2022-04-04, 14:22
Medlem
Jag letar efter ett brott som begicks någon gång i början av 90-talet i Danderyd. Det var en kvinna som cyklade en sommarkväll på en cykelbana och hon blev överfallen och grovt misshandlad, det var knappt så att hon överlevde. Cykelbanan går mellan Enebyberg och Mörby centrum och jag tror att brottet inträffade i närheten av ett område som kallas Rinkeby (inte Rinkeby som ligger i nordvästra Stockholm).
Citera
2022-04-04, 17:14
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonoo
Jag letar efter ett brott som begicks någon gång i början av 90-talet i Danderyd. Det var en kvinna som cyklade en sommarkväll på en cykelbana och hon blev överfallen och grovt misshandlad, det var knappt så att hon överlevde. Cykelbanan går mellan Enebyberg och Mörby centrum och jag tror att brottet inträffade i närheten av ett område som kallas Rinkeby (inte Rinkeby som ligger i nordvästra Stockholm).
Jag tror det blir svårt att hitta en tråd om ett sådant gammalt brott (pga. forumets ålder), men kanske i Kriminalhistoria.
Citera
2022-04-04, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror det blir svårt att hitta en tråd om ett sådant gammalt brott (pga. forumets ålder), men kanske i Kriminalhistoria.

Kan man inte starta en likadan tråd där? Det kanske iofs finns.
Citera
2022-04-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kan man inte starta en likadan tråd där? Det kanske iofs finns.
Tack! Jag har startat en tråd där.
Citera
2022-04-06, 17:25
Medlem
Det var något fall för några år sedan, jag minns inte exakt var men har för mig i Dalarna?? En kvinna blev överfallen, våldtagen och mördad i en gångtunnel av en ung kille och en äldre man som hade någon sorts handikapp eller störning. Har för mig att den äldre killen brukade langa alkohol till stadens ungdomar, däribland denna kille som var med och utförde brottet.
Har verkligen sökt i veckorrrr utan att hitta rätt så är tacksam om någon kan hjälpa! 🙏
Citera
2022-04-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stin4
Det var något fall för några år sedan, jag minns inte exakt var men har för mig i Dalarna?? En kvinna blev överfallen, våldtagen och mördad i en gångtunnel av en ung kille och en äldre man som hade någon sorts handikapp eller störning. Har för mig att den äldre killen brukade langa alkohol till stadens ungdomar, däribland denna kille som var med och utförde brottet.
Har verkligen sökt i veckorrrr utan att hitta rätt så är tacksam om någon kan hjälpa! 🙏

(FB) Fagersta: Nella Olander mördad under viadukt 2018-07-27
Citera
2022-04-29, 00:10
Medlem
Söker tråd om gryningsräden i Tuve i veckan!!!
Citera
2022-05-18, 14:03
Medlem
Hej!
Letar efter en tråd ang VD i Sjuhärad, anhållen misstänkt för barnvåldtäkt. Nu även avgått från sin post. Detta har hänt nu senaste tiden. Någon som sett om det finns en tråd?

Tack på förhand
Citera
2022-05-19, 07:18
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjoool
Hej!
Letar efter en tråd ang VD i Sjuhärad, anhållen misstänkt för barnvåldtäkt. Nu även avgått från sin post. Detta har hänt nu senaste tiden. Någon som sett om det finns en tråd?

Tack på förhand
(FB) VD för välkänt sjuhäradsföretag misstänks för barnvåldtäkter - Maj 2022
Citera
2022-05-24, 14:48
Medlem
Letar efter tråden om ett kvivmord i malmö för längesen som inte blivit löst. Tror det skedde på 90-talet och det var vid parkmöllan i malmö i kungsparken. En kille blev mördad och hans kompis fick bland annat ögat sönderskuret. Har även försökt att googla men får ingen träff, känns som om detta fall blivit raderat...?
Citera
2022-05-30, 17:59
Medlem
En tidigare polare till mig sitter inne sedan ca två år tillbaks, för våldtäkt och mordförsök på sin dåvarande flickvän och i samband med det rattfylla, i Nynäshamn/Sorunda.
Initialer A.E född 1980..

Tror han dömdes till 6 år i fängelse och stort skadestånd.

Nån som kan hjälpa mig, letat och knappt funnit en tidningsrubrik ens..
Citera
2022-06-06, 20:19
Medlem
Polisen misstänker: Så ville Mia, 24, ta över droghandeln

I aftonbladet finns den artikeln. Finns det tråd?
Till vardags jobbar hon inom vården och älskar hundar.

Vid sidan av misstänks 24-åriga Mia ha varit med om att försöka ta över norra Stockholms narkotikamarknad.

Nu är hon åtalad för flera grova narkotikabrott.

Polisens spaningsfilmer fångade överlämnandet av lådan som enligt åtalet innehöll fem kilo kristall. Mia menar att det inte är hon som syns på bilderna.
Polisens spaningsfilmer fångade överlämnandet av lådan som enligt åtalet innehöll fem kilo kristall. Mia menar att det inte är hon som syns på bilderna.
Foto: Polisen
Bilder på sociala medier visar selfies på en ung kvinna med långt, blont hår varvat med bilder på hundar.

Den 24-åriga kvinnan, som vi kallar Mia och som bor norr om Stockholm, har de senaste åren arbetat som timanställd inom vården.

Men så i februari försvinner hon från både sin arbetsplats och från sociala medier.

Mia har då häktats misstänkt för delaktighet i omfattande narkotikabrottslighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in