Citat:
Ursprungligen postat av
RonPaul2008
Inte lyssnat på svensk radio på flera år, tänker inte börja nu.
Samma gäller SVT.
Då kan du med gott samvete kolla på URPlay eftersom UR inte är SVT!
Citat:
Ursprungligen postat av
habaneron
Jag instämmer att det är mycket märkligt att SVT Play är gemene mans enda ingång till public service- TV och att UR Play inte verkar vara integrerat på något sätt. Och jag förstår inte vilka som använder UR Play egentligen, möjligen någon lärare kan kasta ljus över situationen.
För att vara en så pass påkostad apparat för skattepengar tycker jag det är konstigt att tjänsten inte marknadsförts mer
Citat:
Ursprungligen postat av
fummelpummel
Ja det är verkligen skumt. Att köra två applikationer känns ju som att någon sitter någonstans med en vän eller släkting och kör ett programmeringsföretag. Allt för att mjölka ut extra. Men att det inte marknadsförs är ju obegripligt. Vart ligger logiken i det? Man marknadsför precis allt i samhället och SVT har väl knappast problem med att mangla in en av sina appar. Dom har ju massor av egna kanaler att marknadsföra sig själva på.
Det skulle vara intressant att höra en tes om hur det skulle kunna ligga till.
Att URPlay inte finns integrerat i SVTPlay beror på att SVT, UR och SR är tre olika public service-bolag(olika organisationsnummer) och deras utbud ligger under tre olika namn/utbud/tjänster(även om SVT upplåter plats för UR's program i sina linjära kanaler), vilket i sig är löjligt för varken Yle, NRK, DR eller RUV kör med samma upplägg, deras public service ligger under samma namn hos dom länderna oavsett format/innehåll.
Det är faktiskt bara Sverige som har krånglat till det på detta sättet vad jag vet utav alla västerländska länder med public service, men varför politiker från 8-klövern gärna krånglar till och fördyrar saker på skattebetalarnas kostnad med massa onödiga överbetalda politiskt tillsatta styrelser och chefer borde man känna till om man är vuxen.
Angående UR's utbud så minns jag en rolig serie dom hade för ca 10år sedan,
Kamikaze- följt av Deutschland osv i form av olika länder, där en svensk tonåring skulle ge sig ut på Kamikaze-uppdrag i detta landet. Tjejen Pernilla som var med i Deutschland fick ett riktigt roligt uppdrag med att ta en körlektion på tyska, det avsnittet har jag rippat, eftersom det var väldigt roligt. I andra avsnitt skulle hon hitta hem efter att ha blivit dumpad av en taxi, gå på en dejt med en tysk kille och vad mer det var. Det hon hade till hjälp var knackiga tyskakunskaper från högstadiet och ett ficklexikon.
Det fanns minst en till serie som kan varit Spanien, men den killen var inte lika rolig som tjejen.
Sen finns det ju mycket roligt från
Kortfilmsklubben, som väl också ligger under UR's paroll, om dom inte ändrat det.