2022-03-30, 20:11
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
lol vet precis hur det är. jag har en narkotikadom från 2017 och en dom för stöld från 2018 när jag släpade på en GB-glassgubbe på fyllan som jag inte ens tänkt ta med hem. vet med mig att det vid åtminstone tre arbetsintervjuer de senaste åren har varit den avgörande faktorn till varför jag inte fått jobben. jävla tramsland som vill att alla som inte lever mellanmjölkslivet 24/7 antingen ska bli yrkeskriminella eller bidragstorskar. med mig lyckades dem ganska bra, även om livet på soc gör mig ledsen. får väl utbilda mig till något i höst antar jag. är trots allt bara tills i juni nästa år jag behöver vänta tills även jag är en fullfjädrad jävla svennebanan utan laster

Tragiskt, det kunde lika gärna varit mig när jag sparkade på cyklar efter en massa sprit. Skönt du klara dig, nog många andra som inte gjort.

På tal om inget, man blir lite trälbundrn om man har ett jobb då de med prick måste vänta 5 år innan de kan byta sitt jobb.
Citera
2022-03-30, 21:07
Medlem
Tjoflos avatar
Tycker du skall starta enskild firma och göra det du är bra på så länge tills din prick är borta. Lyckas du hitta rätt personer att samarbeta med kommer du aldrig vilja bli anställd igen.
Citera
2022-03-30, 21:35
Medlem
george-nadas avatar
Finns många i samma sits. 10 år finns det kvar i belastningsregistret om jag inte minns fel? Det är långt straff.

Försök starta något eget. Vad som helst. Även om du får jobb, så är det bara en tidsfråga innan någon googlar dig och får se att du är med i belastningsregistret och börjar snacka.
Citera
2022-03-30, 22:30
Medlem
Erpatjoffs avatar
Pröva restaurangbranschen, i alla fall i kök är vi inte främmande för folk med domar, så länge man sköter sitt jobb så skits det mesta annat i.
Citera
2022-03-30, 22:33
Medlem
Biomasss avatar
Om förmannen inte talat om för dig att det var just den bocken i belastningsregistret som gjorde att de valde bort dig så kan det lika gärna vara din svulstiga benstome (du är överviktig mao). Övervikt talar för dålig hygien och undermålig kosthållning, något som det borde ställas ännu högre krav på idag.
Citera
2022-03-31, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supperduper
Blivit intervjuad på nästan alla, majoriteten har krävt utdrag ur belastningsregistret , resten har gjort en bakgrundskontroll på mig genom t.ex verifera och lexbase och där har de funnit domen och ratat mig på plats. Har snackat med andra som gått på samma intervju som mig så jag vet deras kvalifikationer.

Om vi säger att du sökt ungefär 40 olika jobb så har du blivit intervjuad på ungefär 30 ställen och 20 st har krävt att du lämnat in utdrag och 10 sista arbetsgivarna har kollat upp dig själv. Vill få ner det här till siffror, säg till om min uppskattning är fel.

Har du beställt 20 st utdrag då under tre år eller har du sagt om pricken självmant under intervjun? Och en till fråga, hur menar du att du kunnat fråga ut alla som fått arbete om deras meriter? Minst 30 st eller 100+ kandidater har du pratat med?

Som sagt så är jag tveksam till att det gått till exakt så som du säger.
Citera
2022-04-01, 16:16
Medlem
Citat:
Blev dömd för olovlig körning för drygt 3 år sedan, farsan och jag övningskörde utan handledartillstånd . Har sökt över 40+ jobb och varje gång har jag blivit tillkallad till intervju och allting har verkligen gått bra tills förfrågan görs om utdrag ur belastningsregistret. Lämnar in pappret och blir nekad jobbet omgående. Istället anställs någon med betydligt svagare kvalifikationer än mig. Blir jätte deppig av det här, hur ska jag liksom kunna gå vidare, måste jag bestraffas ytterligare 2 år innan jag kan bli en del av samhället igen? Behöver hitta ett jobb då mycket runtomkring mig ser dystert ut. Vad för jobb tror ni inte kräver utdrag ur belastningsregistret eller inte lägger någon större vikt vid att man har blivit straffad? Har hittills sökt lagerjobb , säljare, inom hemtjänst, budbil och butik.

