2022-04-01, 21:18
Avstängd
Har inte haft något problem förr men nu har det varit problem ett tag med att skicka sms. Ibland står det bara "skickar" hur länge som helst och man måste starta om mobilen. Sedan funkar det ett tag men sedan krånglar det igen efter ett tag. Vad kan det bero på?
Citera
2022-04-06, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Vad kan det bero på?
Mitt tips är att du kontrollerar att nätverkets inställningar är korrekta.
1) Grabba tag i luren.
2) Leta upp inställningarna för SIM-kortet.
3) Leta upp APN/access point name/åtkomstpunktens namn.
4) Välj nätverket från din operatör.
5) Kontrollera att inställningarna stämmer överens med din operatörs uppgifter.
Citera
2022-04-06, 11:24
Medlem
Dagens mobiltelefoner skickar textmeddelande via Rich Communication Services (RCS). Om det är något strul med datakommunikationen, så går det inte att skicka meddelanden. Min telefon har av någon anledning kopplat upp sig med 3G och då har det varit problem att kommunicera.

En omstart av telefonen brukar tillfälligt lösa problemet med kommunikationen. Jag misstänker att det är min operatör Telenor som är problemet. Jag har ett annat SIM-kort från Tre och där blir det aldrig den här typen av problem.
Citera
2022-04-06, 17:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Mitt tips är att du kontrollerar att nätverkets inställningar är korrekta.
1) Grabba tag i luren.
2) Leta upp inställningarna för SIM-kortet.
3) Leta upp APN/access point name/åtkomstpunktens namn.
4) Välj nätverket från din operatör.
5) Kontrollera att inställningarna stämmer överens med din operatörs uppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Dagens mobiltelefoner skickar textmeddelande via Rich Communication Services (RCS). Om det är något strul med datakommunikationen, så går det inte att skicka meddelanden. Min telefon har av någon anledning kopplat upp sig med 3G och då har det varit problem att kommunicera.

En omstart av telefonen brukar tillfälligt lösa problemet med kommunikationen. Jag misstänker att det är min operatör Telenor som är problemet. Jag har ett annat SIM-kort från Tre och där blir det aldrig den här typen av problem.

Tackar för svaren. Har återställt inställningarna nu och även rensat cachen för SMS-appen, så får vi se om det blir bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in