Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det är den absolut inte, både Bischel och Lundkvist behöver bli bättre, att Hellkvist matchade Bischel så hårt förlorade flera matcher åt LIF på vårkanten.
Norén är väl stark offensivt som back vet jag väl knappast om han är något att hänga i julgranen.
Själin var mer än likblek efter jul.
Ekberg direkt usel.

Ja dom blir ju bättre, dom blir äldre. Bischel gjorde inte bort sig förra året. Det var på slutet när det blev för kännbart att man inte ersatte Fransson, som Tjomme sa själv, med facit i hand skulle vi inte ha väntat utan värvat något tidigare. Vi har alla backar vi vill ha kvar från förra året, 2 unga lovande som blir äldre och 2 landslagsbackar in i laget. Leksands försvar var bra redan förra året innan alla skador som gjorde att man ändrade gameplan
Citera
2022-06-02, 21:34
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Älskar livet nere i framåtböjda HA. Torskarna uppe i SHL får sina tjänster, och HA-ludren blir lämnade med urgröpt själ och en utdömande blick från konsumenten. Självskadebeteendet är slående.

Inte ens en spelare som Westfält som haft en ynka hyfsad säsong klarar man av att hålla undan från de sugna en trappa upp. Det är fantastiskt att vara en del av detta sällskap som så villigt finns där till hands.

Sveriges mest underhållande var signumet, ja.

Rätt besviken på den värvningen faktiskt. Känns ganska meningslöst att ha en sån spelare på tillväxt. Vet hur det blir. Kommer få speltid första 5-10 matcherna och sen när han inte har visat något av värde på SHL-nivå dalar speltiden och i slutändan är han utanför laget. Lagom till jul är han utlånad till HA ändå.
Citera
2022-06-03, 00:03
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Finns väl ingen finsk spelare som skulle kunna bli bäst i SHL och någon håll käften värvning?
Kanske eventuellt Mikael Granlund då. Men varför skulle han gå till HV?

Jag har en ganska stor inblick i HV71´s verksamhet och mina uppgifter är sällan fel. Ta t.ex mitt avslöjande om att Johan Åkerman återvänder till HV71 som assisterande tränare. Detta uttalande skrev jag ett dygn innan ens aftonbladet, expressen gick ut med det och två dygn innan han presenterades officiellt på HV71´s hemsida.

Men som svar på din fråga. Jo det finns en spelare som HV71 för diskussioner med och har så gjort en tid. Spelaren är som sagt av Finsk härkomst och har de senaste säsongerna spelat i NHL och KHL. Och nej, det är inte, M.G som HV71 för diskussioner med.

Du får hålla dig till tåls och skulle det vara så att det inte blir nått utav det hela så kommer jag naturligtvis berätta vilken spelare det handlade om. Men som sagt, blir det affär och han presenteras av HV71 så kommer det vara en "Håll käften värvning" och han kommer med bred marginal och överlägsenhet rankas som SHL´s bästa forward.
Citera
2022-06-03, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Finns väl ingen finsk spelare som skulle kunna bli bäst i SHL och någon håll käften värvning?
Kanske eventuellt Mikael Granlund då. Men varför skulle han gå till HV?

Inte Mikael, men hans bror.

Markus Granlund lär det röra sig om.
Vore en fin värvning.

En annan som stämmer in på profilen är Jori Lehterä. Knarkkungen, Hv har ju redan haft en knarkfinne i Karalahti, så en till vore väl på sin plats.
Senast redigerad av Zorrkan 2022-06-03 kl. 01:18.
Citera
2022-06-03, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Jag har en ganska stor inblick i HV71´s verksamhet och mina uppgifter är sällan fel. Ta t.ex mitt avslöjande om att Johan Åkerman återvänder till HV71 som assisterande tränare. Detta uttalande skrev jag ett dygn innan ens aftonbladet, expressen gick ut med det och två dygn innan han presenterades officiellt på HV71´s hemsida.

Men som svar på din fråga. Jo det finns en spelare som HV71 för diskussioner med och har så gjort en tid. Spelaren är som sagt av Finsk härkomst och har de senaste säsongerna spelat i NHL och KHL. Och nej, det är inte, M.G som HV71 för diskussioner med.

Du får hålla dig till tåls och skulle det vara så att det inte blir nått utav det hela så kommer jag naturligtvis berätta vilken spelare det handlade om. Men som sagt, blir det affär och han presenteras av HV71 så kommer det vara en "Håll käften värvning" och han kommer med bred marginal och överlägsenhet rankas som SHL´s bästa forward.

Strålman gissningsvis
https://www.aftonbladet.se/sportblad...lman-till-hv71
Citera
2022-06-03, 07:13
Avstängd
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Strålman gissningsvis
https://www.aftonbladet.se/sportblad...lman-till-hv71

Det är ett långskott
Det blir aktuellt om Strålman inte får ngt annat.
Citera
2022-06-03, 08:29
Medlem
Cam och Chris i Rögle verka ha tagit tidigt semester. Händer inget just nu på värvning hållet.

Perry semestern kan väl inte vara redan?!
Citera
2022-06-03, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Älskar livet nere i framåtböjda HA. Torskarna uppe i SHL får sina tjänster, och HA-ludren blir lämnade med urgröpt själ och en utdömande blick från konsumenten. Självskadebeteendet är slående.

Inte ens en spelare som Westfält som haft en ynka hyfsad säsong klarar man av att hålla undan från de sugna en trappa upp. Det är fantastiskt att vara en del av detta sällskap som så villigt finns där till hands.

