han bkev friad?
Har du dom?
Citera
2024-05-22, 07:25
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nej det var inte så länge sen
Ja, det fallet.. mycket speciellt undras att han bkev friad?
Har du dom?
Om du inte menar denna( (FB) Styckmord i Malmö 2002, Marua Ajouz. Ex-pojkvän frikänd i TR och Hovrätt 2023/2024 ), så vet jag inte vilken du menar. 🤷🏼‍♂️
Citera
2024-05-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Om du inte menar denna( (FB) Styckmord i Malmö 2002, Marua Ajouz. Ex-pojkvän frikänd i TR och Hovrätt 2023/2024 ), så vet jag inte vilken du menar. 🤷🏼‍♂️
Ska luska fram mer
Citera
2024-05-28, 17:17
Medlem
Jag söker information om attacken mot Linn Vahlström då 27år brottet skedde 2017. Är bara nyfiken om man fann GM och vilket straff han fick.

Hon blev utsatt för ett överfall i torsdags 21/9, när hon var ute med sin hund på kvällspromenad strax efter kl 20.30, på Fleminggatan på Söder i Gävle.
Då dyker det upp en för henne okänd man som försöker råna henne. I samband med överfallet får hon skador i ansiktet. Hennes hund biter mannen i benet och han springer iväg med riktning mot koloniträdgårdarna.
Mannen var ca 175 cm lång, hade mörk huvtröja och mörka jeans. Linn såg honom aldrig framifrån och kan därför inte säga något om mannens utseende, men han blev rejält biten i benet och är troligen rätt illa skadad.
Citera
2024-05-28, 19:03
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag söker information om attacken mot Linn Vahlström då 27år brottet skedde 2017. Är bara nyfiken om man fann GM och vilket straff han fick.

Hon blev utsatt för ett överfall i torsdags 21/9, när hon var ute med sin hund på kvällspromenad strax efter kl 20.30, på Fleminggatan på Söder i Gävle.
Då dyker det upp en för henne okänd man som försöker råna henne. I samband med överfallet får hon skador i ansiktet. Hennes hund biter mannen i benet och han springer iväg med riktning mot koloniträdgårdarna.
Mannen var ca 175 cm lång, hade mörk huvtröja och mörka jeans. Linn såg honom aldrig framifrån och kan därför inte säga något om mannens utseende, men han blev rejält biten i benet och är troligen rätt illa skadad.
Här är tråden. (FB) Kvinna i Gävle överfallen, blodig i huvudet, hennes hund bet förövaren. 21/9-17
Citera
2024-05-28, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Här är tråden. (FB) Kvinna i Gävle överfallen, blodig i huvudet, hennes hund bet förövaren. 21/9-17

tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in