2022-06-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Så nättinen var den "håll käften värvning" som du skrev om? I så fall är det en ganska stor besvikelse utifrån din text. Nog är han okej men inte den kalibern du skrev om. Känns lite som att hv gör samma misstag som senast dom var i SHL, värvar en massa fina namn men har ingen ryggrad i föreningen från hv i grunden
?????

Sett truppen? Dessutom ryktas det om Tedenby, Petersson o Almquist. Tillåtet att kolla på truppen innan du uttalar dig.
Citera
2022-06-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christensen241
?????

Sett truppen? Dessutom ryktas det om Tedenby, Petersson o Almquist. Tillåtet att kolla på truppen innan du uttalar dig.
Jodå jag har sett truppen och det är inte många som har hv71 som moderklubb och som spelat där många säsonger. Rykten är väl just rykten innan något är påskrivet så att argumentera med rykten är irrelevant
Citera
2022-06-03, 19:46
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Så nättinen var den "håll käften värvning" som du skrev om? I så fall är det en ganska stor besvikelse utifrån din text. Nog är han okej men inte den kalibern du skrev om. Känns lite som att hv gör samma misstag som senast dom var i SHL, värvar en massa fina namn men har ingen ryggrad i föreningen från hv i grunden

Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag nämnde Nättinen tillsammans med en handfull andra spelare. Han är såldes inte "Håll käften värvningen".

Citat:
Vidare kommer i veckan flera spelare att presenteras på klubbens hemsida. Vi pratar om spelare som
Adam Almqvist, André Petersson, Mattias Tedenby, Sam Vigneault, Nick Ebert och Joonas Nättinen. Anledningen till att de ej presenteras ännu är p g a skattetekniska skäl med KHL.

Ryktas även om en "spelarbomb" till HV71. En spelare som, om han presenteras kommer bli en "Håll käften värvning" samt SHL´s bästa forward. Vem det handlar om håller jag på ett tag till då jag vill ha mer kött på benen. Kan avslöja så mycket att hans nationalitet är Finsk och att han de senaste säsongerna spelat i NHL och KHL där han öst in poäng.
Senast redigerad av Realisten73 2022-06-03 kl. 19:51.
Citera
2022-06-03, 19:48
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Du får nog kolla över dina källor. Blir svårt att få in två backar när det bara finns en plats att tillsätta. Åkerman var väl inte särskilt svår att gissa sig till när två av hans barn börjat följa HV?

Jag har full koll. 2 backar ska in till laget. Bertovs kontrakt kommer nämligen brytas inom kort, även att både Bertov och andra säger att han kommer stanna. Detta är fel. Han kommer inte få förlängt kontrakt. Därmed är det 2 lediga backplatser och 4 lediga forwardsplatser.
Citera
2022-06-03, 19:50
Medlem
Citat:
Jodå jag har sett truppen och det är inte många som har hv71 som moderklubb och som spelat där många säsonger. Rykten är väl just rykten innan något är påskrivet så att argumentera med rykten är irrelevant
Vad jag vet så är det bara Skellefteå som har fler "egna" spelare. Känsloargument är ingen höjdare.
Citera
2022-06-03, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Jag har full koll. 2 backar ska in till laget. Bertovs kontrakt kommer nämligen brytas inom kort, även att både Bertov och andra säger att han kommer stanna. Detta är fel. Han kommer inte få förlängt kontrakt. Därmed är det 2 lediga backplatser och 4 lediga forwardsplatser.
Okej, framtiden får utvisa. Intressant minst sagt. Hoppas givetvis du har rätt, men HVs kraftiga dementering säger mig något annat.
Citera
2022-06-03, 23:02
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:

Så Bertovs kontrakt kommer att brytas alternativt inte förlängas? Kommer kosta kontraktstiden ut om han har ett gällande kontrakt.

Fattar inte att ni signade honom överhuvudtaget, uppsidorna väger inte på långa vägar upp nersidorna med Bertov.

Ni trampar i samma fälla som sist, stora namn gör inget lag...
Citera
2022-06-03, 23:05
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
?????

Inte en käft under 30, dyra sista kontrakt på potentiellt skadebenägna spelare. Varsågoda!
Citera
2022-06-04, 03:04
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Lämna gärna källa på att Modo varit drivande i att skriva det avtalet. Vilken otrolig insyn du verkar ha på shl och deras avtal.

Westfält är en riktig pajas och kommer garanterat att spela i HA redan i November igen.

Gick ju så otroligt bra för bänknötaren Mollden som gjorde exakt likadant förra säsongen.
Vad spelar det för roll om vi var drivande eller inte. Vi var fortfarande lika eniga att skriva det avtalet. Funkar liksom inte att komma och gnälla nu så fort förutsättningarna ändrats lite, föreningen hade en åsikt och den får man stå för.
Citera
2022-06-04, 03:16
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Sätter du den så är det imponerande.
Citera
2022-06-04, 10:43
Medlem
MitchRapps avatar
Känns som lillebror-71 gör samma misstag igen och bygger ett lag för att utmana Oskarshamn i botten. Sedan kan det gå någon enstaka gång som Färjestad detta år. Men det är ju mer undantag än regel.
Var det inte Nubben som nästan körde Frölunda i konkurrens?
Senast redigerad av MitchRapp 2022-06-04 kl. 10:48.
Citera
2022-06-04, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Känns som lillebror-71 gör samma misstag igen och bygger ett lag för att utmana Oskarshamn i botten. Sedan kan det gå någon enstaka gång som Färjestad detta år. Men det är ju mer undantag än regel.
Var det inte Nubben som nästan körde Frölunda i konkurrens?
Färjestad som var solklara favoriter inför säsongen? Väldigt konstig jämförelse, men förväntar mig inget mer från golvbrunnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in