Finns gott om jobb som anställer trots en dom, speciellt en liten sketen olovlig körning
Citera
2022-04-01, 20:26
Medlem
bees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
lol vet precis hur det är. jag har en narkotikadom från 2017 och en dom för stöld från 2018 när jag släpade på en GB-glassgubbe på fyllan som jag inte ens tänkt ta med hem. vet med mig att det vid åtminstone tre arbetsintervjuer de senaste åren har varit den avgörande faktorn till varför jag inte fått jobben. jävla tramsland som vill att alla som inte lever mellanmjölkslivet 24/7 antingen ska bli yrkeskriminella eller bidragstorskar. med mig lyckades dem ganska bra, även om livet på soc gör mig ledsen. får väl utbilda mig till något i höst antar jag. är trots allt bara tills i juni nästa år jag behöver vänta tills även jag är en fullfjädrad jävla svennebanan utan laster

Du blir ren från polisens register och lexbase mrkoll

om rykten stämmer att verifiera.se aldrig någonsin gallrar gamla domar sitter du i skiten för livet ut , Då dem flesta hr rekryteringssystemen är kopplade till verifieras databas.

verifiera.se är samma företag som lexbase fast det är deras tjänst mot företag/hr
Citera
2022-04-03, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bee
Du blir ren från polisens register och lexbase mrkoll

om rykten stämmer att verifiera.se aldrig någonsin gallrar gamla domar sitter du i skiten för livet ut , Då dem flesta hr rekryteringssystemen är kopplade till verifieras databas.

verifiera.se är samma företag som lexbase fast det är deras tjänst mot företag/hr

hade vi varit jänkare hade jag stämt honom, men nu är det som det är. om den sidan på allvar aldrig gallrar domar så skojar jag inte ens när jag säger att jag kommer att leta upp han som startat företaget och knäcka båda knäskålarna. vill han att mina laster ska vara synliga så betalar jag med samma mynt.

herrejävlar vilken märklig tid vi lever i.
Citera
2022-04-03, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Tragiskt, det kunde lika gärna varit mig när jag sparkade på cyklar efter en massa sprit. Skönt du klara dig, nog många andra som inte gjort.

På tal om inget, man blir lite trälbundrn om man har ett jobb då de med prick måste vänta 5 år innan de kan byta sitt jobb.

just det jag INTE gjorde. varit arbetslös i två år och missat tre möjliga jobb p.g.a. domarna. gått på soc lika länge.

finns det inget företag med lite jävla kuk som är öppna med att ge "kriminella" en chans? vet att det existerar i andra länder. ofta praktiska jobb som flyttgubbe/sanering/rivning etc.
Citera
2022-04-03, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george-nada
Finns många i samma sits. 10 år finns det kvar i belastningsregistret om jag inte minns fel? Det är långt straff.

Fem år tror jag brottet finns kvar i registret hos polisen. 10 år om det blivit fängelse. Det är bara vissa arbetsgivare som kräver bevis på vad som finns i brottsregistret när man söker jobb.
Citera
2022-04-03, 06:57
Medlem
Citat:
Blev dömd för olovlig körning för drygt 3 år sedan, farsan och jag övningskörde utan handledartillstånd . Har sökt över 40+ jobb och varje gång har jag blivit tillkallad till intervju och allting har verkligen gått bra tills förfrågan görs om utdrag ur belastningsregistret. Lämnar in pappret och blir nekad jobbet omgående. Istället anställs någon med betydligt svagare kvalifikationer än mig. Blir jätte deppig av det här, hur ska jag liksom kunna gå vidare, måste jag bestraffas ytterligare 2 år innan jag kan bli en del av samhället igen? Behöver hitta ett jobb då mycket runtomkring mig ser dystert ut. Vad för jobb tror ni inte kräver utdrag ur belastningsregistret eller inte lägger någon större vikt vid att man har blivit straffad? Har hittills sökt lagerjobb , säljare, inom hemtjänst, budbil och butik.
Du kommer bestraffas för detta i 20 år. Jag dömdes 2010, 12 år sedan för en skitsak och det försvinner aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in