2022-03-31, 09:51
Medlem
Hur många av er har egentligen kollat på UR Play?

Jag har nyss sett en dokumentärserie om slavhandeln i USA och inser att jag aldrig använt UR Play innan, trots dess utbud av kvalitativa dokumentärer och ändå okej app. Eftersom vi betalar detta via skatten vill jag informera om utbudet och existens och fråga flashback om ni kände till detta.
Citera
2022-03-31, 09:58
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag kollade igenom serien om bortglömda platser när den fanns på UR-play.
Citera
2022-03-31, 10:08
Medlem
StudiumValors avatar
Bra reminder.
Finns mycket på p1 också att kolla på.
Citera
2022-03-31, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habaneron

Jag har nyss sett en dokumentärserie om slavhandeln i USA och inser att jag aldrig använt UR Play innan, trots dess utbud av kvalitativa dokumentärer och ändå okej app. Eftersom vi betalar detta via skatten vill jag informera om utbudet och existens och fråga flashback om ni kände till detta.

Ja det beror åtminstone för min egen del på att den inte finns med i SVT play appen. Jag kollade nyss och visst fan behöver man tanka ner en enskild app just för ur play.

Det borde ha varit en flik i SVT play för att växla mellan bara. Om dom nu måste separera upp det.
Citera
2022-03-31, 10:47
Medlem
Citat:

Tack, jag trodde att deras program fanns med i SVT play. Det är ju en guldgruva man hittar😀
Citera
2022-03-31, 10:49
Medlem
RonPaul2008s avatar
Inte lyssnat på svensk radio på flera år, tänker inte börja nu.
Samma gäller SVT.
Citera
2022-03-31, 10:55
Medlem
Cindells avatar
Tack för tipset!

Har inte kollat på UR sedan jag gick i grundskolan för ca 100 år sedan och fröken eller magistern rullade in en liten tjock-TV på en hög ställning. Sedan satt alla och stirrade på klockan som tickade ner innan programmet startade.
Citera
2022-03-31, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag kollade igenom serien om bortglömda platser när den fanns på UR-play.
Du hade koll
Letade efter Bortglömda platser och såg att den finns kvar! Tack för tipset. Hittade även en relaterad om mystiska byggnader som man inte förstår varför de byggts.
Citera
2022-03-31, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Ja det beror åtminstone för min egen del på att den inte finns med i SVT play appen. Jag kollade nyss och visst fan behöver man tanka ner en enskild app just för ur play.

Det borde ha varit en flik i SVT play för att växla mellan bara. Om dom nu måste separera upp det.
Jag instämmer att det är mycket märkligt att SVT Play är gemene mans enda ingång till public service- TV och att UR Play inte verkar vara integrerat på något sätt. Och jag förstår inte vilka som använder UR Play egentligen, möjligen någon lärare kan kasta ljus över situationen.

För att vara en så pass påkostad apparat för skattepengar tycker jag det är konstigt att tjänsten inte marknadsförts mer
Citera
2022-03-31, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Tack för tipset!

Har inte kollat på UR sedan jag gick i grundskolan för ca 100 år sedan och fröken eller magistern rullade in en liten tjock-TV på en hög ställning. Sedan satt alla och stirrade på klockan som tickade ner innan programmet startade.
Vad roligt att du uppskattar det Jag hade också velat veta, om jag inte visste.

Nu väcktes gamla minnen till liv hos mig också med myrornas krig vid katedern och tjock-tv på rullande ställ
Citera
2022-03-31, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Inte lyssnat på svensk radio på flera år, tänker inte börja nu.
Samma gäller SVT.
Du är i din fulla rätt att göra så (för att tydliggöra verkar UR Play ha både visuell och audiomedia).
Citera
2022-03-31, 11:19
Medlem
Citat:
Jag instämmer att det är mycket märkligt att SVT Play är gemene mans enda ingång till public service- TV och att UR Play inte verkar vara integrerat på något sätt. Och jag förstår inte vilka som använder UR Play egentligen, möjligen någon lärare kan kasta ljus över situationen.

För att vara en så pass påkostad apparat för skattepengar tycker jag det är konstigt att tjänsten inte marknadsförts mer

Ja det är verkligen skumt. Att köra två applikationer känns ju som att någon sitter någonstans med en vän eller släkting och kör ett programmeringsföretag. Allt för att mjölka ut extra. Men att det inte marknadsförs är ju obegripligt. Vart ligger logiken i det? Man marknadsför precis allt i samhället och SVT har väl knappast problem med att mangla in en av sina appar. Dom har ju massor av egna kanaler att marknadsföra sig själva på.

Det skulle vara intressant att höra en tes om hur det skulle kunna ligga till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in