2022-03-30, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Jag förstår inte hur du drar slutsatsen att katter föredrar kvinnor?
Det kunde lika gärna ha varit mannen som hade varit katternas "mamma".
Dels drar jag inte slutsatsen att katter föredrar kvinnor. Jag ställde en fråga där någon skrev att katten kanske var deras mamma.

Och mammor i min värld är av kvinnligt kön. I alla fall när det gäller katter och människor.

Hade det stått mamma inom citattecken kanske jag inte skulle ställt frågan.
Citera
2022-03-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Dels drar jag inte slutsatsen att katter föredrar kvinnor. Jag ställde en fråga där någon skrev att katten kanske var deras mamma.

Och mammor i min värld är av kvinnligt kön. I alla fall när det gäller katter och människor.

Hade det stått mamma inom citattecken kanske jag inte skulle ställt frågan.
My bad... Jag kunde inte tänka mig att någon faktiskt skulle tro att jag ansåg att en människa (förvisso av kvinnligt kön) kunde vara biologisk mamma till en katt.

Tänk så man överskattar människor ibland.
Citera
2022-03-30, 18:53
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Flera faktorer. Får man fråga om han är utlänning? Katter och hundar tenderar att hata utlänningar.

Haha, kommer att tänka på när svärfar (oerhört utländsk - dansk) för första gången mötte vår katt. Han hade aldrig nånsin träffat en katt och han klappade den som han brukade klappa sin jakthund. Katten slank undan och höll sig i fortsättningen så långt borta som möjligt
Citera
2022-03-30, 20:05
Medlem
Katter, hundar och bebisar läser av på en minut om de trivs och vill kela med person X eller inte. Det handlar om energi, utstrålning, lugn, trygghet och så vidare.

Jag tillhör kategorin där dessa alltid svärmat sig runt mig och ignorerar övriga i omgivningen, även om det är första gången man ses. För trött nu för att göra en djup analys men kan konstatera att jag är den som visar minst intresse eller vilja att kela, lyfta, hålla, prata med och göra sig till. Det ger alltid positiv effekt.
Citera
2022-03-30, 20:54
Medlem
Visa katterna att han är värdig kärlek, genom att behandla honom med värdighet. Katter kan läsa av saker bättre än ni kan. I think
Citera
2022-03-30, 22:11
Medlem
Trampar dom på han på bröstet alltså trampar med tassarna och kurrar ??
Citera
2022-03-31, 16:16
Medlem
Katter verkar generellt sett inte vara särskilt förtjusta i män. Min farsa var barnvakt åt en katt som hatade alla män men kvinnor gick den fram till och var social. Den bet bl. a min farsa i handen när han försökte flytta på den eftersom den lagt sig på hans laptop, haha. Den blev helt jävla tokig och ställde sig och frästa så fort den tyckte att jag kom för nära.
Egentligen var det synd om katten eftersom den förmodligen blivit illa behandlad av gubbjäveln som den tidigare bott hos innan kattens nuvarande ägare, som var en ung tjej, tog hand den.
Kan det vara så att katterna blivit utsatta för något när de varit utomhus? T ex att ett grabbgäng kastat stenar efter dem? Alternativt är det din sambo som är taskig mot dem när du inte är i närheten.
Citera
2022-04-01, 05:16
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Katter tycker visst om män, ifall de inte använder deo och har en väl insvettad tröja. Så mitt tips till din dissade sambo är att snuska ner sig ordentligt och lukta gammsvett, det ger katten en lyckotripp snäppet över kattmynta.

Nä men ärligt, jag tror att det anses omanligt att gulla med katter och därför blir männen inte lika omtyckta. Och armsvett av bägge könen kan gå an fast karlsvett är godare.
Citera
2022-04-01, 21:12
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Katter tycker visst om män, ifall de inte använder deo och har en väl insvettad tröja. Så mitt tips till din dissade sambo är att snuska ner sig ordentligt och lukta gammsvett, det ger katten en lyckotripp snäppet över kattmynta.

Nä men ärligt, jag tror att det anses omanligt att gulla med katter och därför blir männen inte lika omtyckta. Och armsvett av bägge könen kan gå an fast karlsvett är godare.

Det där med karlsvett är intressant, för min ena hane har en morgonrutin/väckningstricks som innefattar trampande á kattunge och frenetiskt slickande av min armhåla när han anser att jag sovit klart

Vad gäller män eller kvinnor, när det kommer till katter..
Jag och min sambo har två hanar och dom har valt en var av oss.
Den ene är mammas pöjk och den andra är pappas grabb..
Citera
2022-04-01, 22:28
Medlem
WildBillKelsos avatar
Kul trådläsning.

Katter dras till mig tydligen, har en katt som jag haft nu i 12år (fick honom när han var 12 veckor gammal).

När man hälsar på någon som kommer katt/katter så hoppar många upp i knät på mig i kräver kel och kliande, sen säger ägaren ojj, så har hon eller han alldrig gjort. sedan berättar de att katterna väser till grannen eller en nån de träffat som hälsar på.

vette fasiken vad detta beror på, men gissar energi, Katter är rogivande samma med hundar de är sjukt nyfikna på mig när de ser mig och pockar på uppmärksamhet, ägaren säger har ingen pli men när jag har jycken så blir den toklugn och en riktig mes och vill kela sitter bredvid mig skitlugn och inte ens skälla.

Fast i barndomen har alltid funnits hund och katt i min närhet är väl en vana i guess.
Gillar djur
Senast redigerad av WildBillKelso 2022-04-01 kl. 22:30.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in