Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Klurigt alltså. Tyckte om boken när jag läste den och tyckte om filmen. Jag hoppas att man vågar vara trovärdig förlagan och inte begår anakronistiska fel.
Ska man tro på Moviezines skribent så är det en mycket snyggt gjord serie. Tidstrogen, välgjord, välspelad och trogen romanförlagan.
Inget jävla wokeskit där karaktärer bytt kön eller etnicitet för att vara inkuderande.
Internatskola för pojkar svenskt sent 50-tal = vita överklasspojkar. Ingenting annat.