Sveriges mest underhållande var signumet, ja.

Det var ni i Modo som ville ha det avtalet 2014, då var det inga problem med det. Men nu när ni insett problemet och eran status i näringskedjan så är det åt helvete. Karma kallas det.
Citera
2022-06-03, 09:17
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Det var ni i Modo som ville ha det avtalet 2014, då var det inga problem med det. Men nu när ni insett problemet och eran status i näringskedjan så är det åt helvete. Karma kallas det.
Lämna gärna källa på att Modo varit drivande i att skriva det avtalet. Vilken otrolig insyn du verkar ha på shl och deras avtal.

Westfält är en riktig pajas och kommer garanterat att spela i HA redan i November igen.

Gick ju så otroligt bra för bänknötaren Mollden som gjorde exakt likadant förra säsongen.
Citera
2022-06-03, 14:57
Medlem
Något nytt om Alsenfelt? Lägger han av helt nu eller.

Lite märkligt narrativ Aftonbladet skapar när de har ”källa” på att han fick sparken från Malmö pga konversationerna om psykisk ohälsa i podden som släpps av vilka då? Aftonbladet. Alsenfelt bör ju vara källan då. Tydligt att Aftonbladet med godhetsknarkare Brenning och Leifby i spetsen vill pissa på svensk hockey och kör denna alternativa sanning när varken Malmö eller Alsenfelt får göra några uttalanden om ett pågående personalärende.

Jag har fått från en spelare i laget som är vän med Alsenfelt att podden är en av anledningarna och inte då att de tar upp baksidorna av hockeyn, utan de gånger han själv säger att han inte är särskilt motiverad av att spela hockey utan mest gör det för att det är bra betalt.

Samtidigt som han har en usel säsong.

Detta då i kombination med att Alsenfelt inte klarat av att Carl Söderberg kommit in och blivit ledaren i laget och då försökt splittra gruppen och mest gått runt och surat. Detta ska han ha fått flera erinran om, men ändå fortsatt.

Jag tycker dock att beslutet är fel. Alsenfelt är vad jag kan bedöma en grym snubbe, men som har hanterat den här situationen fel, han kan säkerligen studsa tillbaka om chansen hade getts. Jag tycker Malmö har betydligt större problem i spelartruppen som behöver åtgärdas.

Att Oliver Lauridsen tjänar 230 000 i månaden när han är SHLs överlägset sämsta back. Att man har två tvillingar Westerholm som beter sig skit både på matcher och träningar, är högst mediokra men gör 30 poäng för att de får spela Ovechkin-mycket i powerplay.

De är snarare spelare som borde flyttas på än Alsenfelt.
Senast redigerad av Zorrkan 2022-06-03 kl. 14:59.
Citera
2022-06-03, 18:21
Medlem
Citat:
HV71 fortsätter värva fin fina spelare. Truppen på pappret i september kommer se helt ok ut med tanke på att man är en "nykomling" i finrummet. Sen vet ju samtliga att det laget som står på isen i september med all sannolikhet inte är samma lag fram i februari när de sista fin justeringarna görs innan fönstret stänger för säsongen.

Sett till dom andra SHL lagen så har HV71 värvat mer än godkänt och jag räknar med att HV71 kommer vara bland topp 6 i när vi summerar SHL säsongen 2023.

Häromdagen gjorde HV71 klart med en Johan Åkerman som kommer in som assisterande tränare tillsammans med Stillman och och huvudtränare Samuelsson. Åkerman kommer ha hand om PP spelet samt finna potentiella kandidater från juniorverksamheten som ska ta klivet upp.

Vidare kommer i veckan flera spelare att presenteras på klubbens hemsida. Vi pratar om spelare som
Adam Almqvist, André Petersson, Mattias Tedenby, Sam Vigneault, Nick Ebert och Joonas Nättinen. Anledningen till att de ej presenteras ännu är p g a skattetekniska skäl med KHL.

Även värt att nämna är att trion Oliver Bohm, Alexander Ytterell samt Christoffer Törngren har fått sina kontrakt brutna och kommer inte att spela i HV71 denna säsongen. Både Bohm och Ytterell ryktas gå till Västerås i hockeyallsvenskan och Bohm har haft kontakt med Luleå. Ett mycket bra beslut av "Nubben" då ingen av dessa tre spelare håller på SHL nivå, speciellt inte Ytterell.

Ryktas även om en "spelarbomb" till HV71. En spelare som, om han presenteras kommer bli en "Håll käften värvning" samt SHL´s bästa forward. Vem det handlar om håller jag på ett tag till då jag vill ha mer kött på benen. Kan avslöja så mycket att hans nationalitet är Finsk och att han de senaste säsongerna spelat i NHL och KHL där han öst in poäng.

Så till alla HV supportrar, håll ögon och öron öppna.
Du får nog kolla över dina källor. Blir svårt att få in två backar när det bara finns en plats att tillsätta. Åkerman var väl inte särskilt svår att gissa sig till när två av hans barn börjat följa HV?
Citera
2022-06-03, 18:57
Medlem
Citat:

Så nättinen var den "håll käften värvning" som du skrev om? I så fall är det en ganska stor besvikelse utifrån din text. Nog är han okej men inte den kalibern du skrev om. Känns lite som att hv gör samma misstag som senast dom var i SHL, värvar en massa fina namn men har ingen ryggrad i föreningen från hv i grunden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in