2022-03-30, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soifa
Hejhej har funderat över en sak ganska länge nu.
Min sambo och jag har haft totalt 4 katter och alla har varit gosiga och sociala. Dom är alltid gosiga mot mig och ska ligga på bröstet och allt, men dom ligger aldrig hos min sambo. Dom kan ibland gå till honom för att bli klappade i kanske 5 min men sen kommer dom och lägger sig hos mig igen.
Kan detta ha något med att göra att jag är tjej? Är det någon som upplevt samma?
Vi bådar jobbar lika mycket och det är nästan oftare han som ger dom mat.
förmodligen känner katterna av att han har en mörk själ
Citera
2022-03-30, 01:05
Medlem
Är han rasifierad? Hundar är ibland på helspänn (eller värre) kring rasifierade, katter kanske har något liknande?
Citera
2022-03-30, 01:15
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Min sambo och jag har haft totalt 4 katter och alla har varit gosiga och sociala. Dom är alltid gosiga mot mig och ska ligga på bröstet och allt, men dom ligger aldrig hos min sambo. Dom kan ibland gå till honom för att bli klappade i kanske 5 min men sen kommer dom och lägger sig hos mig igen.
Kan detta ha något med att göra att jag är tjej? Är det någon som upplevt samma?

Jag kan tipsa om en bra kattpsykolog, han tar 1299kr/h men din katt kommer att älska din sambo efter några sessioner hos honom, brukar ta 4-5 timmar innan katten fattar galoppen men det är värt varenda krona.

Hojta till om ni behöver "professionell" hjälp.
Citera
2022-03-30, 02:24
Medlem
BluePrinces avatar
Vår katt älskar min man men tolererar mig knappt, jag fattar ingenting. Jag älskar katter och de brukar gilla mig, men den här kissen tyr sig endast till min man. Jag har aldrig varit elak mot henne men fast jag är så försiktig och lugn jag kan så blir hon lätt irriterad och kan fräsa åt mig om jag klappar "fel" eller om jag ska lyfta ner henne från en bänk. Maken däremot kan kasta runt med henne hur han vill utan att hon säger ett pip. Hon älskar att kura upp på hans bröst och där ligger hon och spinner och myser och slickar honom i skägget. Hon har kommit och lagt sig på mig en (!) gång och såg ut att gilla att bli klappad men spann inte, åh nej.

När jag var tonåring hade jag en pojkvän som min katt avskydde, jag är övertygad om att hon var svartsjuk. Vi var tillsammans i två år och inte en enda gång hoppade hon upp till honom eller ville bli klappad av honom - inte förrän efter vi gjort slut, då hoppade hon upp i famnen på honom en gång, haha.

Katter väljer själva vem de vill älska helt enkelt, och det är ju det som är charmen med dem. Men det känns ovant och lite sorgligt att den här kissen behandlar mig som den elaka styvmodern
Senast redigerad av BluePrince 2022-03-30 kl. 02:30.
Citera
2022-03-30, 05:30
Medlem
Citat:
Djur känner instinktivt vem de kan lita på. Dina katter litar inte på din sambo. Gör du?
Citera
2022-03-30, 06:19
Medlem
Citat:

Du luktar troligen fisk. Katter gillar fisk
Citera
2022-03-30, 06:23
Medlem
Haajibs avatar
Flera faktorer. Får man fråga om han är utlänning? Katter och hundar tenderar att hata utlänningar.
Citera
2022-03-30, 06:24
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:

Din sambo är förmodligen elak mot dom när du inte är där.
Citera
2022-03-30, 07:30
Moderator
Maviels avatar
Man brukar väl säga att det är katten som väljer sin ägare och inte tvärtom... i mitt fall har det i allafall varit så.

Katter är ju speciella och gör lite som de vill. Finns oftast ingen riktig logik i det hela. Vi hade en katt som flyttade in till oss och stannade kvar som var mycket speciell. Hon gillade inte män. Min man som fullkomligt älskar katter och alla djur dyrkade marken kattskrället gick på. Men hon dissade honom totalt i alla år i allafall. Hon, precis som alla andra djur jag haft, var som ett plåster på mig. Men så är det oftast jag som gör det mesta med djuren. Dvs fixar mat, går ut med dem, etc.
Citera
2022-03-30, 08:13
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:

Katter gör det som gynnar dem mest. Han är väl sämre på att gosa på sättet de vill bli gosade med så de väljer dig som är bättre.

Däremot krävs det inga speciella kunskaper när man ger mat, och katterna vet mycket väl att det inte hänger på honom om de får mat eller inte så de behöver inte smöra för honom på något sätt.

Katterna skiter i era kön, de vill bara få ut det bästa av allt. Typiskt katter.
Citera
2022-03-30, 08:28
Medlem
MyJustices avatar
Tvättar din man sina händer efter toabesök ?
En katt ogillar dålig lukt t i sin päls ..
Citera
2022-03-30, 08:30
Medlem
wastaahs avatar
Vår katt kan få för sig att spontant bita min sambo hårt och verkar ofta sur på henne, men sover sen bredvid henne nästan varje natt.

Katten älskar mig och fjäskar för mig hela dagarna, men har aldrig lagt sig vid mig i sängen.

Skumma djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in