Vår katt älskar min man men tolererar mig knappt, jag fattar ingenting. Jag älskar katter och de brukar gilla mig, men den här kissen tyr sig endast till min man. Jag har aldrig varit elak mot henne men fast jag är så försiktig och lugn jag kan så blir hon lätt irriterad och kan fräsa åt mig om jag klappar "fel" eller om jag ska lyfta ner henne från en bänk. Maken däremot kan kasta runt med henne hur han vill utan att hon säger ett pip. Hon älskar att kura upp på hans bröst och där ligger hon och spinner och myser och slickar honom i skägget. Hon har kommit och lagt sig på mig en (!) gång och såg ut att gilla att bli klappad men spann inte, åh nej.
När jag var tonåring hade jag en pojkvän som min katt avskydde, jag är övertygad om att hon var svartsjuk. Vi var tillsammans i två år och inte en enda gång hoppade hon upp till honom eller ville bli klappad av honom - inte förrän efter vi gjort slut, då hoppade hon upp i famnen på honom en gång, haha.
Katter väljer själva vem de vill älska helt enkelt, och det är ju det som är charmen med dem. Men det känns ovant och lite sorgligt att den här kissen behandlar mig som den elaka styvmodern