2023-08-13, 06:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Klurigt alltså. Tyckte om boken när jag läste den och tyckte om filmen. Jag hoppas att man vågar vara trovärdig förlagan och inte begår anakronistiska fel.
Citera
2023-08-14, 20:53
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Klurigt alltså. Tyckte om boken när jag läste den och tyckte om filmen. Jag hoppas att man vågar vara trovärdig förlagan och inte begår anakronistiska fel.
Ska man tro på Moviezines skribent så är det en mycket snyggt gjord serie. Tidstrogen, välgjord, välspelad och trogen romanförlagan.
Inget jävla wokeskit där karaktärer bytt kön eller etnicitet för att vara inkuderande.

Internatskola för pojkar svenskt sent 50-tal = vita överklasspojkar. Ingenting annat.
Citera
2023-08-14, 20:55
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas09
När kommer den på 4an? Skall bli spännande och intressant att se tv 4 förstöra ytterligare en bra bok, tycker att det lyckas bra med att sabba Bäckström och Beck samt de 2sista Hamilton filmerna
November 2023 enligt uppgift.
Citera
2023-08-14, 20:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Ska man tro på Moviezines skribent så är det en mycket snyggt gjord serie. Tidstrogen, välgjord, välspelad och trogen romanförlagan.
Inget jävla wokeskit där karaktärer bytt kön eller etnicitet för att vara inkuderande.

Internatskola för pojkar svenskt sent 50-tal = vita överklasspojkar. Ingenting annat.
Ja, vill ju ogärna sålla mig till skribenterna här med woke-tourettes men det behöver se ut så faktiskt.
Citera
2023-08-14, 20:56
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:

Problemet är väl att Moviezine totalt saknar öga för kvalitet. Fem av fem till Evil Dead Rise och Emancipation säger väl det mesta.
Citera
2023-08-14, 21:01
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ja, vill ju ogärna sålla mig till skribenterna här med woke-tourettes men det behöver se ut så faktiskt.
Absolut. Trovärdigheten faller ju om det helt plötsligt är en skola som mixar pojkar och flickor eller om 50% består av araber och blånegrer.

Det är helt okej i en serie som utspelar sig 2023 men inte 1959 eller när den nu utspelar sig.
Citera
2023-08-14, 21:02
Medlem
Dalulvens avatar
Oerhört fantasilöst. Det finns många andra spännande böcker att filmatisera.

Dessutom: Hur ska man lyckas överträffa eller ens tillföra något till den film som redan finns?

Klarar Kultur-Sverige inte längre av att tänka själv?

Denna idé får en överkryssad Skitenhielm i betyg.
Citera
2023-08-14, 21:03
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Problemet är väl att Moviezine totalt saknar öga för kvalitet. Fem av fem till Evil Dead Rise och Emancipation säger väl det mesta.
Eller så har varje skribent rätten till sin egen smak. Vill du att din smak ska vara allenarådande får su väl börja skriva för dem.
Citera
2023-08-14, 21:18
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Eller så har varje skribent rätten till sin egen smak. Vill du att din smak ska vara allenarådande får su väl börja skriva för dem.

Det utvecklingsstörda ”gör det bättre själv då!”-argumentet. Skräll

Intressant f ö att du å ena sidan framhåller reporterns åsikter som om det vore sanning samtidigt som du å andra sidan påpekar att skribenternas smak skiljer sig.
Senast redigerad av JuniorDahlen 2023-08-14 kl. 21:29.
Citera
2023-08-15, 14:59
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Det utvecklingsstörda ”gör det bättre själv då!”-argumentet. Skräll

Intressant f ö att du å ena sidan framhåller reporterns åsikter som om det vore sanning samtidigt som du å andra sidan påpekar att skribenternas smak skiljer sig.
Efterbliven eller utvecklingsstörd kan du vara själv.

Jag håller inte moviezine för någon allenarådande sanning. Såg du att jag skrev "ska man tro på moviezines skribent". Lär du dig läsa så begriper du bättre din jävla byfåne.
Citera
2023-08-15, 15:01
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Oerhört fantasilöst. Det finns många andra spännande böcker att filmatisera.

Dessutom: Hur ska man lyckas överträffa eller ens tillföra något till den film som redan finns?

Klarar Kultur-Sverige inte längre av att tänka själv?

Denna idé får en överkryssad Skitenhielm i betyg.
Många historier är filmatiserade åtskilliga gånger. Robin Hood och Ivanhoe tex. Hur många actionfilmer följer inte samma mönster med usla skådisar och tradig handling?
Citera
2023-08-15, 15:24
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Efterbliven eller utvecklingsstörd kan du vara själv.

Jag håller inte moviezine för någon allenarådande sanning. Såg du att jag skrev "ska man tro på moviezines skribent". Lär du dig läsa så begriper du bättre din jävla byfåne.

Och hade du haft en förmåga att ha två tankar igång samtidigt i din ärthjärna hade du förstått att ”Tidstrogen, välgjord, välspelad” inte säger ett dyft när det kommer från Moviezine, gumman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in