Citat:
Ursprungligen postat av
ankanarne
Skulle typ inte förvåna mig om det är hans plan...
Undrar verkligen vad hans ekonomiska plan ser ut. Hur mycket han betalar av i månaden, hur mycket han sparar, vad veckobudgeten ligger på för att kunna spara pengar osv. Har de ens en ekonomisk plan?
Någon gång måste de ju flytta från gården.
Förresten; har man någonsin sett Solomon plantera? Skörda? Vattna? Måla? Renovera? Snickra? Hugga ved? Klippa gräs? Plocka ogräs?
Hela tanken var ju att bli mer eller mindre självförsörjande.
Kanske har jag inte superkoll, men det känns i alla fall inte som att man har sett honom göra något alls - utomhus eller inomhus!
Har sett honom hjälpa Moa med saker, men mest verkar de ha ockuperat köksbänken med sticklingar och uppskolning av grönsaker, planterat ut det och sen dragit på semester efter semester.
Moa äger gården, så självklart ska hon ta största ansvaret vad gäller kroppsarbete och hela ansvaret finsanisellt. Men underförstått har väl Foliehattarna en förmånlig hyra för att hon förväntade sig mer hjälp. De beter sig mer som vanliga hyresgäster, undantaget att de tar väldigt mycket plats. När de får besök så occuperar gästerna köket, och det görs utflykter. När Moa får besök så arbetas det från morgon till kväll.
Tänk så mycket Solomon och de vuxna gästerna de haft under sommaren hade hunnit göra på några få timmar, lämna Melina som barnvakt och röja upp i något av de mindre fallfärdiga stugorna på gården som tack för att de får bo där över helgen. Istället ängnar de sig åt någon sorts UE, konstaterar att det är skitigt, ligger bråte i hörnen och ser övergivet ut. Som gäst hade jag inte renoverat åt mina kompisars hyresvärd på hela min lediga helg och semestertripp. Men jag hade inte stått med händerna i byxfickorna och konstaterat "den här behöver flyttas ut, tre gubbar löser på fem minuter men låt oss dricka kaffe istället". Jag hade flyttat på skiten och tagit kaffet efteråt. Förlåt...kaffe... Menar såklart "mmm, te på morotsblast smakar verkligen fräscht"....